Hellblade II prinesie binaurálny zvuk, aký ste ešte nepočuli |
Autori rovno na hranie odporúčajú headset. Zvuk sa vám dostane priamo do hlavy.
Ďalší blog približujúci Hellblade II sa teraz zameriava na zvuk v hre. Autori v ňom hovoria, že vytvorili špeciálny zvukový dizajn pre hru vďaka binaurálnemu nahrávaniu, a zvuk tak bude nezabudnuteľný. Senua so svojimi vnútornými hlasmi bude doslova vo vašej hlave.
Binaurálny zvuk je spôsob nahrávania zvuku pomocou dvoch mikrofónov, aby vytvoril 3D zvukovú scénu tak, ako by ste ju počuli na vlastné uši. Nie je to nový proces – ale jeho implementácia v rámci série Hellblade je jedinečná a neoddeliteľná od dizajnu celej hry. Zvukový dizajnér hry Garcia Diaz hovorí, že prinesú najautentickejšiu rekreáciu psychózy, akú môžete v hre zažiť. Dodáva, že ideálne hru hrať so slúchadlami.
A special message from our Audio Director, David Garcia Diaz.
— Ninja Theory (@NinjaTheory) May 17, 2024
You'll want to put on some headphones 🎧 pic.twitter.com/cTdzkxeMU6
Garzia už predtým pracoval na Hellblade, ktorý robil celý sám, teraz už má šesť ľudí, aby zvládli tento výrazne väčší projekt. Budete tak počuť väčšie množstvo jemných zvukov a budete ich počuť presne tam, kde sú a to aj s odrazmi zvuku.
„Akustika v hre má neuveriteľne dôležitú úlohu,“ dodáva Garcia Diaz. „Napríklad, ak kričíte a je pred vami kameň, zvuk sa od neho odrazí. Ak kňaz spieva v jaskyni, budete počuť zvuk smerujúci k vám alebo naopak, ak sa niečo vzďaľuje. Všetky zvuky spolupracujú na vytváraní atmosféry a napätia a s touto technológiou to môžeme dosiahnuť.“
Ale nie len umiestnenie zvukov aj ich detailnosť je dôležitá, ďalším hlavným aspektom, ktorým sa Garcia zaoberá, je psychologický vývoj samotnej Senuy a od toho závisí, čo bude počuť vo svete a vo svojej hlave. Teraz je Senua silnejšia a zmierená so svojou psychózou – nie je vyliečená, ale už chápe, čo sa jej deje a vie, čo očakávať. To celé to následne vedie k širšej škále konverzačných výmen medzi hlasmi v jej hlave.
Senuin stav opäť čiastočne reprezentujú Furies – hlasy, ktoré budete počuť počas hry. Teraz ich cíti iným spôsobom a povedú hlbšie zmysluplné rozhovory.
Jej Fúrie sú zakaždým v konflikte, debatujú o jej reakciách, prechádzajú si potenciálne odpovede a zdôvodnenia veľkou rýchlosťou. Ale Senua už nie je väzňom tejto komunikácie, dokáže preniknúť cez vplyv hlasov a sama sa rozhodnúť, ako v danej chvíli postupovať. Potrebuje táto osoba moju pomoc? Ublíži mi? Senua dokáže nájsť svoje vlastné odpovede, rovnako ako hráč, a my môžeme cítiť jej emócie a úvahy, ktoré sa odrážajú v štýle, húževnatosti a umiestnení zvuku, podobne ako hudba vo filme.
"Nevytvárame len zvuk, ale vytvárame realitu postavy a toto je náš spôsob, ako interpretovať tieto emócie zvukom, hudbou a hlasmi, ktoré sú spojené dohromady, aby vytvorili jeden moment."
Zároveň tentoraz Senua po prvýkrát stretne vo svete aj iné postavy. Zapojí sa s nimi do dialógu a bude čeliť skúškam orientácie sa vo vzťahoch. V jednej scéne Hellblade II sa Senua stretne s cudzincom, ktorého držia v zajatí vikingskí otrokári. Vtedy s ním priamo rozpráva, ale hlasy v jej hlave sú v rozpore s jej slovami.
„Musíte zvážiť – čo sa stane, ak dôjde k rozhovoru medzi tromi ľuďmi? Ako to znie pre všetkých zúčastnených?" Garcia Diaz dodáva.
Dôležitosť zvuku je niečo, čo nemožno preceňovať v oboch hrách Hellblade – to je to, čo robí Senuinu cestu tak jedinečnou a emotívnou.
K tomu autori pridali zábery z lokalít v hre v novom Xbox podcaste:
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 269
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 94
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 80
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >
PC
Xbox Series X|S Vývoj: Microsoft / Ninja Theory Štýl: Akčná Adventúra
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|