Gamescom 2024: Fragpunk nie je iba pre ADHD generáciu, naopak pokúša sa o spojenie najlepších aspektov hero-shooter žánru |
Hrdinovia punku útočia!
Rýchly prieskum trhu by vo vás mohol vyvolať dojem, že multiplayerové hero-shootery už majú svoje dni slávy za sebou a navyše súčasná presaturovanosť týmto žánrom bežného hráča skôr unaví ako nadchne k otestovaniu konkurencie. Na Gamescome som sa pozrel na ďalšiu multiplayerovú FPS z tejto kategórie, ktorá sa snaží obohatiť dobre známe jadro aj o nejaké tie unikátne prvky. Pod záštitou NetEase Games pripravuje čínske štúdio Bad Guitar, ktoré je sesterským pre Thunder Fire Studio, aktuálne pracujúcom na Project Mugen, svoju prvú hru Fragpunk. Ten sa snaží oživiť vyberanie hrdinov napríklad aj kartami a extrémne frenetickou a rýchlou hrateľnosťou, čo je vzhľadom na meno titulu asi aj dobre!
Môj meeting s autormi v stánku NetEase by sa dal považovať za tak trochu neštandardný, nakoľko sa na moje hranie prizeralo hneď päť rôznych členov štúdia, medzi ktorými boli nielen PR manažéri, ale aj kreatívny riaditeľ spolu so svojím prekladateľom. Najskôr som si teda práve so spomínaným riaditeľom zahral 20 minút veľmi vyladenej hrateľnosti Fragpunku, kde sme spolu prežili tri hry proti botom. Na výber som dostal z desiatich hrdinov a keďže hra výrazne nabáda na hranie v režime piati proti piatim, tak sme sa samozrejme postavili piatim botom dvaja. Každá hra pozostáva zo siedmich kôl po dva a pol minútach, takže odohranie týchto veľmi rýchlych zápasov vôbec nezabralo dlho.
Samotná hrateľnosť sa potom nijako veľmi nelíši od tradičných FPS, kde je potrebné taktizovať podobne ako v tituloch Counter Strike, Overwatch, Valorant a tak podobne, avšak celé sa to udeje výrazne rýchlejšie. Určite poteší aj fakt, že friendly fire sa tu nenachádza. Zápasy okrem tradičných zbraní a granátov prirodzene vzhľadom na žáner ozvláštňujú aj unikátne tri schopnosti každého z hrdinov a k tomu sa navyše pridávajú ešte aj karty. Na začiatku každej hry a aj medzi kolami sa realizuje ich výber, vďaka čomu sa prejavia v ďalšej hre nejaké globálne efekty či výhody pre váš tím. Výber z troch dostupných kariet vyžaduje vzájomnú dohodu členov tímu, a tak predstavuje aj aspekt istej stratégie pred tým, než každý iba slepo investuje svoje tokeny získané za výkon v predchádzajúcom kole.
Po dohraní mi autori dali priestor ešte na zopár otázok, z ktorých som sa teda okrem iného dozvedel, že hra predstaví v októbri uzavretú betu, kde si hráči budú môcť otestovať až desiatich hrdinov na štyroch, rôznorodo veľkých aj prostrediami unikátnych mapách. Oficiálneho vydania sa hra má potom síce dočkať až niekedy v budúcom roku, no už teraz autori vedia, že finálny produkt by mal poskytnúť viac máp, hrdinov, kariet a aj poriadny systém progresu. Fragpunk nie je práve revolúciou svojho žánru, ale prináša pekné zmeny aj systémy, ktoré v kombinácii s rýchlymi zápasmi môžu padnúť dobre na rýchly herný večer. A to je na konci dňa asi dostačujúce. Hra nemieri na žiadne špecifické publikum s absenciou pozornosti, ako by sa na prvý pohľad mohlo zdať, a tak by sa nemal mať problém zabaviť vlastne ktokoľvek.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 284
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 95
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 80
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >
PC
Xbox Series X|S Vývoj: NetEase Games / Bad Guitar Studio Štýl: Akcia
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|