Chyby Unity manažmentu teraz hrajú do karát Godot enginu, ale vývojárov naberú aj ostatné enginy |
Unity stráca dôveru a ostatné enginy sa môžu pretlačiť.
V Unity to poslednom čase ide od desiatich k piatim a tento týždeň svoj pokles uzavreli prídavkom platby za inštalácie. Ale nielen tým, pridali k tomu aj snahu spätne vymazať licencie vývojárom, aby nové podmienky platili aj pre už vydané hry. Týmto už úplne stratili dôveru vývojárov, keďže ukázali, že sa neštítia ničoho a chcú zasahovať aj do starých hier. A prečo vlastne?
Pre peniaze. Unity už na čele s Riccitiellom, ktorý svojho času úspešne ničil EA, dlhšie vyplakáva, ako nemá peniaze, ako sa chcú orientovať na filmový priemysel a podobné veci, kde sú peniaze. Zjavne im to v tej oblasti veľmi nejde (filmový biznis radšej používa Unreal), a tak sa rozhodli vysávať malých vývojárov. Pritom mohli napríklad zvýšiť mesačný poplatok, ale nie, vymyslia najpodivnejšiu vec doteraz a to platby sa inštalácie.
Dobré rozobratie problémy je v nasledovnom videu, kde je rozobraté aj to, že Unity vôbec nevie ako bude monitorovať inštalácie:
Zjavne už zisťujú, že ten krok nebol veľmi dobrý a posledné dni ukázali veľmi veľký odpor zo strany vývojárov, veľa veľkých firiem, ktoré používali Unity, sa proti tomu postavili a rovno povedali, že prejdú na iný engine alebo stiahnu staré hry zo store. Niektorí už začali vypínať reklamy vo svojich hrách na protest. Totiž reklamy sú hlavným príjmom Unity z jeho enginu.
Dobre je rozobrané, ako na engine nezarábajú v nasledujúcom videu:
Pre zaujímavosť, Idle Sloth s Unity telefonovali a podľa toho, čo im povedali, firma neplánuje zrušiť platby za inštalácie (zatiaľ), skôr z toho mali dojem, že upravia nacenenie za inštalácie.
Kam firmy prejdú z Unity?
Vybrať iný engine nie je také ľahké, keďže Unity bolo najuniverzálnejším nástrojom pre menšie hry a pre indie vývojárov s množstvom zakúpiteľných assetov v store.
Ale sú možnosti:
- Unreal Engine - je najväčší engine aktuálne, je síce viac ťažkopádny a nie ideálny pre malé hry, ale nie je problém ich spraviť aj v ňom. Má dobré cenové podmienky a aj bonusy, ktoré k enginu pridáva, keďže pokúpil rôzne firmy s assetmi.
- Godot engine - veľa pozornosti sa teraz upína práve na Godot, ktorý je open source a úplne zadarmo. Je vytváraný komunitou a je zároveň aj relatívne jednoduchý. Vie ako 2D grafiky, tak už sa zlepšuje aj v 3D. Ale čo nevie, keďže je open source, je portovanie na konzoly. Sú však externé firmy, ktoré vašu hru na konzoly prekonvertujú.
- Gdevelop engine - Pekný menší engine, ktorý je jednoduchý a dobre spravený, ale primárne orientovaný na web, desktop a Android.
- Game Maker Studio - Game Maker tiež nie je zlý engine a má aj export na konzoly, čím môže získať veľa vývojárov
- Defold - zaujímavý engine pre 2D hry je aj Defold aj s exportom na konzoly.
Z menej preferovaných enginov stále funguje Cryengine, zrejme stále funguje aj jeho Amazon Lumberyard verzia, ale je tu aj Unigine a zaujímavý je aj Cocos engine, Play Canvas, Babylon Js. Vo videu už tieto enginy aj jeden kanál rozobral:
Náležite situácií už Godot rovno dostal akciu na vývojárske lekcie na Humble bundle, vývojárski youtuberi už začali aj s videami:
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 358
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 84
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Filmová recenzia: Gladiátor II 55
- Stalker 2 naplánoval svoje zajtrajšie vydanie 75
- Porovnanie vizuálu Stalkera 2 a skutočnosti 22 zobraziť viac článkov >