Gamescom 2023: Psychedelickou paletou posiaty Ultros nás núti premýšľať nad vplyvom našich činov na okolitý svet |
Sci-fi metroidvania s prvkami zahradkárčenia, ktorá Gamescom zahalila vo farebnom dyme psychadelík!
Po nekonečnom behaní skrz desiatku výstavných hál si skutočne neviem predstaviť ideálnejší úvod do posledného dňa Gamescomu, akým bolo stretnutie v oáze pokoja s autormi Ultros. Neónovo nasvietená miestnosť, orientálne sci-fi znejúca symfónia hrajúca v pozadí, farebné artworky vytiahnuté z hry zdobiace steny, mimozemská pavučina visiaca zo stropu a jeden krikľavo zelený nafukovací gauč, na ktorý ma so širokými úsmevmi usadili. Ich singleplayerový titul s unikátnou psychedelickou paletou farieb aj tvarov mi bol predstavený ako sci-fi akčná metroidvania s prvkami záhradkárčenia, zasadená vo vesmíre.
Autori sa na túto veľmi unikátnu púť vydali už pred šiestimi rokmi a práve niekedy počas budúceho roka plánujú konečne aj vydanie, ktoré by hráčom mohlo zabrať pri najmenšom 11 hodín. Krátko po mojom príbehu mi bol vhodený do rúk ovládač a ja som sa bez zbytočných otázok nechal pohltiť audiovizuálnym eposom, ktorý sa mi roztváral pred očami. V miestnosti so mnou sedel okrem PR-istu aj skladateľ hudby pre Ultros a od neho som sa dozvedel pomerne extenzívnu nálož informácií. Porozprával mi čosi o vplyve ázijskej kultúry či indických tradičných nástrojov, ktoré som mohol v hre počuť, no samozrejme neprehliadnuteľne sa podobné prvky dali nájsť aj v samotnom vizuále titulu. V hre sa na pozadí neustále niečo hýbe, celý dojem je extrémne farebný, plný spomínanej psychedeliky, ale predovšetkým extrémne upokojujúci.
Vývojári sa zdráhali vôbec moje putovanie akokoľvek narúšať, a tak som tento pestrý svet atypickej metroidvanie skúmal vlastne úplne intuitívne sám. Klasickým trópom sa vyhnúť nedá, a tak nechýbajú skratky a tajné priechody, ktoré sa hráčovi otvoria jedine vtedy, ak má už potrebnú výbavu. Krátko po spozorovaní prvého nepriateľa som našiel aj môj prvý meč, a tak prišlo na rad zbesilé sekanie do všetkého živého. Už tu na mňa však začali apelovať vývojári s ich otázkami vplyvu hráča na svet. Preto som vlastne pred každým nepriateľom chvíľu premýšľal, či má zmysel jeho vražda a sám som úprimne zvedavý, akým smerom sa tento teasovaný aspekt hry vlastne bude uberať. Jedno je však jasné, z nepriateľov padajú orgány, ktoré sú zdrojom potravy a dopĺňajú tak životy protagonistu pomenovaného Ouji. Každá konzumovateľná vec v hre si nesie aj vlastné atribúty, ktoré napríklad pri orgánoch závisia od čistoty/efektívnosti zabitia nepriateľa.
Samozrejme, okrem tuctových nepriateľov objavujúcich sa voľne po mape nechýba ani biodiverzná paleta bossov. V deme som sa postavil proti akejsi zmutovanej moli, ktorej arzenál útokov ma napriek primitívnosti celkom intenzívne potrápil. Po poriadnom bossfighte samozrejme nesmie chýbať aj nejaký ten typický bonfire, ktorý v Ultros naberá podobu akejsi guľovej pohovky, ktorú Ouji zvonku praskne, vlezie dovnútra a dostáva tak prístup k vylepšovaniu vďaka komplexne prepojenému a vetviacemu sa stromu schopností. Pohŕdačov soulslike titulov určite poteší aj fakt, že oddych v tomto minipode neobnoví eliminovaných nepriateľov. Spomenutia hodnou a podstatnou súčasťou hry sa má stať aj spomínané záhradkárčenie, čo znamená, že na špecifických miestach na mape bude môcť protagonista zasadiť zozbierané semiačko, ktoré následne vyraší v unikátnu a plodom ozdobenú mimozemskú bylinu. Ten môžete následne samozrejme aj zozbierať a využiť ho v hodine najväčšej núdze.
Ultros bude skutočne pôvabné a unikátne dobrodružstvo, ktoré vás má prinútiť premýšľať nad vplyvom akcií jednotlivca na jeho okolité prostredie. Sci-fi zasadenie v tomto vesmírnom svete vyvolávajúcom otázky ohľadom užívania psychedelík je detailné, premyslené a dáva vám možnosť vytvoriť zrakovú rozkoš poskytujúce screenshoty skutočne kedykoľvek, kedy hru zastavíte. No a osobne sa už ponorenia do takto jedinečného diela už neviem dočkať!
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Vivat Slovakia práve vyšla v plnej verzii 103
- The Elder Scrolls IV: Oblivion remastered bol predstavený a rovno vydaný 294
- RECENZIA: Tempest Rising 38
- Grafických kariet je na skladoch stále viac, už dostanete aj RTX 5070 Ti za lepšie 62
- The Elder Scrolls IV Oblivion remastered sa na Steame pekne rozbehol 126
- Takto bude vyzerať iPhone 17 Pro s obalom 64
- Aký monitor si vybrať za 100, 200, 400 alebo 1000 eur? Aký rozmer, obrazovku a pom 106
- The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered bude ohlásený zajtra 31
- Porovnanie druhej epizódy The Last of Us season 2 seriálu s hrou 42
- Battlefield ukazuje základ svojej hrateľnosti - deštrukciu 25 zobraziť viac článkov >
![]() |
PC
PS4 Xbox One PS5 Switch Xbox Series X|S Vývoj: Hadoque / Hadoque Štýl: Akčná Adventúra
| ||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|