Gamescom 2023: Aké tajomstvá skrýva v Lord of the Rings: Return to Moria prastaré a preslávené kráľovstvo trpaslíkov Khazad-dûm? |
Prvý licencovaný projekt vedúci za hranice knižnej predlohy z nás spraví dobyvateľov Morie!
Bolo by hlúpe poprieť obrovský popkultúrny dopad knižnej tvorby J. R. R. Tolkiena, ktorý vytvoril fantasy svet natoľko bohatý, že aj takmer po sedemdesiatich rokoch od vydania prvej knihy z jeho legendárnej trilógie sme stále nevyšli za hranice jeho predlohy. Survivalové crafting dobrodružstvo Lord of the Rings: Return to Moria je však prvým licencovaným dielom, ktoré sa o tento nadľudský výkon pokúsi a vyšle tak trpasličiu výpravu do štvrtého veku, v ktorom sa títo zdanlivo nebojácni majstri vojny pokúsia navrátiť slávu svojej domovine. Pevne stisnite krompáče, nasaďte prilby, rozohrejte pece a nabrúste sekery, lebo hrôza temných baní Khazad-dûm sa na PC a PlayStation prikradne už 28.10. (a na Xbox údajne až v ďalšom roku).
To, čo mi bolo jasné hneď z prvých minút môjho Gamescom stretnutia s vyčerpanými no extrémne nadšenými autormi prichádzajúcej hry zo sveta Pána prsteňov, bol fakt, že rozhodne vedia, do čoho sa púšťajú. Predsa len Tolkienova fotografia týčiaca sa na stole, hlas filmového Gimliho (resp. herca Johna Rhys-Daviesa) vracajúceho sa do svojej legendárnej role, no v úplne novom médiu, a celkovo rešpektovanie vzorového materiálu, ktorý bol v spolupráci s troma Tolkien expertami rozvíjaný do scenára hry. Tri roky poctivej ťažby materiálov, pretavovanie surových rúd znalostí a tvorby nového procedurálne generovaného sveta, v ktorom každé nové dobrodružstvo bude tak trochu odlišné. Tento odvážny krok generovania sveta však dopĺňa aj inteligentné a garantované generovanie ikonických štruktúr známych z predlohy.
Jedna prechádzka naprieč svetom by hráčovi mala zabrať údajne až dve hodiny, avšak so všetkým tým ťažením navôkol sa vlastne nie je ani čomu čudovať. Jednou z primárnych mechaník je totižto zbesilé šľahanie krompáčom, s pomocou ktorého vyťažíte aj tú najtvrdohlavejšiu rudu. Avšak všetok ten ruch, čo svojou svetelnou a ťažobnou aktivitou spôsobíte, dozaista vyláka z temnôt nielen orkov a goblinov, ale aj trollov, prerastené pavúky či chápadlové obludy a inú háveď. Manažment týchto atribútov je však dôležitý nielen pre chránenie sa pred obludami, ale aj pre udržanie nádeje vašej výpravy. V skúmaní najhlbších a najtemnejších zákutí trpasličej histórie vám však nepomôže iba všade-potrebná fakľa, ale aj vaši priatelia, keďže hra podporí na PC multiplayer až pre ôsmych hráčov a na konzolách zase pre štyroch.
Prečo sa však vlastne po celej Stredozemi roztrúsení trpaslíci opäť rozhodli vrátiť do Morie? No najmä preto, že chcú získať po porážke Saurona naspäť svoju domovinu, vyhnať z nej posledné zvyšky zbabelej, v temnote zalezenej hávede a nastoliť tak po odchode elfov vek trpaslíkov! V baniach však budete napríklad skúmať aj tragický príbeh Balina a jeho zlyhanej výpravy či hľadať stopy Spoločenstva prsteňa, ktoré sa zamorenou Moriou dralo. Kam však príbeh smeruje mimo týchto hlavných bodov zatiaľ nevieme, avšak vzhľadom na zverejnené trailery a tajnostkárske rozprávanie autorov nás čaká niečo skutočne pôsobivé a možno aj uvidíme nejaké tie známe tváre či započujeme povedomé hlasy...
Z hľadiska hrateľnosti nás, samozrejme, čaká už spomínaný survival spojený s rozsiahlym craftingom, ktorý sa prejaví najmä v stavaní základne. Ideálnymi miestami pre stavbu sú podľa autorov napríklad Balinove kempy, avšak to, kde sa ubytujete, je skutočne iba na vás. Stavanie každej štruktúry z ponuky je instantné, a tak vám stačí získať iba potrebné zdroje, v dôsledku čoho aj bez udierania kladivom zrazu hradba či veža jednoducho stojí. Tvorba vecí sa však prirodzene pretaví aj do kováčskeho remesla trpaslíkov, keďže si budete môcť tvoriť až osem rôznych typov zbraní, zbroje, štíty, kuše a množstvo ďalšej výbavy, ktorá bude pre výdrž v nebezpečných súbojoch esenciálna. Nečaká nás nijako extrémne prekomplikovaný súbojový systém, keďže hlavným prvkom bude práve crafting a survival mechaniky, no samozrejme nebude chýbať aj nejaký ten systém pre progresiu vášho charakteru.
Keď už je však reč o postavách, vlastného trpaslíka si stvoríte v pomerne rozsiahlom editore sami a ako nám autori prízvukovali, prvou potrebnou vecou je zvoliť správnu bradu! Keď už máte vytvoreného svojho bradatého fešáka, nesmiete zabudnúť aj na výber ikonického hlasu pre vášho bojovníka a taktiež mu vybrať kraj, z ktorého do Morie prichádza. Čím sa zase trochu prejavia znaky dostupnej customizácie a váš trpaslík bude opäť tak trochu unikátnejší. Krátko po ukončení tvorby bradáča ma previedli autori aj krátkou ukážkou hrateľnosti, kde sme sa pozreli na zopár ikonických hál plných stĺpov v hrozivej temnote, ale aj na žiarou vonkajšieho sveta presvietené, do kameňa vytesané schodištia pompéznej architektúry. Tu sa tak samozrejme ukazuje ďalšia silná stránka hry a oddanosť zdrojovému materiálu, keďže ikonická architektúra tu doslova žiari a napriek tomu, že hra má tak trochu animovaný grafický kabát, veľmi elegantne sa tieto aspekty s Tolkienovým svetom dopĺňajú.
Tri roky krvopotného vývoja nám teda už čoskoro predstavia príbeh z nového veku epickej fantázie, ktorý by tak mohol pomaly rozbehnúť trend rozvíjania bohatej histórie fiktívnej krajiny nielen do vekov minulých, ale aj do tých budúcich. A aj keď samozrejme crafting survivalovka nemusí byť práve žánrom pre každého, čím viac ľudí hra zaujme, tým jasnejšie bude vývojárom a vlastníkom práv, že chceme všetci o Stredozemi vedieť stále viac. Zostáva nám tak iba držať autorom z Free Range Games a vydavateľom North Beach Games palce a v deň vydania hrdo pozdvihnúť naše krompáče s očakávaním veľkej ťažobnej operácie trpaslíkov vracajúcich sa domov!
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 281
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 95
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 80
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >
PC
Xbox Series X|S PS5 Vývoj: North Beach Games / Free Range Games Štýl: Akcia
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|