Pachter: Game Pass bude mať 200 miliónov predplatiteľov, exkluzivity sú minulosťou |
Herný analytik Michael Pachter teraz vo svojom podcaste viac porozprával o Game Passe a exkluzivitách. Rovno sa stavil, že do desiatich rokov Game Pass dosiahne 200 miliónov používateľov, čo je dvojnásobok jeho predchádzajúcej predpovede. Zároveň si hovorí, že Microsoft nespočítal Xbox Live Gold a Game Pass používateľov dobre:
Čo sa týka počtu predplatiteľov Game Passu, Xbox Live Gold mal predtým 50 miliónov predplatiteľov, počet predplatiteľov Game Passu bol 25 miliónov. Keď sa zmenil spôsob počítania, zrazu to bolo 34 miliónov. Prečo sa to nezvýšilo na 75? alebo 50? Nestalo sa to preto, lebo ten, kto povedal, že započítava členov Xbox Live Gold ako súčasť Game Passu, to nahlásil nesprávne. Jednoducho to nie je správne číslo. Počet členov Xbox Live Gold sa neznížil.
K počtu predplatiteľov Game Passu hovorí:
Keď začnú prichádzať Activision Blizzard hry do Game Passu, očakávam, že sa počet predplatiteľov zvýši. Myslím si, že Game Pass sa stane obrovským. Myslím si, že počet predplatiteľov bude viac ako 200 miliónov. Hovoril som, že v najbližších 10 rokoch sa podľa mňa dostane na 200 miliónov a stavím sa o to s kýmkoľvek.
Nemyslím si, že noví predplatitelia vyschli. Obrovské akvizície boli naozaj len Bethesda, ktorá začína vykazovať určitú trakciu, a potom Activision, ktorý zatiaľ nemá trakciu, pretože sa neobjavil prvý titul. Vráťte sa ku mne a položte mi túto otázku o rok, keď tam budú mať Call of Duty.
Nahrával to ešte pred príchodom Diabla IV do Game Passu, ktorý sa hneď stal najväčšou platformou pre túto hru.
Zároveň Pachter rozprával aj o novej stratégii Microsoftu prinášať hry aj na ďalšie konzoly. Hovorí, že model exkluzivít už nefunguje:
Prečo prinášajú svoje exkluzívne tituly na iné platformy? Robia to preto, lebo model Nintenda a Sony s proprietárnymi titulmi na proprietárnych platformách je nesprávny model. Je to nefunkčný model. Spoločnosť Nintendo s tým začala v roku 1985. Fungovalo to 40 rokov. Spoločnosť Sony to napodobnila v roku 1995 s PlayStation, Microsoft to napodobnil v roku 2001 s Xboxom a dlho to fungovalo a potom už nie.
Podporovať svoj obsah riadením distribúcie na svojej platforme je ako filmové štúdio, ktoré vlastní sieť kín a jediný spôsob, ako si môžete pozrieť ich film, je v ich kinách. Teraz to síce bude fungovať a zarobia na tom peniaze, ale nezarobia toľko peňazí, ako keby distribuovali svoje filmy šiestimi alebo siedmimi rôznymi inými spôsobmi.
Microsoft bude mať časovo obmedzené exkluzivity. Časť obsahu umiestnia na PlayStation a Switch, časť obsahu umiestnia exkluzívne na Game Pass a budú to vylepšovať a vymýšľať nové veci. Pri kúpe Activisionu sa dohodli s regulačnými orgánmi, že to urobia, ale nebolo to preto, lebo to povedal regulačný orgán. Vždy sa to chystali urobiť. Kúpiť Activision a stiahnuť Call of Duty z PlayStation by nedávalo zmysel, nepredali by toľko kópií Call of Duty, keby ho dali výhradne na Xbox.
Teraz, keď sa rozpočty na hry zvyšujú a publikum konzol sa nezvyšuje, firmy sa skôr začínajú sústrediť na to, aby zarobili. Potrebujú hľadať ďalších hráčov na iných platformách. Možno jedine Nintendo to zatiaľ nepotrebuje, keďže ich hry sú výrazne menej finančne náročné. Aj keď s novým Switchom 2 sa znovu posunú vo vizuále o kategóriu vyššie a budú musieť viac investovať a budú mať k tomu len začiatok generácie s menej predanými kusmi.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 271
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 94
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 80
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >