Gamescom 2023: Temná akcia Unawake nás vtiahla do vojny medzi nebom a peklom |
Drobný tím sa pokúša vytvoriť veľkú akčnú hru, ktorá čerpá inšpiráciu z Doomu, Diabla 2, ale aj Dark Messiah of Might & Magic.
Aj s malým tímom sa dajú robiť veľké veci a chce nás o tom presvedčiť aj turecké RealityArts Studio. To podľa vlastných slov tvorí „dva a pol vývojára“ a pracuje na temnej fantasy melee akcii Unawake, ktorá by mala vyjsť v prvom štvrťroku budúci roka. V tomto malom tíme si robia všetko, dokonca si aj sami robia motion capture. Pritom pri pohľade na hru by ste povedali, že za ňou musí stáť väčší tím. Hra vyzerá dobre a vďačí za to Unreal Engine 5, ktorý si však vývojári výrazne modifikovali, aby reflektoval potreby ich herných systémov a sadol na víziu, ktorú s hrou majú.
Na hru sme sa mohli pozrieť na Gamescome, kde sme si ju síce nemohli sami zahrať, ale autori nám z nej aj tak ukázali slušnú porciu. Konkrétne sme sa mohli pozrieť na jedno z trojice rozdielnych prostredí, ktoré hra ponúkne. Autori nám tam odprezentovali hru, v ktorej chcú skĺbiť dynamiku FPS akcií s RPG mechanikami, aké sme videli v Diablo 2. Čo to znamená? Budeme veľa bojovať, ale budeme aj pracovať s predmetmi – tie budeme lootovať, nachádzať po svete, ale aj craftovať. Potom bude na vás, ako si vybavíte postavu.
V hre ponúknu 30 typov zbraní a 30 typov brnenia, ktoré budete tiež kombinovať a využívať podľa toho, čo potrebujete a ako vám sadnú. Všetky tieto veci budú mať rozdielne atribúty a postupne ich budete levelovať. Pritom nebudú chýbať ani sety, keďže autori by endgame obsah chceli spraviť práve o hľadaní najlepšieho buildu vašej postavy. Bohužiaľ, toto nám v deme veľmi nepredviedli. To bolo totiž zamerané najmä na akciu. Ale zato nám naznačili aspoň niečo z príbehu. Ten by vám mal zabrať nejakých 12-15 hodín a zavedie vás do sveta, ktorý nám dá veľa slobody a bude nás motivovať, aby sme bojovali aj proti silnejším nepriateľom v odľahlejších oblastiach. Získame totiž nielen lepší loot, ale aj útržky príbehu, ktoré by sme nezažili na hlavnej príbehovej línii.
Hra ponúkne zhruba 25 špeciálnych útokov, ktoré sa budú líšiť efektmi. Niektoré pokryjú väčšiu plochu, iné zase budú mať na nepriateľov dlhšie pôsobiace efekty a podobne. Toto je ale v prvom rade melee hra, takže musíte zabudnúť na zbrane na diaľku, ako napríklad kopije, vrhacie nože a podobe. Ale zbraní rozhodne nebude málo a ich ponuka bude pestrá a rôznorodá, takže i môžete vybrať aj obojručný meč, ak napríklad preferujete silu na úkor rýchlosti. Autori chcú, aby ste experimentovali s buildami a možnosťami a našli si vlastný herný štýl ako pre útok, tak pre defenzívu. Menšia inšpirácia soulslike hrami tu bude tiež, ale skôr v niektorých herných systémoch, pri nejakých obchodníkoch a podobne. Hrateľnosť ale nebude soulslike, nepriatelia sa nerespawnujú a hra bude viac dynamická. Skôr v skúmaní okrajových častí prostredia hra môže trochu pripomenúť metroidvania subžáner.
Autori sa priznali, že experimentovali s kotúľom na uskočenie nepriateľom, ale neskôr od toho odstúpili, lebo to v FPS nepôsobilo dobre. Pomôcť si budete môcť aj rôznymi nápojmi, ktoré budete craftovať. Na to najskôr musíte nájsť recept a aj suroviny (ktoré môžu vypadnúť napríklad aj z nepriateľov). Môžete nielen pomôcť svojej postave, ale využiť aj rôzne efekty týchto nápojov v boji proti nepriateľom. To je tiež jedna z vecí, ktoré majú podporiť jednak skúmanie sveta, ale tiež experimentovanie s vybavením, zbraňami a aj nápojmi. Budú tu naozaj rozsiahle možnosti customizácie, keďže hra ponúkne zhruba 25 skillov a každý bude mať 10 levelov, takže bude na vás, kam body investujete.
Príbeh predstaví novú verziu neba a pekla, ktoré navštívite a zúčastníte sa vojny medzi nimi, ale uvidíme niečo iné ako sú bežné predstavy o týchto miestach, čo už koniec koncov vidno aj z trailerov a záberov z hry, ktoré sme zatiaľ videli. Ale to je len dobre. Hra síce možno trochu pôsobí ako Dark Messiah of Might & Magic a istú časť inšpirácie priznali aj autori, no ide si úplne vlastnou cestou. A to ako v hrateľnosti, ktorá pôsobí dosť unikátne, no aj v arte. Akurát si teda na ňu ešte počkáme, no vydaním to neskončí a autori plánujú podporovať hru aj po vydaní prinášaním nového obsahu, ktorý bude zadarmo. Dostaneme ako nové predmety, tak aj nové vedľajšie príbehy. Neskôr by sme sa mali dočkať aj multiplayerovej arény.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové výpredaje spustené 30
- Postavu Ciri bude v The Witcher 4 hrať Ciara Berkeley 93
- Far Cry 7 je v príprave, príde aj Far Cry extrakčná akcia 77
- RECENZIA: The Thing: Remastered 20
- Nvidia zrejme pripravuje neurálne renderovanie do RTX 50 grafík 82
- Testy novej Intel Arc B580 grafiky ukazujú výkon nad RTX 4060 71
- RTX 5060 Ti má dostať 16GB pamäte, ale RTX 5060 zostane pri 8GB 133
- Stalker 2 dostal veľký patch 1.1, vylepšuje A-life 112
- EA spustilo odmeny pre predplatiteľov EA Play a Xbox Game Pass Ultimate 16
- Steam spustil zimný výpredaj a hlasovanie o hru roka 61 zobraziť viac článkov >
PC
Vývoj: Toplitz Productions / RealityArts Studio Štýl: Akčná Adventúra / RPG | |
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|