ARM prichádza s vlastným upscalingom nazvaným ASR |
Dnes musí mať každý svoj upscaling a už ho má aj ARM. Ten určili priamo pre mobily.
ARM práve predstavilo vlastnú technológiu na upscaling a vylepšenie obrazu pre mobilné zariadenia, ktorú nazvali ASR - Accuracy Super Resolution.
ASR vychádza z FSR2 od AMD, ktoré je open-source na rozdiel od obdobných technológií od Nvidie (DLSS) alebo Intelu (XeSS). Firma ho však upravila pre potreby mobilných zariadení, keďže samotné FSR2 je vhodné len pre PC a konzoly.
ARM už ukázalo porovnanie ich grafického čipu založeného na technológii ARM, ktorý sa volá Immortalis G720, použitím jednoduchej 3D scény v rozlíšení 2800 x 1260 pixelov. Porovnali natívne rozlíšenie s FSR a svojou implementáciou ASR.
ARM tvrdí, že hlavnou výhodou ASR oproti iným riešeniam je jej prístup k aplikácii, kde sa ASR primárne sústredí na nižšiu spotrebu energie, a teda dlhšiu životnosť batérie a nižšie teploty zariadenia. Namiesto vykresľovania scény v natívnom rozlíšení sa hra môže vykresľovať v nižšom rozlíšení pri decentnom zachovaní kvality. Toto zabezpečí zníženie tepelného brzdenia (thermal throttling) zariadenia a zlepší celkový zážitok pre hráča.
Aj keď ARM na to išlo trochu zo zlej strany. Totiž 99% mobilných hier sa vám aj tak nespustí v natívnom rozlíšení, lebo by to mobil nestíhal a ani to nie je potrebné. Hlavným prínosom ASR tak bude zlepšenie kvality obrazu.
Tím ARM vyvinul demo použitím bližšie nešpecifikovanej verzie Unreal Enginu a zozdieľali nasledujúci výsledok. Prekvapivo z porovnania vynechali FSR2. Zrejme by bolo podobné ASR.
Týchto technológií pre upscaling a zlepšenie obrazu sa nám pre mobilné zariadenia vyrojilo v poslednej dobe prekvapivo veľa. Máme k dispozícii FSR, GSR, TSR a Snapdragon Game Super Resolution od Qualcommu. Dúfajme však, že sa tieto technológie budú skôr zjednocovať, podobne ako Microsoft DirectSR, ako deliť na ďalšie.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové výpredaje spustené 33
- Postavu Ciri bude v The Witcher 4 hrať Ciara Berkeley 93
- Far Cry 7 je v príprave, príde aj Far Cry extrakčná akcia 77
- RECENZIA: The Thing: Remastered 20
- Nvidia zrejme pripravuje neurálne renderovanie do RTX 50 grafík 82
- Diablo 4 je zadarmo na zahranie až do nového roka 69
- RTX 5060 Ti má dostať 16GB pamäte, ale RTX 5060 zostane pri 8GB 133
- Stalker 2 dostal veľký patch 1.1, vylepšuje A-life 112
- EA spustilo odmeny pre predplatiteľov EA Play a Xbox Game Pass Ultimate 16
- Steam spustil zimný výpredaj a hlasovanie o hru roka 61 zobraziť viac článkov >