Gamescom 2024: Hrali sme Dragon Age: The Veilguard, s RTX vyzerá úžasne |
Za zatvorenými dverami sme dostali ochutnávku toho, čo prinesú RTX technológie do nového pokračovania Dragon Age.
Keď sme sa dozvedeli, že na Gamescome nebude oficiálne zastúpené štúdio Bioware, boli sme značne sklamaní z toho, že si nezahráme ich nadchádzajúci titul. Vďaka NVIDIA sme však dostali ponuku, ktorá sa neodmieta, a keď nám oznámili, že za zatvorenými dverami nám môžu ukázať 10-minútové demo z Dragon Age: The Veilguard, neváhali sme ani minútu. Vývojár z Bioware nám predviedol okrem hrateľnosti aj najnovšie technológie NVIDIA s dôrazom na DLSS 3, Reflex a pokročilé možnosti ray tracingu, ktoré vizuálne povyšuje vysoko očakávaný titul na novú úroveň.
Minrathous vás ohúri z každého uhla
Demo sa začalo v rozľahlom meste Minrathous hneď na začiatku hry počas prológu, pričom sme dostali možnosť hrať za mága. Išlo o úvod hry, ktorý nám Bioware predviedol v ich prvom 20-minútovom gameplay videu. Aj keď art štýl v hre vyvolal množstvo rozporuplných reakcií, od prvých okamihov v deme bolo jasné, že grafika hry bola posunutá na novú úroveň. Vďaka kombinácii DLSS 3 a ray tracingu, najmä ambientnej oklúzie a odrazov, ožila každá scéna neuveriteľnými detailmi a hĺbkou.
Jednou z najvýraznejších funkcií bola technológia odrazov. Odrazy sa neobmedzovali len na hladké povrchy, ako je voda, ale boli viditeľné aj na drsnejších textúrach. Napríklad neónové nápisy vrhali realistické odrazy na mokré dláždené ulice a útoky mágov osvetľovali prostredie spôsobom, ktorý pôsobil veľmi organicky a nie rušivým spôsobom. Nielenže ray tracing vyzdvihol VFX útokov mágov, ale vďaka spolupráci DLSS3 a Reflex bola akcia veľmi plynulá a responzívna.
Ray Tracing dodal hre ďalšiu dávku mágie
V prvom bojovom strete s Venatori mágmi sa krásne predviedla synergia medzi ray tracingom a všetkými vizuálnymi efektmi v hre. Vybrali sme si jedného z kultistov a zaútočili naňho práve odomknutou ohnivou schopnosťou Arcane Shot. Útoky mágov intenzívne žiarili a ich účinky sa v reálnom čase odrážali na okolitých povrchoch.
Odrazy magických útokov na kalužiach a iných povrchoch nielenže vyzerali ohromujúco, ale bojové sekvencie boli dynamickejšie a viac pohlcujúce. Aj s väčším počtom nepriateľom, ktorí na nás pálili, zostala akcia plynulá vďaka DLSS3 a responzívna vďaka Reflexu. Tieto technológie umožnili plynulý zážitok aj na notebooku vybavenom RTX 4090, čo je vzhľadom na hardvérové obmedzenia mobilných herných zariadení celkom pôsobivé.
Detaily prostredia nás donútili pristaviť sa pri každej kaluži
Atmosféru v hre ešte viac umocňujú efekty počasia, najmä dažďa. Potom, ako sme sa zoznámili s čarodejnicou Neve Gallus, sme pokračovali ulicami Minrathous. Táto časť bola z oficiálneho videa Bioware vystrihnutá. Dostali sme pohľad, ktorý ukazoval mesto v celej jeho kráse, s dažďom zmáčanými ulicami odrážajúcimi neónmi osvetlenú panorámu. Ako sme postupovali do rôznych oblastí mesta, narastajúci lejak vytváral ďalšie kaluže, pričom každá z nich pôsobivo odrážala okolitý svet. Keďže naša postava bola mág, dostali sme možnosť vyskúšať si orb a dýku, čo je druhý primárny set zbraní mágov. Oheň a VFX sa pekne odrážali v kalužiach vody.
V závere dema sa naša postavila priblížila k Eluvian zrkadlu, čo bol aj jeden z najzaujímavejších grafických momentov. Odraz zrkadla v kaluži na zemi bol mimoriadne detailný a presný a nádherne demonštroval možnosti ray tracingu pri vykresľovaní komplexných odrazov. Aj z tak krátkeho dema bolo zjavné, ako špičkové technológie NVIDIA vylepšujú grafiku hry, vďaka čomu každý kút Minrathous pôsobí živo a pohlcujúco. Nech už je váš názor na nový dizajn pokračovania Dragon Age akýkoľvek, The Veilguard bude vizuálnou pastvou pre oči vďaka týmto špičkovým grafickým technológiám.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové výpredaje spustené 29
- RTX 5070 Ti bude mať 16GB pamäte 241
- Postavu Ciri bude v The Witcher 4 hrať Ciara Berkeley 93
- Far Cry 7 je v príprave, príde aj Far Cry extrakčná akcia 76
- The Witcher 4 bude začiatkom novej trilógie s Ciri 174
- RECENZIA: The Thing: Remastered 20
- Testy novej Intel Arc B580 grafiky ukazujú výkon nad RTX 4060 71
- Nvidia zrejme pripravuje neurálne renderovanie do RTX 50 grafík 78
- RTX 5060 Ti má dostať 16GB pamäte, ale RTX 5060 zostane pri 8GB 133
- Stalker 2 dostal veľký patch 1.1, vylepšuje A-life 111 zobraziť viac článkov >