AMD sprístupnilo generovanie snímok AMD Fluid Motion Frames v ovládačoch. Ako funguje? |
Pozrime sa bližšie na funguje generovanie snímok na úrovni driverov.
Vydaním aktuálnej verzie grafických ovládačov (24.1.1) pre AMD grafické karty RX 6000 a RX 7000 série AMD umožnilo používateľom aktivovať už dávnejšie ohlasovanú funkciu Fluid Motion Frames (AFMF). Ide o formu generovania nových frame-ov, no na rozdiel od FSR 3 alebo DLSS 3 generovanie neprebieha na úrovni Shaderov, ale priamo na úrovni grafického driveru. Vďaka tomu dokážete zapnúť generovanie frame-ov takmer na všetkých DirectX 11 a 12 tituloch, no keďže ide len o interpoláciu medzi dvomi snímkami, algoritmus nedisponuje dodatočnými dátami o scéne a prakticky len odhaduje, ako by generovaný frame mal vyzerať. Môžu sa preto objaviť rôzne artefakty, napr. pri statických prvkoch pre hud, prípadne pri neplynulých rýchlych pohyboch, kedy sa rýchlo zmení kompozícia scény. FSR 3 síce využíva veľmi podobné algoritmy ako AFMF, no disponuje naviac aj dátami priamo z enginu, ako napr. dátami z optical flow analysis.
Tým že generovanie snímok nastáva na úrovni grafického driveru, aktuálne snímky uvidíte len v štatistikách poskytovaných AMD Adrenalin. Ak teda spustíte benchmark v priamo v hre, ukáže vám hodnotu napr. 60FPS, no v skutočnosti vám do monitora ide napr. 120 FPS. Už po prvých testoch ale treba podotknúť, že generovanie snímok ide najlepšie, ak dosahujete ideálne 60FPS. Ak máte menej FPS, napr. 30 a zapnete AFMF, nezbavíte sa pocitu trhania pohybu a nezlepší sa plynulosť hry, hoci dostanete hodnotu 60FPS. Ak ale dosahujete aspoň 60FPS, resp. hodnoty blízko toho, viete získať boost FPS až do 103% pri 1440p a 97% pri 1080p.
Keďže disponujeme grafickou kartou AMD RX 6700XT, pokúsili sme sa overiť tvrdenia o náraste výkonu z AMD prezentácií. Vybrali sme si na to hry, ktoré nedisponujú FSR 3 generáciou frame-ov, a teda Cyberpunk 2077, Alan Wake 2 a Starfield.
Pri Cyberpunku sme mali nastavený Ultra preset bez Ray tracingu, so zapnutým FSR na Quality a rozlíšenie nastavené na 1440p. Nárast priemerných FPS bol značný, a to z 64 na 128 FPS. Hra síce obsahovala menšie artefakty pri náhlej zmene scény, prípadne občas AFMF ako keby vzdalo generovanie snímok a na pár sekúnd nastal prepad na FPS ako bez generovania, no hra bola rozhodne hrateľná. Berieme do úvahy aj to, že ide o prvú verziu a určite postupne prejde optimalizáciou. Podrobnejšie grafy sú priložené v galérii.
O trochu menší nárast sme zaznamenali pri Alan Wake 2, pri ktorom sme využívali optimal grafický preset od Digital Foundry, teda Medium-High nastavenia, v 1440p s FSR na Quality. Priemerné FPS stúpli z 66 na 112FPS, no miesta, kde sme zaznamenali výraznejší stuttering, nevyriešili ani vyššie FPS pri generovaní snímok. Zaznamenali sme ale menej časté objavovanie artefaktov než pri Cyberpunku, no výraznejší stuttering. Podrobnejšie grafy sú priložené v galérii.
Poslednou testovanou hrou bol Starfield, kde sme rovnako ako pri Alan Wake 2 použili optimal preset od Digital Foundry, a teda Medium-High nastavenia s FSR na Quality a 1440p rozlíšením. Priemerné FPS stúpli z 58 na 108 FPS, pri hraní sme neregistrovali pocitovo skoro žiaden výraznejší stuttering ani artefakty. Celkovo bola hra dobre hrateľná, hoci grafy možno naznačujú, že stuttering je vyšší, pri hraní necítite žiaden rozdiel.
AFMF je jednoznačne zaujímavo implementovaný kus technológie. Samozrejme, aktuálne nejde o najlepšiu a najstabilnejšiu možnosť ako generovať dodatočné snímky, no má v sebe obrovský potenciál. Ostáva nám teda len veriť a dúfať, že AMD bude svoju technológiu aj naďalej zdokonaľovať a vylepšovať, prípadne že inšpiruje aj konkurenciu pre vytvorenie podobnej funkcionality pre ich grafické karty.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové výpredaje spustené 30
- Postavu Ciri bude v The Witcher 4 hrať Ciara Berkeley 93
- Far Cry 7 je v príprave, príde aj Far Cry extrakčná akcia 77
- RECENZIA: The Thing: Remastered 20
- Nvidia zrejme pripravuje neurálne renderovanie do RTX 50 grafík 82
- Testy novej Intel Arc B580 grafiky ukazujú výkon nad RTX 4060 71
- RTX 5060 Ti má dostať 16GB pamäte, ale RTX 5060 zostane pri 8GB 133
- Stalker 2 dostal veľký patch 1.1, vylepšuje A-life 112
- EA spustilo odmeny pre predplatiteľov EA Play a Xbox Game Pass Ultimate 16
- Steam spustil zimný výpredaj a hlasovanie o hru roka 61 zobraziť viac článkov >