Unity sa podvolilo tlaku vývojárov, zmenilo ceny |
Engine už nebude nevyhnutne pýtať platby za inštalácie. Vývojári si budú môcť vybrať.
Po veľkom tlaku zo strany vývojárov nakoniec sa Unity ospravedlnilo a zrušilo svoju snahu o speňažovanie inštalácií, teda aspoň čiastočne. Pôvodne chceli dávať platby všetkým nad 200 tisíc inštalácií a pre všetky predplatné, teraz to posunuli vyššie a dávajú na výber. Zároveň rušia aj spätné platby za už vydané hry, ktoré plánovali.
Presnejšie Pro a Enterprise vývojári teraz budú platiť, ak splnia dve podmienky a to prekonajú 1 milión tržieb a 1 milión inštalácií. Budú následne platiť 2.5% podiel, alebo podľa počtu nových používateľov (inštalácií / hraní novými používateľmi), môžu si vybrať. Pritom tieto inštalácie budú vývojári reportovať sami.
Zároveň toto začne platiť potom, ako prejdú na novú LTS verziu Unity v roku 2024. Teda ak majú teraz hru vo vývoji na aktuálnej verzii a neprejdú na novú, nemusia prejsť na nové podmienky používania ani po vydaní.
Pritom Unity Personal používatelia neplatia nič, ak nepresiahnu 200 tisíc dolárové tržby za rok (zvýšili to zo 100 tisíc). Ak presiahnu tieto tržby musia zmeniť predplatné na Pro, ale stále ak neprekonajú miliónové tržby, neprechádzajú na percentuálne platby. Nakoniec už Unity ruší nutnosť nechávať Made With Unity titulnú obrazovku.
Vyzerá, že Unity dostalo právne rady, keďže v pôvodnej verzii išli vyslovene proti zákonom a na súde by prehrali. Nehovoriac, že išli proti vývojárom.
V zásade to nakoniec dopadlo dobre, ale nikto nevie, prečo sa najskôr vývojárov nespýtali. Teraz je totiž otázne, nakoľko budú vývojári Unity veriť, keď robila veci tajne, poza ich chrbát a potichu menia aj zmluvné podmienky. Firmy si už dvakrát premyslia, na akom engine začnú vyvíjať. Unity si to práve u nich výrazne pokazilo. Na druhej strane, veľmi teraz pomohli menším enginom rásť, hlavne Godotu.
Už tu máme aj výpočty, ako Unreal a Unity enginy vyjdú teraz cenovo. Špeciálne pre menšie firmy je stále výhodnejší Unreal, pre väčšie firmy a väčšie hry by bol výhodnejší Unity, ale ten pre veľké hry nie je tak vhodný ako Unreal, a teda napriek väčším platbám firmy radšej zoberú Unreal.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- DOJMY: Doom: The Dark Ages 83
- Warner Bros. znovu zmenil plány, zrušil plánovanú expanziu pre Hogwarts Legacy 54
- Nové zľavy v Alza dňoch 12
- Prečo sme ešte nedostali druhý GTA VI trailer? Take Two vysvetľuje marketing novéh 77
- Lionsgate: John Wick 5 je oficiálne schválený, ďalšie dva filmy sú v príprave, nov 25
- Na fórach sa zbierajú prípady pokazených Ryzen 7 9800X3D procesorov 109
- Windows 11 dostane nový dizajn BSOD, stratí možnosť inštalácie bez loginu 122
- 58% Slovákov nespí dobre. Zotavenie po prechode na letný čas môže trvať aj tri týž 110
- Aprílové hry 34
- Ubisoft založil novú dcérsku firmu, ktorá sa bude starať o Assassin’s Creed, Far C 57 zobraziť viac článkov >