TEENAGE MUTANT NINJA TURTLES: SPLINTERED FATE |
TEENAGE MUTANT NINJA TURTLES: SPLINTERED FATE |
Možno si ešte spomeniete na chvíle v škole, keď ste dostali domácu úlohu, no akosi ste na ňu zabudli. Možno ráno cez prestávku pred hodinou prišlo pár chvíľ paniky, ale tú ste dali bokom a s chladnou hlavou ste začali uvažovať, ako si zachrániť kožu. Pozerali ste sa po triede a hľadali riešenie svojho problému. Zrazu ste ho našli v osobe, ktorá úlohu určite má a určite nie zle. Tak ste rýchlo brali zošit a išli ste odpisovať. Ale poznáte to, aby učiteľka nezistila, že ste úlohu odpísali, museli ste tam niečo málo pomeniť. A takto nejako vznikla aj akčná roguelike hra Teenage Mutant Ninja Turtles: Splintered Fate.
Za hrou stojí štúdio Super Evil Megacorp, ktoré zatiaľ za sebou nemá nejaké veľké hity, ale rozhodne má talent a aj skúsenosti. Osobne si to predstavujem tak, že keď vyšiel indie hit Hades, niektorý z vývojárov sa do hry zažral a v kuchynke nedokázal prestať o hre neustále rozprávať. Bolo to otravné, ale po niekoľkých dňoch či týždňoch si aj ostatní povedali, že to skúsia. A takto to skúšalo čoraz viac vývojárov, až hra namotala celý tím. Potom sa ale niekomu zrodil v hlave nápad – čo tak hru mechanicky skopírovať a nalepiť na nejakú známu značku? Tadá, máme to tu.
Respektíve mali sme to tu už aj predtým hra vyšla na Apple Arcade ešte minulý rok a teraz sa dostáva aj na štandardné platformy, kde prináša aj nejaké tie novinky a vylepšenia. A ono to funguje, navyše veľmi dobre. Kto by to bol povedal, že ak zmiešate pravidlá hry Hades a TMNT postavy, vznikne z toho niečo tak chytľavé. A nemyslím tým teraz len to, že toto je roguelike, tak to automaticky porovnávam s niečím známym z tohto žánru. Splintered Fate je v mnohých ohľadoch naozaj čistá kópia, minimálne teda mechanicky. Podobne tu fungujú boje, sily, schopnosti a povedal by som, že aj naratív.
Príbeh tu v rámci značky nie je nijako zvlášť revolučný, ale zase funguje a dokonca vás bude baviť aj to, ako ho hra rozpráva. Shredder uniesol majstra Splintera, takže sa štvorica zelených korytnačích bratov vydáva na misiu zachrániť ho. Začínajú v kanáloch a potom...sa vrátia späť do svojho brlohu, lebo im zadok nakopal prvý boss. No a spolu s nimi musíte ísť od začiatku. A zase. A zase. A zase...ale k tomu Shredderovi sa nakoniec dostanete a nakopete mu tú jeho plechovú hubu. Ako som písal, príbeh nie je komplikovaný alebo novátorský, ale každý ďalším runom sa niekam posuniete, dostanete nové interakcie medzi hrdinami a nepriateľmi a podobne.
Plus naši zelení hrdinovia začnú dumať nad tým, ako to, že sa stále vracajú. A čo to Shredder zase plánuje? Nechýbajú ani iné známe postavy, ktoré s vami prehodia reč a trochu vám aj pomôžu. Do hry napríklad prinesú novú mechaniku vo forme nejakých artefaktov a podobne. Je tu April, Casey Jones, ale aj Nobody či ďalšie tváre. Hra pritom dobre mixuje takéto postavy a pridáva s nimi tu a tam aj nejaké rozhovory. Je to hlavne cielené na fanúšikov Korytnačiek, ale možno to niečo dá aj ľuďom, ktorí nimi nie sú.
Splintered Fate vlastne nie je veľmi dlhou hrou a od začiatku do konca vám môže zabrať nejakú hodinu. Ale poriadne dlho potrvá, kým sa dostanete na úroveň, aby ste to za tú hodinu dokázali prejsť. Ale nebojte sa, ono to v zásade nebude o tom istom. Čaká vás síce mnoho pokusov, ale každý z nich bude iný a v každom z nich sa niečo nové naučíte. Postupne zistíte, ako si vytvoriť čo najsilnejší build, ktoré schopnosti vám sadnú a s ktorými ľahšie zatočíte s nepriateľmi. Niektoré schopnosti sú tu jasne silnejšie a výhodnejšie, iné zase menej. Ich získanie je však o náhode.
Rovnako o náhode sú aj nepriatelia. Hra negeneruje jednotlivé „levely“ náhodne. Majú vždy rovnaký dizajn. Avšak líšia sa tým, na akých nepriateľov v nich narazíte, aký je ich počet a aké majú schopnosti. A podobne to platí aj o bossoch. Karai po vás raz hádže hviezdice a vtedy ju zdoláte aj s prstom v nose. Keď ale pri ďalšom pokuse dostane lávové schopnosti, budete sa musieť naozaj poriadne obracať, aby ste ju porazili. Ešte pred ňou na vás čaká Leatherhead a po nej zas duo Bebop & Rocksteady a na záver Shredder. Pomedzi nich ešte narazíte na náhodných minibossov.
Hra tak je členená v zásade na štvoricu rôznych prostredí – kanály, doky, ulice a strechy. Všetko lokality, ktoré poznáte z komiksov, seriálov aj filmov, ale v hernom spracovaní majú vlastné čaro. Celé to vyzerá dobre a každé prostredie vlastne so sebou prinesie aj nejaké nové typy nepriateľov do mixu. A aby toho nebolo málo, v každom prostredí minimálne raz navštívite skrytú dimenziu podivného obchodníka, kde šrot vymeníte za vylepšenia, aby ste v ďalšom boji mali väčšiu šancu na úspech.
Ale ešte predtým si musíte správne vybrať korytnačku. Každý zo štyroch hrdinov je totiž v tejto hre unikátny. Dokonca by sa dalo povedať, že každá postava je iná trieda. Nelíšia sa len zbraňami, ale celkovo schopnosťami a štatistikami, takže si musíte nájsť postavu, ktorá vám najviac sadne. No a ideálne je si k tomu zavolať troch spoluhráčov. Najlepšie lokálnych, ale hra ponúka kooperáciu aj v online podobe. A práve v kooperácii si hru užijete najviac, aj keď sa o niektoré zdroje budete musieť deliť so spoluhráčmi. Ale zábava to je naozaj obrovská, pri každom ďalšom pokuse.
Každá postava má svoj základný útok, ktorý môžete spamovať donekonečna. Potom má každá postava ešte dash, aby ste mohli uskočiť, keď na vás nepriatelia zaútočia. No a potom je tu ešte špeciálny útok, ktorý si však musíte dobiť. Nedobíja sa automaticky časom, ale vašim útočením na nepriateľov. A to isté platí aj pre používanie predmetov. Tam závisí od toho, čím sa v priebehu hry vybavíte. Každá korytnačka má v úvode vlastný predmet, ale môžete si zobrať nejaký iný a postupne mu napríklad pridať elementálny útok. Časom tak zistíte, že nepriateľom dokážete spôsobovať poškodenie napríklad aj dashom a podobne.
Sú tu dva základné druhy vylepšení. Reálne je druhov oveľa viac, ale táto dichotómia je pre hru kľúčová. Na jednej strane sú to upgrady dostupné len v aktuálnych pokusoch/runoch. Napríklad ako predmet získate meteority, takže stlačením tlačidla spustíte útok padajúcimi ohnivými kameňmi na nepriateľov. Ale v ďalšom pokuse ho už mať nebudete, ak ho opäť nezískate. A takéto veci padajú náhodou, číže nie až tak frekventovane. No a druhým vylepšením sú trvalé upgrady, ktoré si prenášate medzi pokusmi – zvyšujete poškodenie, zlepšujete život, zvyšujete šance na kritický zásah a podobne. Je toho veľa a sami sa musíte rozhodnúť, do čoho investujete. A kde. Je tu niekoľko druhov meny, jedna sa používa na jednom mieste, iné na ďalšom a tretia zase len u obchodníka. Navyše časom prídu aj iné obmedzenia, takže na to, aby ste si niečo kúpili, potrebujete aj špeciálny emblém.
No a ešte sú tu aj artefakty. Pred každým pokusom sa môžete nejakým vybaviť a časom ho môžete aj upgradovať. Záleží na tom, čo pri hraní preferujete a o čom si myslíte, že by vám v boji mohlo pomôcť. Možno to bude väčší zisk šrotu, možno zase dlhšia aktivita získaných boostov. Štandardne totiž získaný boost pôsobí len na 4 ďalšie miestnosti, ale takto si to môžete predĺžiť. A to sa občas naozaj hodí. Možno totiž získate boost na zvýšenie poškodenia o 50% a to sa vám naozaj hodí aj proti neskorším nepriateľom. Vždy je to ale o náhode, tak sa musíte naučiť hrať s tým, čo vám náhodou padne.
Audiovizuálne je táto hra veľmi podarená. Má vlastný štýl, ktorý ale značke sedí a pozerá sa na to dobre. Nie je to technologicky nejaký veľký prelom, skôr len taký štandard. Ale dôležité je, že to k značke naozaj dobre sadlo, dobre sa na to pozerá a dobre sa to hýbe aj na Switchi v handheldovom režime. Dabing taktiež nie je najhorší, ale zas až tak veľa ako v tradičnej príbehovej hre ho tu nie je. A keďže je hra o opakovaní dookola, tak aj dabing a niektoré hlášky sa časom začnú opakovať. Hudba nie je veľmi vtieravá, ale je fajn a taktiež dobre sadne ku hre samotnej, kde pekne dokresľuje atmosféru a hrateľnosť.
Ani porazením Shreddera to pre vás neskončí a Teenage Mutant Ninja Turtles: Splintered Fate je nakoniec hrou, ktorá vám stále bude mať čo ponúknuť. Dostanete nové výzvy, nové odmeny a môžete hrať dookola. Je to zábavné, je to chytľavé a je to ideálne na lokálnu kooperáciu s tromi ďalšími priateľmi a fanúšikmi korytnačiek. Má to však aj svoje neduhy. Hra naozaj nie je veľmi originálna. A náhoda je niekedy sviňa, takže vám vylosuje veľmi zlé boosty a veci, s ktorými sa budete skôr trápiť. Keďže sa levely negenerujú, po nejakej dobe sa opozerajú. Chcelo by to ten koncept dopilovať do dokonalosti. Je fajn čerpať inšpiráciu od tých najlepších, ale treba aj pridať niečo viac, niečo vlastné, doladiť to, čo inde nefunguje. Práve tieto veci úplne nevyšli.
RECENZIE HRÁČOV |
6.5
CROSSBOW
21.12.2024
Tesil som sa na tu hru, demo som hral tak 4-5x, ale necakal som ze finalna hra bude taka plytka....
zobraziť
|
PC
Switch iOS Android Vývoj: Super Evil Megacorp Štýl: Akčná Adventúra | |
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|