Armored Core VI: Fires of Rubicon zachytáva esenciu kultovej série, no organicky ju obohacuje o moderné prvky soulsoviek |
Brilantne vyzerajúci soft reboot série je sebavedomým balansom pre všetkých From Software fanúšikov, čo sa stále pokúša nalákať aj nováčikov.
Stavím sa, že všetci máme nejaké tie herné srdcovky a aj preto bývajú všetky oznámenia od našich obľúbencov dôvodom na zatajenie dychu. Osobne som tento pocit skutočnej fascinácie a popravde nečakanej eufórie zažil pri nedávnej, tajnej prezentácii najnovšieho From Software titulu. Armored Core VI: Fires of Rubicon sa konečne po prvýkrát odhalilo vyvolenému publiku, očividne priamo v domovine autorov a my sme dostali jedinečnú možnosť pozrieť si záznam z tejto prezentácie. Krátka 22-minútová videonahrávka po prvýkrát predstavila hrateľnosť formou hands-off prezentácie, uviedla v krátkosti príbeh a dozvedeli sme sa množstvo zaujímavých noviniek o gigantickom mecha titule, ktorý k nám doletí už 25. augusta.
O prezentáciu sa postaral hlavný producent hry Yasunori Ogura (doplnený prekladateľom) a otvoril ju krátkym priblížením série Armored Core (ďalej AC), ktorá zasahuje už do počiatočných rokov existencie štúdia. Kto by teda nevedel, AC je mecha herná séria, kombinujúca akčné pilotovanie a stavanie vlastných robotických oblekov, obohatená o bohatý dystopický príbeh, dnes už typický pre autorov. Hneď z úvodu sme sa dozvedeli, že šiesty diel bude soft rebootom série, ktorý by mal do tradičného AC mecha-akčného konceptu priniesť moderné From Software štandardy ich súčasných akčných titulov. Taktický súbojový systém a zostavovanie mecha-oblekov zažijeme v singleplayerovej kampani, no nebude však chýbať ani PVP multiplayer.
Každou ďalšou informáciou o hre som sa tak na svoju obrazovku iba viac škeril, nakoľko bolo očividné, že AC sa postupne stáva akousi soft soulsovkou, mixujúcou to najlepšie z originálov a dnes už legendárnych souls titulov. O kus viac vo mne tento dojem umocnilo aj odohrané demo z najnovšieho buildu hry, ktoré po úvode nasledovalo. Tomu však predchádzalo ešte aj zhrňujúce oboznámenie s mapou sveta, ktorá bude už tradične rozdelená na jednotlivé misie. Každá z nich má údajne začať inštruktážnym videom, ktoré nás oboznámi s jej priebehom. Prostredia vyzerajú veľmi rozmanité a nakoľko majú obsahovať skutočne rozsiahle interiéry aj exteriéry, o slobodu pre presune s vaším mechom nebude núdza. Od zamrznutých hôr, cez opustené továrne, až po pieskom zaplavené lokality či mrakodrapy zahalené v hustej hmle. O rozmanitosť núdza nebude...
Odohraná ukážka nás zaviedla do rozsiahlej lokácie akéhosi opusteného továrenského komplexu, ktorého grandióznu otvorenosť a neustále o zanedbateľnej veľkosti hráča informujúcej prezentácii by som vám slovami priblížil iba veľmi ťažko. Tu sme sa pozreli na štruktúru levelu, kde sa hráčov mech postavil menším skupinkám nepriateľských útočníkov, silnejším jednotlivcom a celé to zakončil poriadne epický boss. Hneď zo začiatku nás na dôraz na aktívny pohyb a prieskum naladila vertikálny skok posilňujúca plošina, ktorá hráča (podobne ako v najnovšej Zelde) vystrelí vysoko do vzduchu a dá vám tak možnosť vidieť lepšie vidieť svet navôkol a ľahšie sa presunúť na nedostupné miesta.
Boost je tentokrát v podstate nekonečný v horizontálnom pohybe, nakoľko je míňanie energie efektívnejšie a jeho používanie na platformovanie či presun v obrovských lokáciách je vlastne esenciálne. 3D pohyb v priestore vďaka vertikálnemu boostovaniu spotrebuje viacej energie, ale tento voľný pohyb vyzerá skutočne nadmieru zábavne. Tento takzvaný assult boosting je doplnený aj o side boosting pre rýchle presunutie do strán v boji a nechýba ani tlačidlo na rýchle otočenie mecha vzad.
Po prelete na menšiu plošinu sa nám v celej svojej kráse ukázal po prvýkrát aj súbojový systém, ktorý si herná komunita jednoznačne neoddeliteľne spája s veľkým štvorcom, ktorý sa však tentokrát rozhodne podobá viac mixu mierenia z dielu štvrtého a piateho. Menší mieriaci kruh uprostred obrazovky tentokrát však často vo mne vzbudzoval dojem typického lock-on systému, ktorý už dobre poznáme z počiatkov Souls série. A vyzerá to tak, že hra obsahuje akýsi pasívny lock-on systém aktivovaný v blízkosti nepriateľov a zároveň aj natvrdo aktivovateľný.
Súboje sú podobne akýmsi mixom medzi prehnane agresívnou štvorkou a pomalšou pätkou, no pribúda aj repair kit, ktorý viete podobne ako estus z Dark Souls použiť na opravu života vášho mecha, teda AP bodov. Nechýba ani skenovanie, ktoré pomôže pri taktizovaní útokov a odhalí vám nielen informácie o nepriateľoch, ale aj ich lokáciu za stenami a podobne. Dôraz na plánovanie postupu a útoku je citeľný a aj v deme sa pokúšali autori ukázať nutnosť takéhoto postupu. V hre sa totižto objaví nemalé množstvo „ambushov", teda prepadnutí nepriateľmi, ktorí vás buď nenápadne zozadu zasypú raketami alebo na vás zhodia nejakú tú štruktúru. Podobne prebiehal aj súboj s jednou menšou skupinou mechov, kedy nečakane zo stropu začali na hráča padať úlomky stropu a raketami ho zasypal nenápadne čakajúci nepriateľ.
Po náhlej smrti v dôsledku tejto pasce nám bol odhalený aj assembly, teda vaša dielňa pre vystavanie mecha. K dispozícii budú rôzne súčiastky v skutočne rozsiahlom editore a tak je len na vás, akú legendárnu obludu si vystaviate. Mech je rozdelený na štyri sekcie, ktorými sú Unit, Frame, Inner a Expansion. V každej z nich môžete upravovať niekoľko súčiastok a to čo postavíte, je pre úspech v ktorejkoľvek misii skutočne esenciálne. Mech unesie až štyri zbrane naraz, teda dve na ramenách (ideálne granáty a rakety) a dve priamo v rukách (pušky s dlhým alebo krátkym dostrelom). Nechýba ani melee, teda akýsi energetický meč pre boj na blízko a dokonca má váš mech aj špeciálny štít na pohltenie nejakej tej agresívnej salvy od nepriateľov. V deme som postrehol aj možnosť zamieňania zbraní medzi ramenami a rukou priamo v boji, čo znie taktiež zaujímavo.
Celú epickú prezentáciu bolo, samozrejme, potrebné zakončiť poriadnym bossom, ktorým bol „heavy SMART CLEANER”. Akokoľvek absurdne to znie, boj s týmto hrôzostrašne vyzerajúcim kruhovým vysávačom bol skutočne epický. V útrobách jeho chladiaci komín jadrovej elektrárne pripomínajúceho teda blčal zúrivý oheň a rozžeravené boli aj jeho ruky skladajúce sa z čistiacich rotujúcich valcov. Jednoducho naskytol sa mi skutočne unikátny pohľad na pomalšieho bossa, ktorý mal ale života za niekoľko klasických soulsovvých. Tu sa ukázala extrémna potreba neprestajného zaplavenia nepriateľom vaším arzenálom, nakoľko stagger mechanika je pomerne esenciálna pre podobné veľkotonážniky. V tomto boji sa súbojový systém ukázal skutočne v celej svojej kráse a veruže bola to rozkoš pre akéhokoľvek From Soft fanúšika!
Poslednou vecou, ktorú sa rozhodne oplatí spomenúť, je priblíženie sa soulsovkám práve takzvanými supply pointmi, ktoré sa síce nebudú nachádzať v každej misii, no tu bol jeden rovno pred bossom. Tu si totižto podobne ako pri Bonfire alebo Site of Grace doplníte zásoby či už vo forme životov, munície alebo súprav pre opravu. Zároveň sme sa dozvedeli, že po smrti nebude vždy nutné reštartovať celú misiu, nakoľko by sa mal väčšinou nachádzať checkpoint uprostred misie. Armored Core teda rozhodne vyzerá úchvatne a nie teda iba po stránke zachovania esencie série, ale aj z hľadiska zmien, vizuálu a neprekonateľného dizajnu From Software hier. Obrnené súboje si zahráme už v auguste a na našu recenziu sa rozhodne môžete tešiť!
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové výpredaje spustené 30
- Postavu Ciri bude v The Witcher 4 hrať Ciara Berkeley 93
- Far Cry 7 je v príprave, príde aj Far Cry extrakčná akcia 77
- RECENZIA: The Thing: Remastered 20
- Nvidia zrejme pripravuje neurálne renderovanie do RTX 50 grafík 82
- Testy novej Intel Arc B580 grafiky ukazujú výkon nad RTX 4060 71
- RTX 5060 Ti má dostať 16GB pamäte, ale RTX 5060 zostane pri 8GB 133
- Stalker 2 dostal veľký patch 1.1, vylepšuje A-life 112
- EA spustilo odmeny pre predplatiteľov EA Play a Xbox Game Pass Ultimate 16
- Steam spustil zimný výpredaj a hlasovanie o hru roka 61 zobraziť viac článkov >
PC
PS4 Xbox One PS5 Xbox Series X|S Vývoj: Bandai Namco / From Software Štýl: Akcia
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|