Autori Assassin's Creed Shadows sa ospravedlňujú japonským fanúšikom a vysvetľujú, že Assassin hry sú len fikcia |
Ubisoft zverejnil ospravedlnenie za niektoré veci, ktoré sa objavili v marketingu Assassin's Creed Shadows hry, ale vysvetľuje, že séria nikdy nereprezentuje historické fakty.
Ubisoft zverejnil ospravedlnenie za niektoré veci, ktoré sa objavili v marketingu Assassin's Creed Shadows hry. Rozpísal to v správe na Twitteri:
The Assassin's Creed Shadows team has a message for our Japanese community. pic.twitter.com/AIyWNU9YhG
— Assassin's Creed (@assassinscreed) July 23, 2024
Hovoria, že vynaložili značné úsilie na zabezpečenie pohlcujúcej a rešpektujúcej reprezentácie feudálneho Japonska. Ich zámerom nikdy nebolo prezentovať žiadnu z Assassin's Creed hier ako faktické znázornenie histórie alebo historických postáv. Namiesto toho sa snažia vzbudiť zvedavosť a povzbudiť hráčov, aby preskúmali a dozvedeli sa viac o historických prostrediach, ktorými sa inšpirujú. Preto nakoniec robia historické doplnky do hier.
Vysvetľujú, že Assassin's Creed Shadows je v prvom rade navrhnutá ako zábavná hra, ktorá
rozpráva pútavú historickú fikciu odohrávajúcu sa vo feudálnom Japonsku. Ich tím intenzívne spolupracoval s externými konzultantmi, historikmi, výskumníkmi a internými tímami v Ubisoft Japan, aby zachytili prostredie čo najlepšie. Aj keď uznávajú, že niektoré prvky v ich propagačných materiáloch vyvolali obavy v japonskej komunite. Za to sa úprimne ospravedlňujú.
Počuli konštruktívnu kritiku a keďže sa na hre ešte pracuje, vylepšujú ju naďalej. Zároveň žiadajú, aby nekritizovali historikov a konzultantov, s ktorými titul riešili, keďže rozhodnutia prijíma samotný tím.
Čo sa týka samotných postáv:
"Aj keď sa snažíme o autentickosť vo všetkom, čo robíme, hry Assassin's Creed sú fikciou inšpirovanou skutočnými historickými udalosťami a postavami. Od svojho počiatku si séria vzala kreatívnu licenciu a začlenila fantasy prvky do vytvárania pútavých a pohlcujúcich zážitkov. Zastúpenie Yasukeho v našej hre je toho príkladom. Jeho jedinečný a tajomný život z neho urobil ideálneho kandidáta na rozprávanie príbehu Assassin's Creed s kulisou feudálneho Japonska.
Zatiaľ čo Yasuke je v Assassin's Creed Shadows zobrazený ako samuraj, uznávame, že je to vec diskusie. Starostlivo sme to zakomponovali do nášho príbehu a s našou ďalšou hlavnou postavou, japonskou shinobi Naoe, ktorá je v hre rovnako dôležitá, naši dvaja protagonisti poskytujú hráčom rôzne herné štýly."
Dodávajú, že si cenia spätnú odozvu a chcú, aby v nej fanúšikovia pokračovali. Síce nemôžu splniť očakávania každého, dúfajú, že si hru 15. novembra užijú a ocenia úsilie, ktoré do nej vložili.
A bol Yasuke samuraj?
To, či Yasuke bol skutočný samuraj, Ubisoft nerieši. Hovorí, že išli svojim smerom a ako to skutočne bolo necháva na historikoch. Ale pravdou je, že ani v Japonsku sa vedecká komunita nevie dohodnúť, ako to vlastne bolo. Niektorí vedci totiž hovoria, že nebol samurajom, iní, že bol. Najnovšie historik Yu Hirayama, ktorý si všimol rozruch okolo Yasukeho, k tomu hovorí:
"Zdá sa, že sa veľa hovorí o Yasukem, černochovi, ktorý slúžil Odovi Nobunagovi. Historické záznamy o ňom sú pomerne skromné, ale niet pochýb, že bol „samurajom“ v Nobunagových službách. V stredovekej spoločnosti (Sengoku) sa bez ohľadu na svoje postavenie mohol stať „samurajom“, ak ho zaňho vymenoval jeho pán. Dôvod, prečo to možno povedať, je ten, že v historických záznamoch sa objavuje, že (1) Nobunaga mu dal „fuči“ (podporu), (2) dostal sídlo a (3) dostal tači (meč).
Skutočnosť, že dostal „fuchi“ a bol blízkym spolupracovníkom Nobunagu, spĺňa dôležité podmienky „zmluvy medzi pánom a sluhom“ a „dohody o fuchi“. Dôležité je tiež poznamenať, že keďže smie nosiť meč, je nito-sashi a nie sluha (sluhovia nesmú mať meč-sashi).
V tých časoch bolo bežnou praxou, že páni menovali za „samurajov“ osoby s nižším postavením."
Je to človek, ktorý napísal veľa kníh o období Sengoku a slúži ako historický poradca pre filmy a drámy odohrávajúce sa v tomto období.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové výpredaje spustené 30
- Postavu Ciri bude v The Witcher 4 hrať Ciara Berkeley 93
- Far Cry 7 je v príprave, príde aj Far Cry extrakčná akcia 77
- RECENZIA: The Thing: Remastered 20
- Nvidia zrejme pripravuje neurálne renderovanie do RTX 50 grafík 82
- Testy novej Intel Arc B580 grafiky ukazujú výkon nad RTX 4060 71
- RTX 5060 Ti má dostať 16GB pamäte, ale RTX 5060 zostane pri 8GB 133
- Stalker 2 dostal veľký patch 1.1, vylepšuje A-life 112
- EA spustilo odmeny pre predplatiteľov EA Play a Xbox Game Pass Ultimate 16
- Steam spustil zimný výpredaj a hlasovanie o hru roka 61 zobraziť viac článkov >
PC
PS5 Xbox Series X|S Vývoj: Ubisoft / Ubisoft Štýl: Akčná Adventúra
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|