ARM prichádza s vlastným upscalingom nazvaným ASR

Dnes musí mať každý svoj upscaling a už ho má aj ARM. Ten určili priamo pre mobily.

pridal invictus 12.7.2024 o 8:14 pod hardware
ARM prichádza s vlastným upscalingom nazvaným ASR

HARDWARE > NOVINKY >

ARM práve predstavilo vlastnú technológiu na upscaling a vylepšenie obrazu pre mobilné zariadenia, ktorú nazvali ASR - Accuracy Super Resolution.

ASR vychádza z FSR2 od AMD, ktoré je open-source na rozdiel od obdobných technológií od Nvidie (DLSS) alebo Intelu (XeSS). Firma ho však upravila pre potreby mobilných zariadení, keďže samotné FSR2 je vhodné len pre PC a konzoly.

ARM už ukázalo porovnanie ich grafického čipu založeného na technológii ARM, ktorý sa volá Immortalis G720, použitím jednoduchej 3D scény v rozlíšení 2800 x 1260 pixelov. Porovnali natívne rozlíšenie s FSR a svojou implementáciou ASR.

ARM prichádza s vlastným upscalingom nazvaným ASR

ARM prichádza s vlastným upscalingom nazvaným ASR

ARM tvrdí, že hlavnou výhodou ASR oproti iným riešeniam je jej prístup k aplikácii, kde sa ASR primárne sústredí na nižšiu spotrebu energie, a teda dlhšiu životnosť batérie a nižšie teploty zariadenia. Namiesto vykresľovania scény v natívnom rozlíšení sa hra môže vykresľovať v nižšom rozlíšení pri decentnom zachovaní kvality. Toto zabezpečí zníženie tepelného brzdenia (thermal throttling) zariadenia a zlepší celkový zážitok pre hráča.

ARM prichádza s vlastným upscalingom nazvaným ASR

Aj keď ARM na to išlo trochu zo zlej strany. Totiž 99% mobilných hier sa vám aj tak nespustí v natívnom rozlíšení, lebo by to mobil nestíhal a ani to nie je potrebné. Hlavným prínosom ASR tak bude zlepšenie kvality obrazu.

Tím ARM vyvinul demo použitím bližšie nešpecifikovanej verzie Unreal Enginu a zozdieľali nasledujúci výsledok. Prekvapivo z porovnania vynechali FSR2. Zrejme by bolo podobné ASR.

ARM prichádza s vlastným upscalingom nazvaným ASR

Týchto technológií pre upscaling a zlepšenie obrazu sa nám pre mobilné zariadenia vyrojilo v poslednej dobe prekvapivo veľa. Máme k dispozícii FSR, GSR, TSR a Snapdragon Game Super Resolution od Qualcommu. Dúfajme však, že sa tieto technológie budú skôr zjednocovať, podobne ako Microsoft DirectSR, ako deliť na ďalšie.





Páči sa mi! (+1)






Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Čo hovoríte na novú speváčku v... (0)
Určite mnohí z vás boli okolo roku 2000 násťrocný ...
|Slúchadlá (0)
Lude dobrí, odporúčte nejaké dobré slúchadlá. Ideá...
|Hra elden ring (1)
Dá sa stiahnuť niekde táto hra na pc...
|Dragons dogma 2 vs dragon age:... (0)
pozrite si tie hry a porovnajte...
|Psp a net (2)
Zdravím...vytiahol som po 100 rokoch zo šuplíka PS...
|Svet, ukrajina, vojny ... (26017)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk