Hry môžu byť dobré pre myseľ s kognitívnymi aj psychologickými benefitmi |
500 hráčov hodnotených z hľadiska osobnostných vlastností a herných návykov v novej štúdii, ktorá ponúka návod, ako môžu hráči, vývojári hier a odborníci na zdravie využiť kľúčové zistenia.
Spoločnosť Skillprint, priekopník v oblasti adaptívnych, personalizovaných hier, ktoré sa prispôsobujú osobnosti, kognitívnym schopnostiam a mysleniu hráčov, dnes zverejnila výsledky rozsiahlej výskumnej štúdie, ktorej sa zúčastnilo viac ako 500 hráčov 28 mobilných hier s cieľom pochopiť, prečo ľudia hrajú hry a ako môže hranie hier prospieť psychickej pohode. Ich štúdia s názvom "Hry môžu byť dobré pre myseľ" uvádza, že niektoré mobilné hry môžu mať pozitívny vplyv na náladu a rôzne aspekty duševnej pohody, a že na základe týchto zistení poskytuje praktické poznatky pre hráčov, vývojárov, pedagógov a odborníkov v oblasti zdravia.
Účastníci štúdie boli hodnotení v rámci osobnostných čŕt, ako sú svedomitosť, otvorenosť, extraverzia, súhlasnosť a emocionalita. Zdokumentované boli aj herné návyky vrátane frekvencie, preferovaných žánrov a motivácie. Skillprint zistil, že mobilné hry majú pozitívny vplyv na duševnú pohodu, pričom najpozitívnejšie ovplyvnenými aspektmi sú kreativita, odhodlanie a sústredenie. Osobnostné črty významne ovplyvňujú tieto účinky, čo naznačuje, že vývojári hier by mali hry personalizovať, aby oslovili širšie publikum. Rôzne herné žánre a mechaniky uspokojujú rôzne motivácie a ponúkajú rôznorodé výhody; napríklad logické hry zvyšujú kreativitu, zatiaľ čo hry s časom zlepšujú sústredenie.
Medzi ďalšie kľúčové zistenia štúdie patria:
- Vývojári hier by mali zvážiť, prečo si hráči vyberajú ich hry: hľadajú výzvu, relaxáciu alebo komunitu? Otestujte, či vytvárate hry, ktoré najviac rezonujú s ľuďmi podobnými vám, a snažte sa do nich zakomponovať prvky, ktoré oslovujú široké spektrum osobnostných vlastností. Personalizácia je základnou cestou k rozšíreniu príťažlivosti hry, ktorú umelá inteligencia uľahčuje prostredníctvom prispôsobovania dynamiky hry v reálnom čase.
- Zdravotnícki odborníci by mali preskúmať potenciál využívania mobilných hier ako doplnkovej liečby všeobecnej duševnej pohody, porúch nálady a problémov s pozornosťou, keďže publikovaný výskum zistil prínosy u viacerých skupín obyvateľstva.
- Hráči by si mali uvedomiť, aký emocionálny vplyv chcú prostredníctvom hier dosiahnuť, ako aj svoju osobnosť a podľa toho si vyberať žánre. Ľudia napríklad inklinujú k hrám, ktoré zdôrazňujú ich aktuálne vlastnosti: extraverti uprednostňujú spoločenské a súťaživé hry; ľudia, ktorí sú otvorenejší novým zážitkom, majú radi objaviteľské dobrodružné hry a RPG.
"Keďže hry sa stali neoddeliteľnou súčasťou nášho života, náš výskum potvrdzuje, že hry sú viac než len únik; sú cenným nástrojom na rozvíjanie mysle a povznesenie ducha. Naša správa zdôrazňuje kognitívne a psychologické výhody hier, pričom zdôrazňuje vplyv osobnosti a motivácie. Spoločnosť Skillprint sa zaviazala k personalizovanému hraniu hier pre širšiu pohodu. Spustili sme tiež beta verziu našej platformy AdaptivePlay AI, ktorá vývojárom hier poskytuje automatizované spôsoby zlepšovania zážitkov hráčov v reálnom čase. Sme odhodlaní posilniť postavenie hráčov a vývojárov a pozývame všetky zainteresované strany, aby sa k nám pripojili pri formovaní budúcnosti hier k lepšiemu," povedal Chethan Ramachandran, generálny riaditeľ spoločnosti Skillprint.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 327
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 82
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >