GHOSTRUNNER 2

GHOSTRUNNER 2

Kyberninja sa vracia

Ghostrunner bol pred pár rokmi veľmi príjemným a nečakaným prekvapením. Hra pôsobila pomerne nenápadne, neboli od ej veľké očakávania, no a keď zrazu prišla, padali sme na zadok. bolo to niečo parádne. Je to first person akcia, pri ktorej musíte zabudnúť na nejaké strieľanie a všetky tie tradičné prvky. Tu sa z vás stal akýsi kyberpunkový ninja, ktorý jedným presným seknutím katany likvidoval nepriateľov tak, že vás občas ani nezbadali. No pozor, rovnako to platilo aj naopak a často pre vás bola už jedna rana smrteľná. Bolo to náročné, zábavné, vizuálne parádne a stal sa z toho hit. Bolo len otázkou času, kedy z Poľska príde aj pokračovanie a to sa konečne blíži.

My sme si ho vyskúšali v novinárskom deme, no zároveň sme mali možnosť sadnúť si s vývojármi a povyzvedať ešte o niečo viac. A veruže vývojári sa rozrečnili, pričom boli aj nápomocní v tom, ako demom vlastne prechádzať. Toto demo totiž zároveň poňali ako test, všímali si naše hranie, robili si poznámky a nakoniec nám aj rozdali dotazníky, aby sme dali vedieť, aké boli naše dojmy, čo bolo dobré a čo ešte treba vylepšiť. A snáď si to zobrali k srdcu. Trošku predbehnem, ale prezradím, že Ghostrunner 2 sa javí fakt veľmi dobre. Ale v niektorých veciach to trochu drhlo. Nič veľké, len menšie úpravy.

Toto však nebola jediná spätná väzba, ktorá autorov zaujímala. V rámci rozprávania popri hraní sme sa mohli dozvedieť, že sa pri dizajnovaní dvojky vracali neustále k jednotke. Nie ku hre samotnej, ale k tomu, ako ju prijali hráči. Pozreli si každé video, všetky návody, všetky komentáre a aj všetky recenzie. Trochu síce pochybujem o tom, že to boli naozaj všetky komentáre, recenzie a videá, ale bolo vidno, že to brali vážne a analyzovali, čo mali ľudia radi, čo nemali radi, čo ich frustrovalo a čo bavilo. Práve na tomto princípe vznikli základy dvojky. Nechceli tak priniesť nejakú revolúciu, ale skôr evolúciu toho, čo pre hráčov fungovalo.


Ak ste jednotku hrali, tak viete, že aj napriek úspechu to nebola hra pre každého. Autori nechcú, aby bol Ghostrunner jednoduchší alebo niečo podobné. To môžem aj dosvedčiť, v deme som zomieral pomerne často. Ale chcú, aby bola hra prístupnejšia a hráči sa do nej lepšie dostali. Tomu zodpovedá aj niekoľko nových funkcií a iných noviniek. Tu to tak napríklad nebude len o sekaní a kyberpunkovom parkoure. Hra napríklad dostala blok ako jeden z príkladov nových mechanizmov. Nie je to však len o takomto pridávaní funkcií. Cieľom autorom bolo priniesť do hry „nástroje“ na to, aby ste mohli situácie riešiť rôznymi spôsobmi.

A to je pravda. Cemo bolo rozdelené na dve časti. Jedna bola akčná s prechádzaním prostredia, druhá bola skôr priamočiara jazdy, ktorá bola zameraná na to, aby ste veľakrát zlyhali, no postupne sa naučili umiestnenie prekážok a následne to prešli. Druhá časť tak bola o jednej ceste vpred, ale tá prvá prekvapila variabilitou. Niektoré časti prostredia boli širšie, takže sa dal voliť rôznorodý prístup. Raz mi to nevyšlo tadiaľto, pri ďalšom pokuse po reštarte checkpointu som to už skúsil inde. Niekde je možno silnejší nepriateľ, inde zase viac nepriateľov a podobne. Možno vás to bude stáť nejakú tie reštarty, ale nájdete si cestu, ktorá vám vyhovuje. Stále musíte zneškodniť všetkých nepriateľov, ale možno takto nájdete cestu, kde vás niekto neprekvapí od chrbta.

Oproti prvej hre sa zmenilo aj to, že hra neprichádza s power-upmi, ale vymenila ich za schopnosti. Tak napríklad hádzanie shurikenov bol v jednotke len dočasný boost, ktorý ste mohli využívať na niektorých miestach. V dvojke je to to už skill, ktorý vaša postava získa a môžete ho využívať kedykoľvek. Pričom si to situácie naozaj často vyžadujú. Respektíve je to jedna z možností prístupu k herným situáciám. To už záleží na vás. Podobne ako to, kadiaľ sa v niektorých situáciách vydáte, ako som už písal vyššie. Tieto veci v hre nie sú na to, aby bola ľahšia. Stále vás zabije jedna rana od súperov. Autori len chceli dať hráčom do rúk viac možnosti. A musím uznať, že to funguje veľmi dobre.

Asi nemá veľmi zmysel opisovať to, aké konkrétne bolo demo. Sami si môžete hru vyskúšať na Steame, kde demo je. Pravdepodobne to nebude presne to, čo sme hrali my (alebo aspoň nie v rovnakom stave), ale obraz o hre si môžete spraviť sami. Jednoducho je to dynamická akcia o skákaní, lození, behaní a sekaní, ktorá vás neraz nahnevá, ale nedokážete ju vypnúť. Budete na ňu nadávať, no aj tak si vždy poviete, že dáte ešte jeden pokus a teraz inak. Demo ukázalo, že vie veľmi dobre motivovať. Pasáž na motorke už tak zábavná nebola, ale klasický level bol veľmi dobrý. Dobre navrhnutý, dobre hrateľný, akurát ten balans sa dal ešte trochu upraviť.

Pre vás je možno v tomto článku zaujímavejšie to, čo v deme nie je. A aj pre mňa je dôležitejšie priniesť vám informácie o tom, čo si nemôžete vyskúšať. Pomedzi levely sa budete vracať do svojho hubu, kde môžete interagovať s NPC a vďaka tomu bude aj príbeh trochu výraznejší a bude jednoduchšie ho sledovať. Aj toto je jedna z vecí, kde sa autori poučili z prvej časti a chcú, aby si hráči príbeh viac užili. Zatiaľ však nevieme, aký tento príbeh vlastne bude. Vieme akurát to, že sa dej dvojky odohráva rok po jednotke a vašou jednotkou bude formovať budúcnosť ľudstva v boji proti nebezpečnému AI kultu.

Vracajú sa súboje s bossmi, no aj tu uvidíte určité zmeny. V prvom rade sú bossfighty viac interaktívne, čo znamená, že vám autori do rúk dávajú viac možností, ako sa s tým všetkým vysporiadať. Budete s nimi samozrejme bojovať, ale bude na vás, ako im budete čeliť. Pritom jeden z vývojárov rovno povedal, že je to podľa neho takto oveľa lepšie. My si to však budeme môcť vyskúšať až v plnej verzii. Rovnako nepočítajte s tým, že levely z dema uvidíte v plnej hre v takejto podobe. Pre účely dema boli upravené a vieme, že nie sú zo začiatku hry, ale ďalej z jej priebehu.


Kyberpunk je žáner, ktorý je lákavý nielen tematicky, ale aj aj audiovizuálne. Jeho vizuálne trópy sú naozaj podmanivé a Ghostrunner 2 sa nebojí ich vo veľkom využívať. A nielen to. Dopĺňa ich naozaj parádnym technickým spracovaním. Hra vyzerá veľmi dobre na obrázkoch a v pohybe je to ešte lepšie. Navyše je to teraz aj variabilnejšie, takže zo sveta uvidíte viac a bude to viac rôznorodé. Vizuál je jedna dôležitá časť kyberpunku. Druhou je hudba a aj tá tu bude veľmi dobrá. O nový synthwave soundtrack sa postarali Daniel Deluxe, We Are Magonia, Gost, Dan Terminus alebo Arek Reikowski. Takže o kvalitu je postarané a ku hre to skvele sadne.

Mohol by som vám do rána opisovať, ako sa hralo naše demo Ghostrunner 2 na Gamescome. Ale načo? Veď si sami môžete hru vyskúšať. Možno to nebude presne ten náš zážitok, ale sami si urobíte obrázok o hre. Dôležité je ale aj to, čo vám demo neukázalo. Dvojka je snahou autorov posunúť ďalej nielen hru, ale aj samých seba. Nedokázali by to bez hráčov, takže sa sústredili na ich skúsenosti s prvou hrou a pokúsili sa všetko vylepšiť. Už 26. októbra sa presvedčíme, či sa im to podarilo. Zatiaľ sa ale zdá, že k tomu majú dobre vykročené. Priniesli vylepšenia a novinky, ktoré zachovávajú identitu značky a stále z vás dokážu spraviť ultimátneho kybeprunkového ninju. Akurát teraz to môže byť ešte zábavnejšie a variabilnejšie.


napísal matus_ace 27.9.2023
Páči sa mi!
GHOSTRUNNER 2


PC
Xbox Series X|S
PS5

Vývoj: 505 Games / One More Level
Štýl: Akcia
Dátum vydania: 26. október 2023
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Gran turismo (1)
Ahoj decka chcú hrať spolu preteky a nech sa snaží...
|Kupon ps5 (0)
Zdravim, koupil jsem na internetu kod do ps peneze...
|Lies of p (2)
Mam cez game pass lies of p pc stiahnutiu češtinu...
|Soundbar-pc (6)
čafte používate niekto soundbar k pc? repro 2.1 so...
|Cpu a gpu - dobra cena (7)
Ahojte, Chcel som sa pred kupou poradit s vami o...
|Svet, ukrajina, vojny ... (31314)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk