Otvorí Microsoft Xbox konzoly pre obchody ako Epic alebo Steam? |
Phil Spencer nám práve načrtol, ako sa Xbox do budúcnosti môže otvoriť.
Microsoft sa s otvorenosťou postupne posúva vpred a uvažuje aj o pridaní ďalších obchodov do Xbox konzoly. Spomenul to Phil Spencer v aktuálnom interview z GDC. Totiž už predtým sa vyjadril, že je frustrovaný z uzavretých systémov a rád by ich posunul vpred.
Na otázku, či by shopy ako itch.io alebo Epic mohli prísť na Xbox, odpovedal:
"Áno. Zoberte si našu históriu ako spoločnosti Windows. Nikto by nemrkol, keby som povedal: 'Hej, keď používate PC, môžete sa rozhodnúť, aký typ zážitku budete mať tým, že si vyberiete, kde si kúpite hry'. V tom je skutočná hodnota."
Spencer verí, že z tejto slobody by profitovali ako hráči na konzolách, tak aj výrobcovia konzol. Vysvetlil, že v minulosti výrobcovia konzol zvyčajne dotovali drahé konzoly, pretože vedeli, že časť z tržieb na konzole pôjde im a dúfal, že sa mu takto jeho dotácie vrátia aj s úrokmi.
Ale trh s konzolami má teraz problém, hovorí, že: "Moorov zákon sa spomalil. Cena komponentov konzoly už neklesá tak rýchlo ako v predchádzajúcich generáciách." Zisky firiem sa tak rokmi z konzoly nezvyšujú a zároveň konzolové publikum sa nerozširuje. Totiž PC hráči na konzoly neprejdú, skôr si kupujú PC handheldy. Predstava dotovania konzoly a nútenia hráčov kupovať hry prostredníctvom oficiálneho obchodu už teraz nemusí dávať zmysel. Obmedzenia, ktoré niekedy mali ľudí priviesť ku konzolám, ich teraz môžu motivovať, aby sa im vyhýbali.
"Dotovanie hardvéru sa v dnešnom svete stáva náročnejším," povedal Spencer. "A poviem a neviem, či to rozvíja toto odvetvie. Takže si myslím, aké sú prekážky? Aké veci vytvárajú v dnešnom svete problémy pre tvorcov a hráčov? A ako sa môžeme podieľať na otvorení tohto modelu?"
Spencer hovorí, že čiastočnou odpoveďou je zrušenie exkluzivít. Hráči by sa nemali starať o to, aký hardvér majú a aký hardvér majú ich priatelia, ak chcú hrať napríklad Sea of Thieves.
K tomu povedal, že "ak chcem hrať na hernom počítači, cítim sa byť viac súčasťou herného ekosystému ako celku. Na rozdiel od hrania na konzolách, kde je moje hranie tak trochu roztrieštené, keďže je umiestnené v uzavretom ekosystéme."
Základom tohto myslenia je rozšírenie konzoly tým, že sa bude viac podobať na PC, a teda zbúra svoje steny obmedzujúce hráčov. Tie roky chránili finančný model konzol, ale ten už dnes nie je ziskový.
Spencer nám zrejme práve povedal, ako bude vyzerať ďalší Xbox.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 399
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 87
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Porovnanie vizuálu Stalkera 2 a skutočnosti 22
- Filmová recenzia: Gladiátor II 55
- Stalker 2 naplánoval svoje zajtrajšie vydanie 75
- Prichádza aj remaster Tomb Raider: Legend trilógie 28 zobraziť viac článkov >