Gamescom 2024: SPINE skladá poctu filmom, ktoré skladajú poctu hrám |
“Toto je Gun-fu!”
Priznám sa, že z prvého traileru pre TPS akciu SPINE som nebol veľmi nadšený a zotrvával som tak v opatrnom režime bez nejakých veľkých očakávaní. Moju polhodinku autori pohotovo odštartovali ich najnovším Gamescom trailerom, ktorý nielen prekonal moje očakávania, ale aj mi dal jasnejšiu predstavu o tom, kam cyperskí autori so svojím dielom vlastne smerujú. SPINE je v jadre vlastne pomerne priamočiara 12-15 hodinová strieľačka tvorená na UE5, ktorá však hlavne svojou prezentáciou mení pravidlá. Gun-fu, alebo sofistikovaný boj so strelnými zbraňami nablízko, kombinujúci streľbu a princípy Kung-Fu, je totižto hlavným ťahákom tejto akcie, ktorá sa zároveň snaží zložiť poctu legendárnym filmom ako John Wick, Old Boy a iným americkým či ázijským počinom, skúmajúcim podobnú tematiku.
Názov SPINE, teda chrbtica, vychádza z implantátu hlavnej hrdinky, pouličnej umelkyne Redline, ktorá sa prostredníctvom a formou svojich luxusne vyzerajúcich útokov vydáva na osobnú pomstu. Spoločnosť Tensor prebrala kontrolu nad mestom a nik iný ako Redline a jej personifikovaná chrbtica sa jej nedokážu postaviť a zastaviť blížiace sa utláčanie! Vychádzajúc z estetiky filmov, ktorým skladá SPINE hold, niet sa čomu čudovať, že práve Hong Kong sa stal inšpiráciou (aj spolu s ďalšími mestami prirodzene) pre vlastnoručné vystavanie tejto futuristickej monopole. Hra má síce byť pomerne lineárna, avšak narazíme vždy na tejto ceste aj na sekcie umožňujúce okrem súbojov aj nejakú tú ľahkú exploráciu, kde sa napríklad nachádzajú miesta na sprejovanie, teda tvorbu taggov, kresieb a podobne.
Súboje sú pre SPINE nosným pilierom celého zážitku a to dokázali nielen trailermi, pre účely ktorých nielen premenili svoje kancelárske priestory na testovacie akrobatické stredisko, ale aj animácie sú globálne založené na fyzike, s ktorou pomáhajú AI nástroje. Všetko čaro týkajúce sa elegantne efektívnych súbojov je založené primárne na kombách tvorených kombinovaním úskokov, streľby z pištole či brokovnice, kopancov a faciek, taggovaním sprejom či útokmi s nejakým tým pouličným bordelom. Do toho pekne nahráva fakt, že hra nemá žiaden inventár, a tak protagonistka iba ako zbraň chytá práve to, čo má poruke. Okrem obyčajných tupcov a pouličných gangsterov sa v hre majú objaviť aj viacerí bossovia, z ktorých jedného nám autori na prezentácii aj ukázali a s touto teleportujúcou sa ženou to bude veru tanec na život a na smrť. Výzvy však pomôže zvládať systém progresu a levelovania, tematicky ukotvený práve v chrbtici hrdinky. Časom sa tak dostanete nielen k lepším atribútom, ale aj priamo špeciálnym skillom.
Napriek tomu, že titul má pred sebou jednoznačne a viditeľne ešte dlhú cestu vývojárskeho cyklu, čo si očividne uvedomujú aj autori, máme sa verím na čo tešiť. Animácie pôsobili naďalej trochu gumene a text-to-speech hlášky tiež čaká zmena za pravý dabing. Tieto zmeny však rozhodne prídu a našliapnuté má tím rozhodne dobre. To si očividne aj spolu s trailermi všimol práve skladateľ hudby pre Johna Wicka, ktorý tak po vzájomnej dohode spolupracoval s autormi pri ich poslednej ukážke hry, a tak sme sa dočkali jednej piesne z rúk skúseného autora, ochotného prispieť aj k menším projektom. Štúdio Nekki dúfa už v budúcoročné vydanie na PC, takže niekedy na konci roka 2025 pokukujte po vydaní SPINE!
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 292
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 80
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >
PC
Xbox Series X|S PS5 Vývoj: Nekki / Nekki Štýl: Akcia
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|