Gamescom 2024: Warhammer 40,000: Mechanicus II prináša rozšírené kampane aj epické boje |
Nazreli sme pod pokrievku pripravovanej ťahovky, aby sme zistili, či sa máme na čo tešiť. A máme sa na čo tešiť!
Každý rok je na Gamescome naozaj obrovské množstvo Warhammeru. Fatshawk s Vermintide a Darktide sú napríklad stálicami. Bol tam aj Space Marine 2, ale toho sme hrali už predtým a priniesli sme vám dojmy. Ale chcel som ešte niečo a niečo iné. Koniec koncov dobrého Warhammeru nikdy nie je dosť! Tak som sa rozhodol ukojiť si svoje taktické chúťky v boji za Cisára v pripravovanej taktickej stratégii Warhammer 40,000: Mechanicus II. K demu som dostal aj jedného z vývojárov, čo bola skvelá príležitosť nielen sa pozrieť na hrateľnosť, ale vyzvedať aj trošku viac.
Dvojka vás zavedie na planétu Hekateus IV, kde proti sebe bojujú Adeptus Mechanicus a Necroni. To samo o sebe nie je až taká novinka, akurát dvojak prichádza s dvomi kampaňami, takže si zahráte za každú frakciu v príbehu, ktorý napísal skúsený autor Ben Counter. Faustinius pokračuje v ťažení proti Necronom, takže sa na scénu vracia aj Scaevola. Novinkou tiež je, že ona a aj ďalšie známe postavy tentoraz budú použiteľnými jednotkami, nie iba hovoriacimi hlavami v nejakých prestrihových alebo iných príbehových scénach. Necronov zase vedie Nefershah, taktiež aj ako hrateľná jednotka, ktorá chce získať späť svoj svet. v kampaniach budete robiť rozhodnutia, ktoré budú tvarovať osudy oboch frakcií. Celkovo autori chcú ponúknuť hlbšiu perspektívu Necronov a neprezentovať ich len ako zloduchov v príbehu.
Rozhodnutia so sebou budú prinášať nejaké riziká, ale aj odmeny. Ako sa rozhodnete? To je na vás, musíte však počítať s tým, že to bude mať svoje následky, takže si musíte zvážiť, či vám odmena za to stojí. Čaká na vás bohatá ponuka bojov a aj príbehových sekvencií, takže to nebude len o tom, aby ste hýbali figúrkami po bojisku. Koniec koncov, Warhammer vie zaujať aj svojimi príbehmi, takže by bola škoda to nevyužiť. Prológ hry je stavaný tak, aby vás naučil princípy a zároveň zoznámil s obomi frakciami. Ako po príbehovej, tak aj po hrateľnostnej stránke. Za každú z nich sa totiž hrá trochu inak.
Tak napríklad Necroni nezomierajú. Môžete ich síce zabiť, ale ak ich prvý raz zložíte, vlastne sa prepnú do fáze reanimácie, takže po pár ťahoch sú zase fit. Ale vtedy je ideálne na nich zaútočiť. Ich špeciálnou schopnosťou je Dominion, ktorá sa postupne buduje po leveloch a každý level je silnejšia, pričom ju potom môžete použiť proti nepriateľom na aktivovanie schopností veliteľa. Oproti tomu Adeptus Mechanicus majú viac štandardnú hrateľnosť a ich schopnosťou je Cognition, teda vlastne vedomosti o bojisku. Tie získavate čo najvhodnejším používaním jednotiek a následne tiež môžete aktivovať špeciálne schopnosti veliteľa. Celkovo sú velitelia jadrom hrateľnosti hry a vlastne sú ostatné jednotky len prostriedkom na to, aby ste posilnili veliteľov.
Ešte kým sa dostanete do samotných bojov, čaká vás strategická fáza na overmape, aby ste sa k bojom vôbec dostali. Potom si vyberiete jednotky a idete na vec. Ale pozor, ak o jednotky prídete, nemôžete ich použiť v ďalších bojoch. Hra by mala ponúknuť pestrú paletu prostredí, ale prológ predviedol len jedno. Novinkou v bojoch je krytie sa za prekážkami a tiež nie fixné poradie jednotiek v ťahoch, takže môžete ťahať tak, ako vám to najlepšie vyhovuje. Nesmiete zabúdať nielen na vhodnú taktiku a využívanie schopností, ale ani na efekty. Po kolách ťahov si môžete z poolu jednotiek na misiu doplniť posily, čo je ďalšia vrstva taktizovania a pri Necronoch naozaj dobre využitá. Celkovo sú však moje hlbšie, ale aj rýchlejšie ako v prvej časti.
Je veľa vecí, na ktoré sa dá tešiť v Warhammer 40,000: Mechanicus II. Napríklad na jednotky, ktorých podoba vychádza z miniatúr, ktoré možno niektorí máte aj doma a dobre ich poznáte. Hra ponúkne strategickú hĺbku v hneď niekoľkých rovinách a oproti prvej časti tiež rozširuje hrateľnosť a perspektívu. To všetko je, samozrejme, fajn. Avšak jedna vec nám stále chýba a to dátum vydania. Vieme, že hra vyjde na PC a konzoly, ale stále nevieme kedy.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové výpredaje spustené 29
- RTX 5070 Ti bude mať 16GB pamäte 241
- Postavu Ciri bude v The Witcher 4 hrať Ciara Berkeley 93
- Far Cry 7 je v príprave, príde aj Far Cry extrakčná akcia 76
- The Witcher 4 bude začiatkom novej trilógie s Ciri 174
- RECENZIA: The Thing: Remastered 20
- Testy novej Intel Arc B580 grafiky ukazujú výkon nad RTX 4060 71
- Nvidia zrejme pripravuje neurálne renderovanie do RTX 50 grafík 78
- RTX 5060 Ti má dostať 16GB pamäte, ale RTX 5060 zostane pri 8GB 133
- Stalker 2 dostal veľký patch 1.1, vylepšuje A-life 111 zobraziť viac článkov >
PC
Xbox Series X|S PS5 Vývoj: Kasedo Games / Bulwark Studios Štýl: Stratégia / Ťahová
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|