Ako to bolo s vývojom Redfallu? |
Vedenie Bethesdy si svojho času povedalo, že chce kooperačné hry s mikrotransakciami, z tohto rozhodnutia nám prišiel Youngblood a aj Redfall.
Objavili sa aj informácie z vývoja Redfallu, aktuálneho kooperačného titulu od Bethesdy, presnejšie Arkane. Informácie z prostredia vývojárov hovoria, že projekt od začiatku trpel nejasným smerovaním, obmedzeným personálom, ako aj bolestivým prechodom štúdia zo singleplayeru na multiplayer. To je pre každé štúdio veľká zmena a väčšinou to nedopadne dobre. Bioware tiež vie rozprávať s Anthemom, ale takýchto príkladov sa dá nájsť veľa.
Vývoj hry začal ešte v roku 2018, a to v čase, kedy sa Zenimax snažil o to priniesť hry ako služby, ktoré by ich ťahali a zarábali. Presnejšie toto Zenimax chcel od všetkých svojich štúdií. Preto sme napríklad dostali aj Wolfenstein Youngblood.
V Arkane Austin pobočke (hlavné Lyon štúdio robilo Deathloop) tiež dostali takýto pokyn a po vraj komerčne neúspešnom vydaní Prey mali spraviť niečo zárobkovejšie. Objavila sa tak myšlienka spraviť kooperáciu, v ktorej by sa spojil boj s upírmi a mikrotransakcie by boli v rámci kozmetických vylepšení. To bolo pre vývojový tím mätúce a zároveň niečo, v čom sa vôbec nevyznali.
Síce Harvey Smith bol navonok nadšený s tým, ako projekt napredoval, ale nevedel tímu určiť jasný smer. Zamestnanci hovoria, že bol ich postupom často frustrovaný, smerovali ich na Far Cry alebo Borderlands. Nechávali tímy s rôznymi predstavami o tom, čo vlastne robia. Počas celého vývoja ani nevedeli, ako bude riešené prepojenie medzi singleplayerovým a multiplayerovým dizajnom. Zrejme sa rôzne veci počas vývoja menili.
Celé to bolo ešte priklincované nedostatkom zamestnancov, kde Austin zamestnával menej ako 100 ľudí. Čo je síce dosť na singleplayer hru ako Prey, ale veľmi málo na online hru a tu ani outsourcing nedokázal vyplniť medzery. Projekt a jeho mierenie sa odrazilo na morálke, kde veteráni singleplayerových hier nemali záujem o vývoj takéhoto titulu a hromadne odchádzali. Na konci vývoja nebolo už v štúdiu 70% pôvodných zamestnancov, ktorí robili na Prey. Zároveň výzvou bolo aj najímanie nových ľudí a to ako pre nižšie ako priemerné platy, tak preto, že primárne sa im hlásili ľudia so skúsenosťami v singleplayeri a nie multiplayeri.
Následne kúpil firmu Microsoft. Niektorí zamestnanci dúfali, že Microsoft hru zruší alebo ju reštartuje ako singleplayerovú. Ale on necháva projekty na vedenie štúdia. Ale aj keby im napadlo zrušiť hru, Harvey Smith im o nej určite básnil, že to bude ako Far Cry, Borderlands a Stalker zároveň. Ten nakoniec hru ešte odložil z Halloweenu na rok 2023, kde chcel hre dodať ešte finálny "Arkane magic", ktorý by to celé potiahol. Ale to sa nestalo. Jediné, čo bolo pri vývoji hry pozitívne, bolo zrušenie monetizácie v hre.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 294
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 80
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >
PC
Xbox Series X|S Vývoj: Microsoft / Arkane Štýl: Akcia / Co-op
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|