WAR FRONT: TURNING POINT |
WAR FRONT: TURNING POINT |
Druhá svetová vojna je jedným z najvýznamnejších období ľudských dejín. Súčasne je to jeden z najpreferovanejších herných námetov, či už sa jedná o stratégie, simulátory, alebo akčné tituly. Hier s touto tematikou je toľko, že sa mnohým hráčom už prejedli a už im nevenujú zvýšenú pozornosť. Aj War Front: Turning Point je titulom s uvedeným námetom, lenže tvorcovia ponúkajú alternatívnu históriu a tak tu pojem druhová svetová vojna nadobúda nový rozmer.
Rozsiahla beta verzia nám prezradila viac, ako by sa zdalo a hoci mnohé veci treba ešte doladiť, máme dostatočnú predstavu o tom, ako bude vyzerať finálna hra. War Front bude obsahovať tri frakcie. Zabojujete si za spojencov, sovietov a Nemcov a to prostredníctvom kampaní, voľnej hry a multiplayeru.
Kampane budú dve a spojenecká aj nemecká sú založené na hlavnom hrdinovi a jeho pôsobení. Jedná sa o súbor lineárnych misií, ktoré sa sprístupňujú v stanovenom poradí a obsahujú hlavné a vedľajšie úlohy. Bežnou súčasťou je výstavba základne, obsadzovanie kľúčových bodov a ochrana či likvidácia konvojov a významných postáv. Detaily aj s presnými pozíciami cieľov vidíte v úvodnom brífingu. Ciele misií sú počas hry veľmi prakticky zaznačené na minimape pomocou žltých ikon. Ikony sa líšia podľa druhu úlohy a keď na ne ukážete kurzorom myši, dozviete sa podrobnosti o tom, čo sa od vás vyžaduje. Úlohy sa v priebehu misie niekedy menia a aktualizujú. Vždy však ide predovšetkým o boj. Za dobré výsledky môžete získať ocenenie vo forme medailí. V priebehu kampane sa vám postupne sprístupňuje viac pozícií pre core jednotky. Jedná sa o techniku a pechotu, ktorú si prenášate do nasledujúcich misií. Najlepšie jednotky označíte vy osobne, priamo na bojisku a po víťazstve vás privítajú v úvode ďalšej etapy hry.
Kampane sú založené na postavách hrdinov.
|
Nemci zahajujú ofenzívu.
|
Útok Exoskeletonov.
|
Kampane sú ešte nedopracované a možno aj preto zatiaľ pôsobia dosť vlažne. Osobne som sa podstatne lepšie bavil pri voľnej hre, kde vás čaká klasická eliminácia súperov na mapách pre dvoch až desiatich hráčov. Tu si zvolíte ľubovoľnú frakciu, počítačových súperov a spojencov a tímy. Okrem toho môžete určiť presný denný, či nočný čas (v kampani sa strieda denný a nočný cyklus, tu je stabilná doba), poveternostné vplyvy, maximálny počet jednotiek, náhodný výskyt zásob, ktoré budú dopadať na zem na padákoch a ďalšie doplnky. Uvítal som možnosť nastaviť úvodný časový interval, počas ktorého nie je možné útočiť.
Multiplayer si zahráte po LAN sieti alebo internete, pričom súčasťou je aj online rebríček najlepších hráčov. Okrem všetkých uvedených možností z voľnej hry je tu ešte mód „kto je kto“ (WhoIsWho), kde majú hráči stanovené rôzne podmienky víťazstva, ktoré sú ostatným utajené.
Hra pre jednotlivca aj multiplayer majú rovnaký základ a využívajú ten istý herný systém. Dôležitým prvkom je výstavba. Nijako zásadne sa nelíši od budovania v iných stratégiách. To znamená, že máte základňu a pomocou strojov, prípadne robotníkov (sovieti) vystaviate vojenské a úžitkové objekty, kde budete produkovať bojové jednotky a skúmať nové technológie. Nájdete tu reálne dobové zložky, teda určite tanky Panther, Sherman, Matilda, T-34 a Tiger, kaťuše, ľahkú a ťažkú pechotu, lietadlá Sturmovik, Lightning a ďalšie. Popri tom si však užijete futuristické jednotky, niektoré podľa reálnych plánov, ktoré však neboli uvedené do praxe. Nemci sa popýšia lietajúcou pechotou, ľahkými mechanickými strojmi - exoskeletonmi, sonickými tankami či decimujúcim Zeppelinom. Sovieti budú mať okrem iného ľadové bomby a tanky so zmrazujúcimi strelami Ice Spittery. K zaujímavej technike od svojich súperov sa dostanú aj prostredníctvom čierneho trhu. Američania majú zatiaľ najmenej inovácií, i keď vrtuľníky a stroj s energetickým ochranným poľom nie sú zlé. A pomôžu im aj nukleárne strely.
Nechýbajú populárne ruské kaťuše.
|
Súčasťou sú aj nočné boje.
|
Vstup do kampane za spojencov.
|
Všetky vyprodukované jednotky máte plne pod kontrolou s výnimkou bombardérov, výsadkárov a extra zbraní, ktorým určíte len cieľ dopadu, či útoku. Potom musíte čakať, kým sa znovu „nabijú“, aby ste ich mohli opätovne použiť. Zaujímavé je, že armády môžete zgrupovať do skupín s rôznym číselným označením už vo fáze výroby. Napríklad stanovíte v barakoch skupinu číslo jedna a keď sa vyrobí päť členov wehrmachtu, hneď si ich privoláte po stlačení „jednotky“. Pechota aj technika zbiera skúsenosti a nadobúda vyššie úrovne. Špeciálne schopnosti však dosiahnete skôr v rámci výskumu. Praktickou schopnosťou, známou už z iných RTS, je obsadzovanie nepriateľských budov pomocou pechoty.
Vaše, spriatelené aj nepriateľské sily vidíte vyznačené aj na minimape v rôznych farbách. To však len v prípade, že sú vo vašej blízkosti a máte vybudovaný radar. Inak vidíte len štruktúru terénu. Na produkciu a výrobu potrebujete suroviny a energiu. Suroviny získate z baní, olejových vrtov a obsadených bánk. Energiu zabezpečia elektrárne.
Súčasťou hry sú aj hrdinovia, zvyčajne traja za každú stranu. Samozrejme aj oni zbierajú skúsenosti, a ako to už býva, majú špeciálne schopnosti, ktoré sa dajú niekoľkonásobne vylepšiť. To im zabezpečí privolanie posíl, lepší útok či obranu, alebo zvýšia morálku svojich spolubojovníkov. Osobne si však myslím, že sú prebytoční a nemajú v hre zásadný význam. No uvidíme, ako to bude vo finálnej verzii.
Hra obsahuje pekné výbuchy a rôzne grafické efekty.
|
Aj amíci majú pár zaujímavých inovácií.
|
Brífing pred misiou.
|
Hardvérové nároky skúšobnej verzie sú priam strašidelné. Mal som veľké problémy utiahnuť hru pri stredných nastaveniach so zostavou CPU 3 GHz, 1 GB RAM a kartou RADEON 9600 s 256 MB pamäte, aj keď treba povedať, že grafika je na vysokej úrovni. Ozvučenie je ešte pomerne slabé a rozhodne očakávam zlepšenie. Zostáva dúfať, že finálny produkt bude ústretovejší, inak vďaka prehnaným nárokom stratí časť priaznivcov.
War Front: Turning Point vyzerá dobre. Nepredpokladám, že sa hra pri konečnom hodnotení priblíži k deväťdesiatke, ale je to pozoruhodná záležitosť v duchu hier Command and Conquer či Act of War. Uvidíme, ako to napokon celé dopadne, no multiplayerové sessions s War Frontom môžu byť skutočne zábavné.
Smrť prichádza z neba.
|
Ľadový útok v podaní ruského bombardéra.
|
Takto sa môžete pozerať pri manuálnom ovládaní obrannej veže.
|
PC
Vývoj: CDV / CENEGA Slovakia / Digital Reality Štýl: stratégia / realtime Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|