Gamescom 2023: Hrali sme Flashback 2, chce sa vrátiť ku koreňom |
Ikonická hra sa vracia a nadväzuje tam, kde prvá časť skončila.
Flashback je jedna z tých legendárnych hier, bez ktorých by biznis možno nebol tam, kde je. Stanovila mnohé štandardy, ukázala cestu, stala sa úspechom, na ktorý mnohí spomínajú ešte dnes. Vyšla ešte v roku 1992 a aj keď tu odvtedy bolo niekoľko pokusov priniesť pokračovanie, nedopadlo to veľmi dobre. V zásade však ani raz nebola v príprave skutočná dvojka. Teda až doteraz, kedy sa jej chopili Microids a po odklade nám ju v novembri konečne prinesú.
Na Flashback 2 sa podieľa aj pôvodný dizajnér Paul Cuisset a celá hra sa vlastne nesie v téme návratu k prvej časti, akurát s modernými možnosťami. Hrdinom je opäť Conrad B. Hart, ktorý musí zachrániť krehký mier, ktorý ohrozuje invázia Morphov pod velením generála Lazarusa. Okrem toho musí nájsť svojho priateľa Iana, ale aspoň na to nie je sám, keďže mu pomáha umelá inteligencia A.I.S.H.A.. Toto všetko nám ukázalo demo na Gamescome, ktoré aj keď bolo krátke, stále dokázalo nabudiť dobré dojem. Teda až na niektoré bugy, o ktorých ale autori vedeli, len ich v niektorých častiach nestihli opraviť. Novinárom tieto časti nechceli veľmi ukazovať, ale ja som mal možnosť si ich predsa len vyskúšať.
Kyberpunková estetika a moderné grafické spracovanie hre naozaj pristanú a užijete si vďaka tomu krásne futuristické mesto. Flashback 2 ale bude aj o iných prostrediach a džungľa nesmie chýbať. V meste sa mimo misií ukázal aj čiastočne otvorený svet, kde sme mohli chodiť, interagovať s postavami a v dialógoch boli aj možnosti voľby. Potom ale prišli na rad misie, ktorú sú už viac priamočiare, plné skákanie a aj nejakej tej akcie. Presne ako originál.
Demo naznačilo zaujímavý politický triler a ukázali sa nám aj triády, takže nebudete mať potýčky len s Morphami, ale s inými nepriateľmi. Niekedy treba tasiť zbraň, inokedy je vhodné zase premýšľať. Conrad je vybavený aj rôznymi „akrobatickými“ schopnosťami, takže dokáže kĺzať a podobne. Skákanie je spracované podobne ako v originálnej hre, takže to bude chcieť chvíľu cviku, aby bolo presné a čo najlepšie načasované. V Conradovom inventári sme však našli aj užitočný štít, ktorý ho dočasne ochráni pred nepriateľmi. Hra viac využíva hĺbku prostredia, aj keď teda sú tam stále momenty, kedy nie je vyobrazená práve najlepšie. To sa snáď ešte zlepší.
Kým technicky bolo badať bugy, graficky je to veľmi pekné, pritom jednoduché a jasne odkazujúce na originál. Hudba v deme bola tiež výborná a pochváliť musím aj kompletný dabing. Nadabované boli aj vetvené možnosti v dialógoch. A celkovo som mal pri hraní veľmi príjemný pocit. Taký, akých na Gamescome často veľa nezažijete. Zdá sa, že sa je na čo tešiť. Už len dúfať, že autori zapracujú na odstránení chýb a aj zvyšok hry bude taký, ako tie chytľavé pasáže v deme.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Kingdom Come: Deliverance II 201
- RTX 5080 karty sú už v obchodoch. Koľko stoja? 232
- DeepSeek klamal o nákladoch na tréning AI: Skutočné výdavky sú 400-krát vyššie 65
- Netflix naplánoval svoje seriály a filmy na rok 2025 27
- GTA VI cieli na 30 fps na konzolách a bude sa možno predávať samostatne bez GTA On 233
- Kingdom Come: Deliverance II končí s pekným priemerom recenzií 129
- Objavujú sa prvé problémy s RTX 5090 kartami 161
- Recenzie na prvé RTX 5080 karty sú už vonku 196
- Nvidia predstavila špecifikácie RTX 5070 a RTX 5070 Ti 132
- Porovnania výkonu RTX 5080 grafiky 177 zobraziť viac článkov >
PC
PS4 Xbox One PS5 Xbox Series X|S Switch Vývoj: Microids / Microids Štýl: Akčná Adventúra
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|