GSC hovorí o problémoch vývoja Stalker 2, o výkone na konzolách a aj ray tracingu a modoch |
Autori Stalkera 2 sa teraz pred vydaním rozrozprávali o rôznych elementoch hry a aj o samotnom vývoji. Ten trval sedem rokov a prekonával množstvo problémov, špeciálne vojnu.
PR firmy Zakhar Bocharov k tomu povedal, že keď sa na to teraz pred vydaním pozerá, bol to od začiatku zlý biznis plán:
"Bola to ambiciózna hra od začiatku. Potom sme dostali COVID. Potom sme dostali vojnu. Potom sme sa sťahovali. Potom sme mali požiar v Prahe. Potom sme mali ruské hacky. Potom prišli odloženia.
Takže som si v hlave prebral sedem rokov a pomyslel som si: 'Sakra, bol to naozaj zlý podnikateľský nápad."
Konkrétne myslel na financie, keďže hra ich takto stála výrazne viac a pre všetky spomínané veci sa to stále navyšovalo:
"Každé odloženie nás veľa stojí. Päť odložení – rozpočet je oveľa väčší, ako bol odhadovaný na začiatku... Chápeme, že ľudia sú unavení z čakania. Naozaj chceme, aby to vyšlo. Sme na cieľovej čiare."
Čo sa týka výkonu na Xboxoch, o tom viac povedal hlavný producent Slava Lukyanenka. Už vieme, že Xbox Series X ide aj v 30fps a 60 fps, ale pri Series S ešte optimalizujú, kde im ide okolo 35 fps. Pomáha im v tom Microsoft:
Náš tím je dostatočne vyspelý na to, aby sa sám postaral o mnohé aspekty hry. Tím Xbox však najlepšie vie, ako Xbox funguje a čo je lepšie urobiť v prípade, že musíme ísť hlbšie do optimalizácie. Tím spoločnosti Microsoft nás navštívil niekoľkokrát a poskytol základné odborné znalosti o tom, čo by sme ešte mohli urobiť a čo skúsiť. Ešte to nie je koniec. Okrem Xbox Series X stále pracujeme na optimalizácii pre Xbox Series S. Ide to dobre a tím Xbox nám veľmi pomáha.
V konzole Xbox Series X máme k dispozícii dva režimy. Jedným z nich je Performance Mode, kde STALKER 2 beží na 60 FPS s mierne odlišnou grafikou ako v Quality Mode, ktorý vyzerá super úžasne so všetkými odrazmi a textúrami vo vysokom rozlíšení, ale ten beží na 30 FPS. Kombináciou týchto dvoch prístupov sa snažíme dosiahnuť podobný zážitok na Xbox Series S. Zatiaľ to ide 35 FPS na Xbox Series S, ale stále máme priestor na optimalizáciu.
Zakhar Bocharov sa ešte vyjadril ku Game Passu:
Máme partnerstvo na Game Pass a Microsoft nás žiadnym spôsobom netlačí, aby sme vydali v akýkoľvek dátum alebo len vyradili obsah z hry alebo niečo podobné. V skutočnosti nás Microsoft veľmi podporuje. Nežiadali sme niekoho z Microsoftu, aby boli našimi priateľmi, ale Sarah Bond je očividne priateľská a Phil Spencer bol super podporný, všetky tímy z Microsoftu boli. Nevyvíjali na nás žiadny ďalší tlak.
Čo sa týka samotných grafických funkcií:
Budeme mať softvérový ray tracing (softvérový Lumen z Unreal enignu 5). Čo sa týka hardvérového ray tracingu, je to pre nás príliš skoro, ale experimentujeme s tým. Snažíme sa ho mať v deň vydania, ale je veľmi nepravdepodobné, že ho budete mať pri vydaní. Ale NVIDIA DLSS tam bude.
Ale prichádzajú aj mody a multiplayer:
STALKER je známa značka nielen vďaka hrám, ale aj vďaka podpore mod komunity, ktorej sa darí posledných 15 rokov, a týchto ľudí naozaj nechceme opustiť. Takže po vydaní budeme mať oficiálnu podporu modov. V tomto ohľade pripravujeme niekoľko nových, zaujímavých noviniek na budúci rok. Snažíme sa v modoch podporovať PC aj konzoly.
Áno, v skutočnosti ich už podporujeme v Mod.io v pôvodnej trilógii. Nemôžem potvrdiť, či to bude Mod.io alebo niečo iné pre STALKER 2. Ide však o to, že moddingová scéna je momentálne tak trochu divoký západ, kde musíte sťahovať súbory, nahrádzať súbory atď., takže ju chceme štruktúrovať. Na trhu existujú určité spôsoby, ako ju štruktúrovať: Steamworks, Mod.io a ďalšie. Skúmame to a chceme to urobiť čo najbližšie k vydaniu, ale nemôžeme len zaručiť, že to bude na vydanie, ale robíme všetko pre to, aby to bolo čo najskôr.
Čo sa týka multiplayeru, o ňom hovoria len veľmi stroho:
Má to byť aktualizácia po vydaní. Zatiaľ však robíme hru pre jedného hráča čo najlepšiu. Všetko, čo súvisí s multiplayerom, patrí do našej fázy po vydaní, takže k tomu momentálne nemáme novinky.
Stalker 2 je momentálne naplánovaný na 20. november na PC, Xbox Series XS a rovno aj do Game Passu. PS5 verzia nie je ohlásená, ale čakáme, že vyjde niekedy budúci rok.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- História Call of Duty série 417
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 70
- Novembrové hry 30
- Stalker 2 už má PC požiadavky, sú však podozrivo nízke 86
- Ako je to s výkonom grafiky v PS5 Pro verzii konzoly? Má 33TFlops? 278
- Red Dead Redemption má niektoré veci lepšie ako dvojka 33
- PS5 Pro už bola rozobraná 215
- Očakávaný procesor Ryzen 7 9800X3D bol oficiálne predstavený 192
- Google dostalo v Rusku pokutu väčšiu ako celosvetové HDP 88
- Novembrové filmy a seriály 12 zobraziť viac článkov >