Vyskúšali sme si Pneumatu, hororovú hru inšpirovanú hitmi ako Resident Evil 7 |
Možno až príliš inšpirovanú.
Ach, ďalší deň, ďalšie hororové demo menom Pneumata na mojom SSDisku. Demo tak desivé, že už jeho inštalácia mi spôsobila infarkty. Keď som ho totižto nainštaloval, tak som už po polhodine hrania zistil, že som spustil staršiu verziu než tú, o ktorej tu teraz budem rozprávať. Musel som preto vo výsledku zahrať tú istú hru dvakrát, kedy ani jedna verzia nebola príliš dobrá.
Pneumata je survival horor inšpirovaný titulmi ako Outlast, Resident Evil 7 a Amnesia. Na rovinu vám poviem, že hra si berie inšpiráciu hlavne z Resident Evil 7. Dalo by sa možno hovoriť až o kopírovaní, lebo má doslova rovnaký herný cyklus, len s tým rozdielom, že robí skoro všetko slabšie.
Máme tu tak limitované zásoby všetkého, a teda nábojov, liečiv, vecí na vyrábanie a podobne. Ďalej tu máme obmedzený tetrisový inventár, ruky, ktorými blokujeme prichádzajúce údery od nepriateľov, zbrane na blízko a na diaľku. Samotní nepriatelia pritom rovnako hýbu svojou hlavou, aby ste sa do nich ťažšie triafali nábojmi. Hoci v prípade Pneumaty sa trafiť nie je až také ťažké, lebo až na pár výnimiek sú všetci nepriatelia pomalí, neohrabaní a nemajú dobrý pathfinding. Ešte k tomu na hard nič nevydržia. Autori síce tvrdia, že pathfinding a pohyb chcú do vydania opraviť, ale to nič teraz nemení na tom, že nepriatelia jednoducho nie sú nebezpeční. Ešte k tomu ide o nudných, podlhovastých a otravne vybuchujúcich humanoidov. Nájdu sa aj výnimky, ale tiež nefungujú dobré. Ďalšia vec, čo má hra spoločné s Resident Evilom 7, sú aj hádanky, level dizajn so skratkami, nekonečný box na uskladňovanie vecí, ukladanie pri terminále a kombinovanie vecí do spotrebných liečiv atď.
Nájdeme tu však aj pár rozdielov, našťastie. Môžeme uskakovať pred útokmi, hoci to je neohrabané, neresponzívne a väčšinou zbytočné. Zbrane na blízko majú durabilitu a viete ich vylepšovať cez výrobu, ako napríklad dať na pálku klince a podobne. V hre, na rozdiel od Resident Evilu, nemáte UI mapu, ale riadite sa podľa mapy na stene, ktorá funguje na štýl Amnesia: The Bunker, kedy si jej layout musíte zapamätať. Hra má taktiež iný vizuál. Hoci aj tu je vo výsledku mierne šedý, vyblednutý a ako keby zbavený všetkých pekných farieb. Má však pochopiteľne vďaka Unreal Enginu 5 oveľa krajšie textúry.
Hra navyše trpí na zvláštnu rozmazanosť pri akýchkoľvek nastaveniach, kedy pri hraní chytáte pocit, ako keby ste sa pozerali na rozmazaný body cam, čomu napomáha aj divný pohyb hlavnej postavy. Demo taktiež trochu trpí na nie úplne ideálny technický stav, kedy ak zmeníte nastavenia HDR počas hrania, tak sa pripravte na pomalé až nulové načítanie textúr. Je to však demo, takže akékoľvek technické problémy a veľmi občasné pády fps sa dajú odpustiť. Mimochodom, tu musím autorov aj pochváliť. Titul má vážne veľa nastavení pre HDR, asi najviac, čo som kedy v živote v hre videl. Umožňuje aj rôzne iné nastavenia, kedy aj ukazuje, ako presne menia hru, a umožňuje si aj nastaviť DLSS alebo FSR.
Asi najväčší problém je ale fakt, že nezlyháva iba v survival časti, ale aj tej hororovej. V hre preto zažijete minimálnu tmu, slabo spravené priestorové zvuky a chabé jumpscary. Toto je inak časť, ktorú robila staršia verzia hry o niečo lepšie. Také zvuky zbraní sú v tejto verzií už absolútny vtip, kedy pištoľ tu je strašne utlmená. Podobne utlmený je aj hlas hlavnej postavy z nejakého dôvodu. Hudba je našťastie dobrá, ale nič zapamätateľné.
Pneumata nevplýva originalitou ani svojím prostredím ústavu, ktorý pripomína prvý Outlast, len znova horšie. Príbeh hry tu príliš komentovať nebudem, lebo o ňom skoro nič nevieme. Sme vrhnutí do polovice hry, kedy hráme za detektíva, ktorý sa snaží obnoviť svoje roztrieštené spomienky a prežiť. Jediné, čo nám o naratíve viac prezrádza, sú papierové poznámky a počítače v leveli, kedy to vyzerá byť dnes na už nudnú klasiku o nebezpečných experimentoch, ktoré sa vymkli z pod kontroly.
Podobne nezaujímavé a neoriginálne je vlastne celé demo. Nie je v jadre úplne zlé a je vidno, že sa autori snažia o maximálnu vernosť svojim predlohám a tu a tam ich aj vylepšiť. No toto celé je zároveň jeho najväčšia slabina, lebo Pneumata všetko hrá tak na istotu, až si sama sebe podkopáva nohy. A povedzme si úprimne, prečo by ste hrali viac-menej slabšiu indie kopírku Resident Evil 7, keď si môžete zahrať Resident Evil 7?
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové výpredaje spustené 30
- Postavu Ciri bude v The Witcher 4 hrať Ciara Berkeley 93
- Far Cry 7 je v príprave, príde aj Far Cry extrakčná akcia 77
- RECENZIA: The Thing: Remastered 20
- Nvidia zrejme pripravuje neurálne renderovanie do RTX 50 grafík 82
- Testy novej Intel Arc B580 grafiky ukazujú výkon nad RTX 4060 71
- RTX 5060 Ti má dostať 16GB pamäte, ale RTX 5060 zostane pri 8GB 133
- Stalker 2 dostal veľký patch 1.1, vylepšuje A-life 112
- EA spustilo odmeny pre predplatiteľov EA Play a Xbox Game Pass Ultimate 16
- Steam spustil zimný výpredaj a hlasovanie o hru roka 61 zobraziť viac článkov >
PC
Xbox Series X|S PS5 Vývoj: Perp Games / Deadbolt Interactive Štýl: Akcia
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|