IO Interactive hovorí, že nezávislosť prináša stabilitu a rast, firmy nie sú pod tlakom akcionárov |
IO Interactive si počas svojej existencie prešlo rôznymi odkúpeniami a spoluprácami, aby zistili, že nezávislosť je najlepšia
Po oddelení sa od Square Enix v roku 2017 našlo štúdio IO Interactive, tvorca série Hitman, nový spôsob fungovania, ktorý im priniesol stabilitu a úspech. Nakoniec aj expanziu. Už nevyvíjajú len jednu Hitman hru, ale prešli na Bonda a vo vyvoji majú aj fantasy hru.
Vedúca vývoja vo firme Veronique Lallier hovorí, že nezávislosť umožnila "flexibilnejšie rozhodovanie a lepšie plánovanie, čo prispelo k rastu spoločnosti. Bez tlaku môžu zameriavať svoje úsilie na dlhodobé ciele a kvalitu svojich hier." Lallierová dodáva, že táto "zmena tiež umožnila lepšie reagovať na potreby trhu a hráčov bez obáv z krátkodobých finančných tlakov investorov."
Výhody nezávislosti
IO Interactive sa rozhodlo stať nezávislým štúdiom, čo im umožnilo vytvárať vlastné pravidlá a stratégie. Podľa Lallierovej nezávislosť priniesla viac slobody a možnosti experimentovať, čo by nebolo možné pod kontrolou veľkej spoločnosti. Taktiež sa zamerali na budovanie silného tímu a pozitívnej pracovnej kultúry, čo je kľúčové pre ich úspech. Hlavne nemusia pracovať pre akcionárov, ale pracujú pre seba.
Dopady na trh a budúcnosť
Rozhodnutie o nezávislosti IO Interactive malo pozitívny vplyv nielen na ich obchodné výsledky, ale aj na celkovú hernú komunitu. Ich úspech ukazuje, že aj menšie štúdiá môžu dosiahnuť veľké veci bez závislosti na veľkých korporáciách.
Lallierová verí, že tento model by mohol byť inšpiráciou pre ďalšie štúdiá, ktoré hľadajú stabilitu a rast mimo tradičných obchodných štruktúr. IO Interactive pokračuje vo svojom záväzku prinášať kvalitné a inovatívne hry, ktoré oslovia hráčov po celom svete.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Kingdom Come: Deliverance II 213
- RTX 5080 karty sú už v obchodoch. Koľko stoja? 232
- DeepSeek klamal o nákladoch na tréning AI: Skutočné výdavky sú 400-krát vyššie 65
- Netflix naplánoval svoje seriály a filmy na rok 2025 27
- GTA VI cieli na 30 fps na konzolách a bude sa možno predávať samostatne bez GTA On 233
- Kingdom Come: Deliverance II končí s pekným priemerom recenzií 129
- Objavujú sa prvé problémy s RTX 5090 kartami 161
- Nvidia predstavila špecifikácie RTX 5070 a RTX 5070 Ti 132
- Porovnania výkonu RTX 5080 grafiky 177
- Sony donútilo autora Bloodborne 60 fps patchu zrušiť ho 85 zobraziť viac článkov >