Gamescom 2023: Zlatého Pinocchia vo finálnej verzii Lies of P síce zaťažil podrastený frňák, no kvalitnú a dotiahnutú soulsovku hra v sebe nezaprie |
Sezóna krvavých lží a právd je už za rohom!
Už druhým rokom som zasvätil polhodinu vo svojom preplnenom Gamescom kalandári očakávanej soulsovke Lies of P. Tentokrát som však mal po odohraní minuloročnej verzie a aj tohtoročného Steam Fest dema možnosť na hru pozrieť o kus objektívnejšie a v týchto krátky dojmoch tak zhrnúť pocity z tentokrát plne dokončenej verzie. Lies of P sa vo svojej zakrvavenej adaptácii Pinocchiovho príbehu predsa neodvratne blíži a menej ako mesiac pred vydaním sme tak dostali poslednú možnosť prichystať nás aj vás, na očakávané lži a pravdy!
Tentoraz som dostal možnosť hrať kompletnú a finálnu verziu hry vďaka čomu som sa mohol nechať na dvadsaťpäť minút kompletne pohltiť ukážkovou atmosférou. Z pozitív o hre aj naďalej platí to, čo som uviedol v mojom preview, teda atmosféra, vizuál, príbeh, súboje, imerzia a v neposlednom rade aj celkový dojem, sú na veľmi vysokej úrovni. Obavy z technického stavu, ktoré vyvolávali najmä lagy a znížené snímkovanie počas súbojov s bossmi, vývojári síce zažehnali, no počas hrania som natrafil na nový problém.
Ťažko povedať, či ho vyvolali nastavenia hry, chyby obrazovky (alebo nebodaj problémy spojené s AMD exkluzivitou titulu), no pri akomkoľvek pohybe myšou sa všetky textúry premenili na akúsi prehnanú HDR verziu samých seba. Každá hrana každého individuálneho objektu (napríklad každá tehla v stene) sa v okolitom prostredí stala extrémne výraznou a zvýraznené línie tak pripomínali akýsi komikový filter vyvolaný pohybom. Zrušenie HDR, Motion Blur, V-Sync a ani žiadosť o pomoc žiaľ nepomohli a ja som sa tak musel pozerať na zobrazenie vyvolávajúce po dlhšom hraní skutočnú nevoľnosť.
Odhliadnuc od tohto nedostatku však hra bežala fantasticky, a keď som sa s Pinocchiom nehýbal, aj textúry vyzerali skutočne dychberúco! Mal som možnosť odohrať hru buď v mnou zvolenej šiestej, alebo jedenástej kapitole, kde som sa okrem minibossa v podobe extrémne agilnej, agresívnej, ale napriek tomu dobre telegrafovanej šermiarky v bielom odeve rozpamätal aj na esenciálnosť využívania parry či útočenia s robotickou protézou ľavej ruky. Vo finálnej verzii zároveň budete mať možnosť brúsiť si Pinocchiove zbrane aj s rôznymi farebnými brúskami, pridávajúcimi pasívne efekty.
Mapa, na ktorú som sa tentoraz v hre pozrel, bola dizajnom aj prostredím takmer identickou s lokáciami videnými v demoverzii. Avšak okrem možností odomykania skratiek a hľadania tajomstiev tu bolo citeľne viac nepriateľov, ktorým sa rozhodne chcete vyhnúť. Pribudla bábka akejsi vybuchujúcej klaunky, granáty rozhadzujúci šialenec a aj vojak ostreľovač. Zároveň som mal možnosť stretnúť aj nové NPC postavy a zúčastniť sa ďalšej, opäť iba cez okno budovy komunikovanej vedľajšej misie, ktorej dizajn dúfam neovládne zvyšok hry... Hra ma tak vlastne opäť príjemne, no dôsledkom chybného zobrazenia aj trochu nepríjemne prekvapila. Zachováva si svoje silné stránky, ktoré vývojári opäť rozšírili a navyše aj opäť vylepšili. Dúfam, že drobné neduhy sa ešte do septembra dotiahnu a nejasné problémy efektívne vyriešia. Pripravte si teda vaše nosiská, lebo sezóna klamstiev je skutočne na vzostupe!
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 282
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 95
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 80
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >
PC
PS4 Xbox One Xbox Series X|S PS5 Vývoj: Neowiz / Round 8 studio Štýl: Akčná Adventúra
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|