THE ROGUE PRINCE OF PERSIA

THE ROGUE PRINCE OF PERSIA

Prince of Persia od autorov Dead Cells

Dojmy

Ak nepočítame mobily, Prince of Persia hru sme tu nemali takých 14 rokov. no a teraz tu máme hneď dve nové za jeden rok. Už začiatkom roka vyšla kvalitná metroidvania Prince of Persia: The Lost Crown a 14. mája vyjde v Early Access spin-off The Rogue Prince of Persia. Ten pred niekoľkými dňami unikol, aj keď bez záberov z hry. my sme si ho však už vtedy mohli zahrať, akurát sme o tom museli mlčať. No a dnes, keď už je hra oficiálne oznámená, môžeme vám priniesť aj naše dojmy z hrania dema. S tým sme mohli stráviť nejakých 30 minút, čo nebolo práve najviac, ale zase stačilo to na to, aby sme si o hre vytvorili názor (a párkrát zomreli).

Princ, syn kráľa Peroza, čelí katastrofe, ktorú čiastočne sám vyvolal: Ktésifón, hlavné mesto kráľovstva, napadli obávaní Huni, majstri šamanskej mágie. Aby Princ zachránil obyvateľov mesta, musí sa spoľahnúť na svoj dôvtip a mimoriadnu moc svojej boly, ktorá mu umožňuje cestovať späť v čase a vyhnúť sa tak istej smrti. Pokus za pokusom bude Princ skúmať rôzne časti herného sveta, osvojovať si nové zbrane, vybavovať sa novými schopnosťami, vylepšovať svoju výbavu v oáze a nachádzať nových spojencov, až kým sa nepreukáže ako hrdina, ktorý svoje mesto zachráni pred Hunmi.

Sú tu prvky, ktoré dlhoroční fanúšikovia série ihneď spoznajú. Príbeh je tiež taký „princovský“, aj keď teda s novou hrozbou. Boje v meste tiež nie sú neznámym prvkom. No a je tu aj manipulácia s časom, aj keď tá si tu prešla výraznou zmenou. Žiadne piesky času a podobne. Teraz časová mechanika vychádza z roguelike princípov.  No a keďže za hrou stojí štúdio Evil Empire, autori Dead Cells, asi už tušíte, akým smerom sa tu hrateľnosť uberá. Tu budete veľa zomierať, vždy začínať zase od začiatku, ale o niečo silnejší a poriadne skúsenejší.


Čo sa ale hlavne vracia, je hrateľnosť, ktorá sa mnohým spája práve s touto sériou. Dynamické šermiarske súboje a akrobacia pri behu po stenách sú veci, bez ktorých si dnes Princa nevieme predstaviť a vedia to aj v Evil Empire. Vyskúšať sme si mohli samotný začiatok hry, takže sme dostali úvodnú animáciu. Intro je naozaj štýlové a veľmi pekne vám predstaví príbeh. Hlavne je ale dobre spracovaný aj úvod do hrania samotného. Postupne sa naučíte všetko potrebné a potom ide už len a len o to, ako s tým všetkým dokážete narábať.

Princ vyráža do mesta poraziť hordu Hunov, ktorí ovládajú rôzne formy mágie, čo znamená, že síce na začiatku stojíte proti obyčajným vojakom, ale netrvá dlho a proti vám budú stáť aj rôzne beštie a iná háveď, kde už nebude stačiť sa len dvakrát zahnať šabľou. Základom je pohyb, jedno tlačidlo na úder, jedno tlačidlo na skok a jedno tlačidlo na úskok, aby ste sa vyhli útokom nepriateľov. Animačne je to síce jednoduché, ale aj tak to vyzerá dobre a cítite z toho presne ten zmysel pre detailnú a komplexnú akrobaciu, ktorý si s Princom asociujeme od Pieskovej trilógie.

Prvých nepriateľov stačí naozaj dvakrát seknúť. Netrvá dlho a musíte si začať dávať väčší pozor. Nielenže nepriatelia začnú mať viac života, ale niektorí majú aj štít, takže im najskôr musíte preraziť obranu. No a potom prichádzajú na rad ďalší, niektorí dokážu útočiť na diaľku, takže sa im musíte uhýbať, uskakovať a podobne. To celkovo nie je najhorší nápad, lebo nepriateľov nutne nemusíte likvidovať. Takže ak zvládnete umenie akrobacie, môžete ich preskočiť, obehnúť a utekať ďalej. Teda okrem bossov. Tých musíte poraziť. My sme dostali možnosť podať si jedného na konci druhého „levelu“ a teda je to zážitok, ktorý budete často zopakovať. Je cez celú obrazovku, veľa poškodenia mu nerobíte, ale on vás rozseká ihneď.

Takže sa vrátite do počiatočnej oázy a pokúsite sa ísť znova. Teraz už toho viete viac, navyše sa rozšíri aj príbeh formou niekoľkých dialógov. Predtým ste k bossovia dobehli s ubratým životom, takže viete, že ho potrebujete viac, ideálne plný. Pri bojoch si dáte lepší pozor, kopu nepriateľov rovno obehnete. Uskakovanie má štýl, ale je to behanie po stenách a lozenie na nedostupné miesta, ktoré vám umožnia skúmať naozaj rozsiahle prostredia. Prídete k bossovi, zase zomriete a zase idete od začiatku. Opäť ste sa niečo naučili, niekam posunuli, niečo zistili.

Ale svet je iný. Levely majú podobné prvky a niektoré veci v nich musia byť, ale teraz sa vygenerovali inak. Hra tak stále zabezpečuje novú výzvu, takže sa neustále musíte prispôsobovať tomu, aké pasce, platformy a nepriateľov si pre vás hra pripravila. Niekedy to môže pôsobiť jednoduchšie, inokedy zložitejšie. Zle si vypočítate skok, nedočiahnete na platformu a zrazu vás reže ozubené koleso, ktoré vám zoberie peknú porciu zo života. Levely sú navyše síce lineárne, ale aj poriadne rozsiahle s množstvom odbočiek, ktoré môžete objavovať. Nemusíte tu nutne backtrackovať, levely majú svätyne, ktoré po odomknutí sprostredkujú rýchle cestovanie medzi nimi.

Niekde nájdete mince, za ktoré si v priebehu svojho runu môžete kúpiť zbrane či schopnosti. Okrem šable máte aj zbrane na diaľku, ako sú luky či čakram. Prípadne otvoríte truhlicu už priamo s vybavením, takže si môžete zobrať silnejšiu šabľu s dodatočnými efektmi. Napríklad nepriateľ začne horieť, keď doňho kopnete. Časom sa tak budete zlepšovať a zistíte aj to, ktoré veci vám v hre viac sadnú a oplatí sa ich použiť, respektíve aj ako. Tieto veci si však neprenášate. Zomriete a prídete o nej. Existujú však ale aj časti výzbroje a výstroje, ktoré si môžete so sebou vždy zobrať ďalej, takže časom už s týmto počiatočným progresom nebude taký problém.


Evil Empire nie je nejaké veľké štúdio a aj rozpočet je tu menší ako v prípade The Lost Crown, takže je pochopiteľné, že audiovizuálne to je na inej úrovni. Aj tak si ale myslím, že hra vyzerá dobre. Grafika je pekne kreslené 2D, ktorá má štýl a zároveň stále pripomína Prince of Persia značku. Modely postáv sú detailné a prostredie bohaté. Veľmi dobre hra aj znie a uvidíme, ako to bude vo finále, keďže v deme boli niektoré veci stále len placeholdery. Ale hudba je štýlová a ku hre pekne sadne. Dabing tiež nebol najhorší, aj keď je jasné, že v takejto hre ho nebudete počuť veľa. Lepší obraz o hre si spravíte z videa vyššie.

The Rogue Prince of Persia vyjde už čoskoro, no to bude vlastne len začiatok cesty tejto hry. Autori dostali podporu Ubisoftu v tom, aby s hrou šli Early Access cestou, kde ju budú môcť formovať podľa spätnej väzby hráčov. No a keďže Dead Cells má teraz na konte už viac ako 10 miliónov predaných kusov, je jasné, že tá komunita je veľká a oddaná, takže určite bude s čím pracovať. Na úvod to určite nebude zlé, ale ťažko teraz odhadovať, ako bude hra vyzerať neskôr. Je však na tom badať kopu úsilia, vášne a aj 5 rokov práce.


napísal matus_ace 10.4.2024
Páči sa mi! (+1)
THE ROGUE PRINCE OF PERSIA


The Rogue Prince of Persia
PC

Vývoj: Ubisoft / Motion Twin
Štýl: Akcia / Roguelite
Dátum vydania:  máj 2024
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Red dead online error (2)
Ahojte, chcel by som Vás poprosiť, či nemáte niekt...
|Skladací alebo pevný herný sto... (4)
Ahojte, vedeli by ste mi poradiť nejaký ak možno s...
|Steam deck - nonsteam games se... (5)
čus,ako inštalujete non steam hry na Steam deck? n...
|Philips oled 818 - ktory mod? (3)
Caute, kedze sa v tom az tak nevyznam dosiel som s...
|Problém s batériou notebooku. (7)
Ahojte, pred nedávnom som si všimol, že sa mi o vý...
|Svet, ukrajina, vojny ... (29404)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk