Gamescom 2024: Zahrali sme si Half-Life 2 RTX a stále vyráža dych |
Vydanie už nie je ďaleko, tak sme si hru mohli aj vyskúšať, aj keď hlavne pohľad na jej technológie a nie až tak hranie samotné.
Niekedy si na Gamescome strašne chcete niečo zahrať, ale úplne sa to nedá, lebo hranie nie je to hlavné, čo vám chcú vývojári ukázať. Hlavne teda vtedy, keď ide o grafiku a technológie, ako sa nám to stalo pri Dragon Age: The Veilguard, ale aj pri Half-Life 2 RTX. Video z Nova Prospekt levelu si môžete pozrieť nižšie, ale veľa hrania v ňom neuvidíte. Cieľom bolo ukázať nám všetky tie vylepšenia, ktoré táto verzia prinesie. Či už sú to vymenené modely, textúry, animácie a hlavne kompletný path tracing, kedy je vlastne celá hra renderovaná pomocou odrazov lúčov svetla. Aj napriek svojmu veku tak pôsobí realisticky a vlastne veľmi dobre.
Pomáha to, že svetlo a tiene sa správajú tak, ako by ste to čakali v realite. Nie sú tu žiadne „pre-baked“ tiene a ani svetlá. Ak rozhojdáte lampu, jej svetlo sa realisticky pohybuje po miestnosti a okolité predmety vrhajú realistické tiene. Týka sa to všetkého v scéne, či je to mŕtvola Headcraba alebo aj kus umývadla, ktoré ste rozbili a chodíte s ním po prostredí. Všetko to vrhá realistické tiene v reálnom čase. Rendering je navyše založený na materiáloch a ich fyzikálnych vlastnostiach, takže svetlo inak dopadá a odráža sa od materiálov ako kov, betón, hlina a podobne.
Vo videu si však môžete všimnúť aj ďalšie vylepšenia, keďže samotná technológia renderingu by nepriniesla až taký veľký skok. Kompletne sú prepracované textúry, čo môžete vidieť na stropoch aj stenách, kde sú taktiež realistické prvky poškodenia a podobne. Vymenené sú aj niektoré animácie, napríklad animácia nabíjania zbrane, čo môžete vidieť na začiatku videa. Upravená bol aj geometria levelov, modely, časticové efekty a prakticky všetko. Základom projektu je síce prezentácia možností technológie RTX Remix, ale tím stojaci za touto verziou ide oveľa ďalej a mení a upravuje prakticky všetko okrem hrateľnosti. Vlastne už pripravuje remaster.
A ten tím nie je žiadne drobné fanúšikovské zoskupenie. Je väčší ako drvivá väčšina slovenských profesionálnych štúdií, aj keď ho tvoria modderi. Viac ako 2 roky na tomto projekte pracuje viac ako 100 ľudí. Textúry obsahujú 8x viac pixelov a v celej hre zvýšili počet trojuholníkov až 30x. A dátum vydania? Ten zatiaľ nie je stanovený, ale dozvedel som sa, že už nie je ďaleko. Naozaj tu robia obrovskú kopu nadpráce a na jednej z najlepších FPS vôbec chcú ukázať, čo všetko dokáže komunita s nástrojom RTX Remix od Nvidie.
Demom má sprevádzal Sébastien Januario senior technical product manager z Nvidie, takže som to využil aj na to, aby som sa ho spýtal na samotný RTX Remix. Úprimne, Half-Life 2 RTX v takomto spracovaní vie vyraziť dych a až sa človek musí pýtať sám seba, či vlastne nepredstavuje koniec doby remastrov, keď si komunita sama dokáže priniesť niečo lepšie a asi aj jednoduchšie. Sébastien tvrdí, že ich cieľom nie je nahradiť vývojárov remastrov. Ich cieľom je ponúknuť nový a mocný nástroj. Ako hráčom, tak aj iným vývojárom.
Hráči si sami môžu takto upravovať hry, čo koniec koncov už nejakú dobu vidíme v rôznej kvalite. Keďže ale RTX Remix vyjde ako open source, môžu ho využiť aj vývojári, ktorí si tak zjednodušia prácu pri remastrovaní hier. Niektoré tímy si naň už určite brúsia zuby. Sébastien tiež prezradil, že už vzniká viac ako 100 projektov, takže je zrejmé, že sa vďaka RTX Remix dočkáme celej škály projektov, od relatívne jednoduchých fanúšikovských RTX modov až po komplexné remastrované verzie hier.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 285
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 95
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 80
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >