Gamescom 2023: The Talos Principle 2 vám zamotá hlavu hádankami aj filozofickými témami |
Pozreli sme sa na pokračovanie obľúbenej puzzle hry, ktoré sľubuje veľa noviniek ako v príbehu, tak aj hrateľnosti.
The Talos Principle bol veľmi nečakanou hrou. Tvorcovia bezhlavej akčnej série Serious Sam zrazu priniesli first person puzzle hru ponárajúcu sa do existencialistických filozofických tém o tom, čo vlastne znamená byť človekom. Ale zafungovalo to skvele. Hra bola náročná, ponúkla vynikajúci príbeh a aj zaujímavý presah. Záverečný zvrat sa pritom tiež postaral o to, že na hru hráči dodnes spomínajú v dobrom. Ale ako to prekonať? Ako priniesť to isté, ale ešte lepšie, bohatšie a zaujímavejšie, no stále dokázať hráčov aj prekvapiť?
O to sa autori pokúsia v The Talos Principle 2 a my sme mali možnosť sa na Gamescome na hru bližšie pozrieť. Nechcú priniesť len to isté, chcú priniesť niečo svieže. Vedia tiež, že k dvojke prídu aj noví hráči, takže nemôžu príliš lipnúť na jednotke. Riešia to posunom deja do budúcnosti, ale aj úvodným tutoriálom, ktorý replikuje simuláciu z jednotky a hráčov zoznamuje s pravidlami hry. To najdôležitejšie ale prichádza až po ňom, kedy sa vám otvorí mesto, svet, možnosti aj interakcie.
Vaša postava sa vola 1K, čo znamená 1000. Nie je to náhodné meno, ste totiž tisícim robotom v tomto svete (vytvoreným po konci simulácie pred 1000 rokmi), čo znamená, že cieľ mechanickej spoločnosti je splnený a s produkciou robotov sa končí, spoločnosť je hotová. Civilizácia pokračuje, ale nemá sa ďalej vyvíjať, aby roboti neopakovali chyby ľudstva. Spoločnosť si ale nie je istá, či je tento cieľ správny. V meste môžete debatovať s množstvom postáv (ale nemusíte, veľká časť mesta je nepovinná, ale môžete získať iné variácie konca podľa vašich interakcií), ktoré príbehu aj témam dodajú hĺbku a zistíte, že tú sú časti, ktoré by chceli ďalej rásť. Ale aj časti spoločnosti, podľa ktorých je 1000 veľa. Nemá to však byť o vnútornom konflikte, ale o skúmaní toho, čo robí civilizáciu civilizáciou.
Prostriedkom k tomu je Prometeus, bytosť vytvorená technológiou, ktorú roboti nikdy nevideli. Prometeus ich pozve na svoj ostrov, kde na vás čaká ďalšia séria hádaniek a vy sa začnete sami seba pýtať na to, kto tento ostrov vytvoril a prečo. Ostrov ponúka odpovede, ale je tiež veľmi tajomný, takže neviete, čo tam očakávať. Do spoločnosti to navyše prináša nový cieľ, no opäť aj diskusie o tom, či je dobrý nápad vydať sa na ostrov, o ktorom nič neviete a je otázne, čo za nástrahy vás tam čakajú.
Na ostrove vás čaká gigantická štruktúra, ktorú by nedokázala postaviť žiadna entita. Chcete sa do nej dostať? Na to musíte prejsť novými skúškami, prekonať nové hádanky a využiť aj nové mechaniky. Teraz to nie je len o konektoroch, ale už sú tu aj RGB konvertory na zmenu farieb laserov, ktoré vám pomôžu dostať sa tam, kam potrebujete. Hádanky môžete riešiť v ľubovoľnom poradí alebo len tak skúmať svet. To sa vám oplatí, lebo môžete naraziť na Prometeovu iskru, čo je artefakt, ktorý vám umožní preskočiť hádanky, ktoré sú na vás ťažké. Môžete ich nazbierať koľko chcete, ale nebude to jednoduché (navyše sú len 2 na mape). Neskôr sa k hádankám môžete vrátiť, vyriešiť ich a iskru získate späť, čo je skvelý nápad. Náročnosť teraz ide hore a dole, aby sa náročné hádanky striedali s jednoduchšími, prípadne niektoré môžete preskočiť.
Každá mapa z 12 prináša nové mechaniky, nové výzvy a aj nové monumenty. Okrem konvertora sme videli aj teleport, aktivátor (ktorý aktivuje všetky aktívne prvky vo svojom okruhu) alebo driller, ktoré hru ešte viac zamiešajú, ale zároveň umožnili autorom prísť s komplexnejšími hádankami a pre vás s nápaditejšími riešeniami. Neskôr pribudne aj prenos vedomia do prázdneho tela robota, čo je nielen herná mechanika, ale má to veľký význam aj v príbehu. Videli sme levely z konca hry, kde sa už mechaniky navzájom kombinujú, dopĺňajú a vy musíte využívať celý zástup vašich možností a schopností. Okrem základných 8 hádaniek v každom leveli nájdete v každom aj 2 stratené hádanky, čo ďalej rozširuje hru a jej možnosti.
The Talos Principle 2 je o hráčoch, slobode a o tom, že si sami tvoríte aj vysvetľujete príbeh – ako budete interagovať s robotmi aj „božskými“ entitami. Mnoho strán tu má svoju agendu a hra vám nikdy nepovie, čo je dobré a čo je zlé. Dôležité je to, čo si o tom vy myslíte. A zatiaľ to vyzerá na pekný, bohatý a zaujímavý zážitok, ktorý si vyskúšame ešte niekedy tento rok.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Dragon Age: The Veilguard 228
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 48
- RECENZIA: Call of Duty: Black Ops 6 102
- Novembrové hry 30
- Za akú cenu poskladáte herné PC s novými Intel Ultra procesorom? 159
- DOJMY: Indiana Jones and The Great Circle 43
- Aké boli najpredávanejšie hry v USA za posledných zhruba 20 rokov? 89
- Google dostalo v Rusku pokutu väčšiu ako celosvetové HDP 88
- Očakávaný procesor Ryzen 7 9800X3D bol oficiálne predstavený 190
- Stalker 2 už má PC požiadavky, sú však podozrivo nízke 77 zobraziť viac článkov >
PC
Xbox Series X|S PS5 Vývoj: Devolver Digital / Croteam Štýl: Logická
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|