Kam sa všade dostaneme v Indiana Jones and the Great Circle hre? |
Microsoft v ďalšej časti Xbox Podcastu priniesol hlbší pohľad na Indiana Jones hru.
Microsoft v ďalšej časti Xbox Podcastu priniesol hlbší pohľad na Indiana Jones hru. Rozoberali viac tematiku a aj vývoj hry, ako aj nedávnu ukážku, kde predviedli lokalitu v Himalájach, v ktorej sa Gina snaží získať relikviu a zároveň Indiana bojuje s plukovníkom Viktorom Grantzom.
Čo sa týka začiatkov príbehu, vysvetlil ho game director Jerk Gustafsson:
„Príbeh sa začína, keď je z vysokej školy, kde pracuje Indiana Jones, ukradnutá starodávna relikvia,“ vysvetlil Gustafsson. „Indiana je odhodlaný vypátrať zlodeja, avšak narazí na prastaré sprisahanie zahŕňajúce teóriu Veľkého kruhu. Veľký kruh je zvláštnym usporiadaním starovekých miest po celom svete a spája sa s ním súbor tajomných artefaktov. Indy však nie je jediný, kto hľadá odpovede. Nepriatelia hľadajú tieto artefakty po celom svete a veria, že majú nejaký druh moci. Jediný spôsob, ako ich zastaviť, je nájsť artefakty skôr.“
Toto nás naštartuje na klasické dobrodružstvo s cestou po svete, ktoré sa začína v chodbách Indyho univerzity Marshall College. Následne sa vyberieme do Himalájí, starobylých miest džungle Sukhothai v Thajsku, do Vatikánu, navštívime aj pyramídy v Gíze a ďalšie lokality. Je to niečo, čo by ste v príbehu Indianu Jonesa očakávali. Samotný nápad však vznikol v Bethesde už dávno:
„V skutočnosti to začalo nápadom Todda Howarda,“ povedal Gustafsson. „Roky premýšľal o vytvorení príbehu okolo konceptu Veľkého kruhu, takže keď sme dostali príležitosť pracovať na hre Indiana Jones, zdalo sa mi to ako dokonalá súhra.“
Samozrejme, táto myšlienka bola len východiskovým bodom a tím MachineGames úzko spolupracoval s Lucasfilm Games, aby zabezpečil, že ich pôvodné dobrodružstvo bude verné filmom, s ktorými je spojené.
„Strávili sme nespočetné množstvo hodín opakovaným pozeraním filmov – najmä dvoch filmov, ktoré sú k hre najbližšie, a to sú Raiders of the Lost Ark a The Last Crusade,“ povedal Gustafsson. „Okrem toho máme jeden z najlepších zdrojov vďaka partnerstvu s Lucasfilm Games a spolupráca s nimi na tomto projekte bola neoceniteľná, práve táto jaskyňa vedomostí o postave bola fantastická.“
Výskum bol hlboký. Spisovatelia a umelci v tíme študovali nielen filmy, ale aj komiksy a knihy. Vytvorili aj repliky Indyho kostýmu – vrátane jeho ikonického klobúku, ktorý bol reprodukovaný tým istým klobučníkom, ktorý vytvoril originál pre Dobyvateľov stratenej archy. Hudobnú stránku zabezpečil dlhoročný spolupracovník Lucasfilm Games Gordy Haab (pracoval aj na Star Wars Jedi: Survivor), ktorý bol prizvaný, aby vytvoril hudbu, na ktorú by bol John Williams hrdý.
Táto autentickosť sa vzťahuje aj na postavy. Zatiaľ čo väčšina obsadenia budú úplne nové tváre, najnovší trailer nám ukázal viac z Indyho priateľa Marcusa Brodyho:
„Keďže príbeh začíname na Marshall College, dávalo zmysel mať tam Marcusa, aby sme to nejako prepojili,“ povedal Gustafsson.
Samozrejme, najdôležitejším prvkom pre autenticitu bolo verne zobraziť samotného Indyho a tím našiel dokonalého partnera v renomovanom hercovi Troyovi Bakerovi:
"Spočiatku to bola možno nečakaná voľba, ale od chvíle, keď sme videli jeho video z castingu, sme boli úplne presvedčení," povedal Jennings. "Je to jednoducho skvelý herec. Do tejto úlohy vložil veľa úsilia – môžete vidieť, že je obrovským fanúšikom Indiana Jonesa. Nedávno sme s ním robili voiceover a on improvizoval. Hovoril napríklad: 'Nepovedal by to Indy trochu takto?' alebo komentoval riadky, ktoré sme napísali a o ktorých sme si mysleli, že sú to jemné easter eggy len pre zarytých fanúšikov Indyho, a on sa toho hneď chytil.“
Bakerov výkon sa nevzťahuje len na skvelý dojem z Harrisona Forda.
"Nie je to len dabingový herec, je všetkým," pokračoval Jennings. „Robíme úplné zachytenie celého výkonu: telo, tvár a hlas sú nahrávané v rovnakom čase. A on zaklincoval aj fyzické herectvo. Odvádza naozaj vynikajúcu prácu pri zachytení postavy Indyho – konkrétne jeho charakteru z prvých filmov, na ktoré sa naša hra samozrejme odvoláva. Robí to jednoducho perfektne."
Autori priznávajú, že toto je pre nich nový typ hry.
"Táto hra je pre nás v mnohých ohľadoch trochu iná," povedal Gustafsson. „Sme zvyknutí mať ťažké zbrane a nepriateľov so zbraňami – a toto je trochu iné. Vytvárame tu poriadnu dobrodružnú hru.“
Zatiaľ čo tímom uznávané hry Wolfenstein boli brutálne, frenetické strieľačky, Indiana Jones and the Great Circle ponúka zážitok, ktorý sa viac hodí pre najslávnejšieho svetového archeológa.
„V prvom rade Indiana rieši problémy svojou mysľou a skutočne sa spolieha na inteligentné riešenia, a nie na prílišný boj, aký sme robili predtým vo Wolfensteine,“ vysvetlil Gustafsson. "Keď hráte hru, máte na výber autentickejšiu tajnú cestu – alebo len klasický starý pästný súboj. Pre hráča bude prínosom nájsť iné cesty, čo prinesie veľmi zábavný a náročný zážitok."
Keď budeme hrať za Indyho, nebudeme sa len naháňať, ale zastavíme sa pri riešení hádaniek a budeme sa snažiť vyhnúť konfliktom, keď to bude možné. Autori sa totiž chceli vyhnúť tomu, aby sa postava Indyho zmenila na superhrdinu.
"Je omylný, robí chyby, potkýna sa, jeho pohyby majú váhu a my máme v akcii drsný, pulzujúci charakter," pokračoval Gustafsson. "Ale zároveň je aj dosť atletický, je to vynikajúci bojovník a má aj obrovskú dávku šťastia – a zároveň je to najlepší archeológ na svete. Zameranie na všetky tieto veci dáva hre pocit súladu s klasickými matiné akčnými dobrodružstvami, ktoré filmy oslavovali, čo si myslím, že aj samotný Indy istým spôsobom zosobňuje."
Aby toto všetko bolo možné, autori hru zasadili do pohľadu z prvej osoby, čo je perspektíva, ktorú veľmi dobre poznajú. Bude to kľúčový spôsob, ako pomôcť hráčom cítiť sa, akoby skutočne kráčali v Indyho topánkach, a zároveň zaujímavý rozdiel v pohľade pri akčne-dobrodružnom žánri. V kľúčových momentoch však uvidíme postavu v tretej osobe, čo umožní prežiť tie filmové momenty zvonku.
A keď už hovoríme o filmových momentoch, trailer skončil spätným odvolaním sa na jednu z najslávnejších sekvencií v histórii filmu – Indyho útek pred kotúľajúcim sa balvanom. Ako sa to dostalo do hry a budeme si môcť túto scénu zahrať. Ale Gustafsson chcel zachovať nejaké tajomstvo pred príchodom hry:
"To je, žiaľ, jedna z vecí, kde musím povedať: 'Budete musieť počkať a uvidíte'."
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 270
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 94
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 80
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >
PC
Xbox Series X|S Vývoj: Bethesda / Machine Games Štýl: Akčná Adventúra
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|