MAREK ROSA O HRE AI PEOPLE ZALOŽENEJ NA UMELEJ INTELIGENCII

MAREK ROSA O HRE AI PEOPLE ZALOŽENEJ NA UMELEJ INTELIGENCII

Ako vzniká hra s AI, ktorá je ovládaná AI

Interview

Na konferencii Game Access sme mali možnosť vyskúšať si alfa verziu hry AI People, kde príbeh rozpráva AI jazykový model, ako napríklad ChatGPT. Ten sa v hre vyskytuje v podobe NPC postáv, ktoré fungujú ako neskriptovaní agenti vo virtuálne ohraničenom svete. Hra počas Game Access ponúkala režim voľného pohybu a uzavretý režim na farme, ktorý mal ukázať základné možnosti agentov. My sme si vyskúšali uzavretý režim.

S agentami môžete pri hraní fyzicky interagovať cez predmety, zabiť ich, pýtať sa ich na rôzne veci, hovoriť s nimi o všelijakých témach a oni na to budú patrične reagovať. Môžete im nastaviť aj ich charakter, vzťahy s ostatnými NPC postavami a to, čo budú robiť v hre, čím vlastne sami potom vytvárajú príbeh. Titul bol veľmi zaujímavý a títo agenti vo väčšine prípadov pomerne verne a presne reagovali na to, čo ste im nastavili, urobili alebo povedali. Nebolo to však bezchybné. Občas reagovali spomalene alebo nemohli vykonať určité fyzické interakcie, ktoré ste od nich požadovali, pretože ich nemali dopredu naprogramované. Nemohli napríklad skočiť do studne. Stalo sa mi aj to, že vyložene neuposlúchli moje prosby a stále sa snažili vykonať minulé akcie, aj keď som im v nich už pomohol.

Hra ponúka aj jednoduché survival prvky v štýle dopĺňania ukazovateľov na vodu, jedlo a podobne. Mierne ma štvalo, že nemáte inventár, takže môžete so sebou nosiť vždy iba jednu vec. Hrateľnosť na farme tiež nebola dokonalá ani prepracovaná a ako činnosť ste mohli maximálne iba pestovať slnečnice pre semienka. Na druhej strane, hra o tomto aj tak nie je. Je o tom, že interagujete s NPC, ktoré vlastne nemajú hranice. Pokojne môžete ostatné osoby presvedčiť, že jedna z nich je mimozemšťan. Potom už len sledujete, ako na to budú postavy reagovať a ako budú interagovať s vami.

Graficky vyzerala hra v alfe v pohode a dostačujúco. Pripomínala mi tie klasické falošné reklamy na mobilné hry, až na to, že reálne tak aj vyzerala. Milo ma prekvapilo, že agenti mali vlastný lip sync pri hovorení.

Popri skúšaní dema nám viac o hre porozprával, Marek Rosa, zakladateľ GoodAI, ktorý pracoval aj na Space Engineers a ochotne odpovedal na naše otázky.

Ako vidíte rentabilitu jazykových modelov, kde si hráči budú musieť kupovať tokeny za ich využívanie?

 „To je skvelá otázka, lebo väčšinou sa na to ľudia nepýtajú. Keďže používame napríklad GPT-4 od OpenAI alebo LAMA-3 od METI, čo sú veľké modely, ktoré nemôžu bežať na hráčovom počítači, tak musia bežať v nejakom cloude, kde sa platí za tokeny. Token je niečo ako slovo, takže čím viac slov v modeli prebehne, tým viac my platíme."

Z tohto dôvodu vývojári podľa Rosu zvolili platobný model, kedy si hráči hru najskôr kúpia a potom si za svoje kredity budú dokupovať tokeny. Zároveň ale pracujú na tom, aby hra fungovala aj na lokálnych malých jazykových modeloch, kedy by stačilo len kúpiť samotnú hru, lebo by model bežal na hráčovom počítači. 

„Momentálne nás tam však ešte brzdí kvalita tých malých modelov. Jednoducho nie je dostatočná na to, aby simulovala takýchto agentov. Verím však tomu, že sa to zmení, lebo tie malé modely sa tiež vylepšujú. Takže to je ten koncový cieľ. Vo výsledku si však myslím, že my vždy budeme mať pre túto hru taký duálny business model. Budeme tak dodávať lokálny jazykový model, ktorý bude dostatočný, ale potom bude aj  cloudová verzia, ktorá bude mať novšie vlastnosti, schopnosti a za tú si hráči už budú musieť priplatiť,” uviedol Rosa.

Marek Rosa o hre AI People založenej na umelej inteligencii

Koľko hráčov kapacitne v hre dokážete mať, keďže jazykové modely sú obmedzené aj tým?

„To je ďalšia dobrá otázka. Momentálne je to tak, že väčšinou každý zákazník takéhoto jazykového modelu má takzvané rate limits, takže koľko tých požiadaviek za sekundu, za minútu, za hodinu, za deň môže urobiť. Takže aj my napríklad, keď tú hru budeme spúšťať, tak to spravíme ako soft launch a v podstate to predáme len pár hráčom, lebo vieme, že viac by sme neboli schopní zvládnuť. No a časom to budeme nejako upgradovať a rozširovať.” 

„Na začiatok v podstate bude úplne stačiť, keď tam bude pár stoviek hráčov, viac ani nepotrebujeme. Tí ľudia si to vyskúšajú a my zároveň budeme vedieť, že nemáme problém s rate limitmi a pôjde sa ďalej. Sú tu potom aj ďalšie obmedzenia tých jazykových modelov. Napríklad technické, ako veľkosť kontext okna, kde ten model vidí napríklad len 4 000 tokenov. Ďalšie obmedzenie je také, že aj keď má Windows väčší kontext, povedzme 100 000 tokenov alebo viac, tak jednoducho ich veľa odignoruje. To znamená, že veľa tých inštrukcií a faktov, ktoré ty tomu AI-čku dávaš, sa stratí,” objasnil nám Rosa.

Aké sú limity simulácie a ako ďaleko s ňou plánujete zájsť?

„Zatiaľ tá simulácia funguje tak, že simuluje NPC-čka a príbeh. Ono to vlastne funguje tak, že keď hráč spustí tú hru, tak sa vygeneruje nejakých ďalších 20 sekúnd toho príbehu formou nejakých akcií pre tých agentov. Napríklad zdvihni predmet, choď niekam, zaútoč na niekoho a tak. No a tak si to postupne odohrávajú a potom, keď skončia, tak sa vygeneruje ďalších cca 20 aktivít. Prípadne, keď medzitým hráč urobil nejakú akciu, sa to akoby vygeneruje spolu s tým ďalším, aby to reflektovalo to, čo ten hráč spravil. Napríklad hráč napadne iného agenta a agenti okolo na to zareagujú a prídu mu na pomoc. Alebo ako sa teraz pri vašom hraní stalo, tak zaútočia práve na toho chudáka agenta,”

Rosa však zdôrazňuje, že v tomto prípade išlo o chybu hry.  V budúcnosti by pritom rád videl aj to, že si AI sama vygeneruje aj hernú mechaniku ako reakciu na to, čo jej hráč povie alebo prikáže. Vytvorila by si aj vlastnú animáciu, herné pravidlá, aké to bude mať konsekvencie a tak ďalej.

Marek Rosa nám následne porozprával, ako vlastne vznikol celý nápad vytvoriť hru, kde príbeh rozpráva AI: „Tak príbeh tejto hry začína asi pred 4,5 rokmi, keď sme na tom v GoodAI začali robiť. Cieľ bol taký, že ja som vždy mal GoodAI ako výskum. Čiže sme chceli len urobiť research AGI a keď by sme to AGI mali hotové, potom by sme urobili nejaké konkrétne produkty. 4,5 roka dozadu mi však napadlo, že možno by sme mohli urobiť nejaký konkrétny produkt už teraz, aby nás to lepšie navnadilo.”

„Tak sme začali robiť na hre, a dali sme si pri nej víziu, že jej zábava spočíva v tom, že učíte nejakých agentov niečo, v nejakom prostredí a oni to urobia. Učíte ich napríklad riešiť nejaké výzvy a podobne. A to by mal byť ten gameplay loop a tá zábava. To sme, teda urobili, ale vtedy ešte jazykové modely v podstate neexistovali, alebo sme my v nich nemali takú dôveru. To bolo niečo úplne v zárodku. Prvé dva roky toho projektu sme preto robili inými technológiami tých agentov. Išlo o všelijaké plánovače, behavioral trees aj nejaké neurónové veci sme skúšali. Potom začali prichádzať tie jazykové modely, no zatiaľ ešte len ako autocomplete a nie instruction following. No a vtedy som si uvedomil, že ten jazykový model je v podstate taký generátor príbehu, lebo vytvára tie akcie v tej hre a čo tí agenti majú robiť. A tým vzniká príbeh.”

Rosa dopĺňa, že autocomplete jazykové modely boli pomerne dobré ako modely sveta, keďže vedeli vo svete efektívne generovať budúce udalosti. Instruction-based modely sa potom ešte lepšie promptovali a umožňovali nové možnosti. Následne prišla GPT-3.5, ktorá nebola úplne spoľahlivá, čo im spôsobovalo problémy. Nakoniec prešli na GPT-4, hoci vedeli, že je to veľmi drahé, no rozhodli sa, že musia experimentovať s tým najkvalitnejším dostupným modelom.

„Takže takto postupne, keď to skrátim, sa to vyvinulo z toho, že poďme urobiť hru, v ktorej hráč učí agentov, nato že poďme urobiť hru, kde sú inteligentné NPC-čka, ktoré sa dokážu učiť, interagovať s prostredím, s druhými NPCčkami navzájom s hráčom. A nad tým všetkým bude ešte AI director, ktorý by generoval vždycky ten príbeh dopredu, tak aby tam vznikali nejaké zápletky a rozuzlenia,” uviedol Rosa.

Plánujete spraviť AI People aj vo virtuálnej realite?

„Ja si myslím, že až sa trošku upokojí situácia alebo až budeme trochu s hrou ďalej, tak začneme to portovať aj na iné platformy, napríklad VR-ko. Preto to napríklad robíme v Unity, aby potom ten porting išiel relatívne ľahko." Rosa si hru napríklad svojím cute faktorom predstavuje podobne ako jednu top-down stratégiu, čo sa objavila na Game Acess alebo ako VR hru Moss.

„Napríklad si myslím, že táto hra vo VR-ku by nám ešte posilnila to, že to sú živé bytosti. To je vlastne jeden z tých hlavných cieľov, ktoré máme. Chceme, aby hráč mal pocit, že to nie sú len nejaké naskriptované NPC-čka, ale živé bytosti, ktoré naozaj cítia, vnímajú a učia sa. Myslím si, že vo VR-ku tento pocit ešte umocníme,” vysvetľuje Rosa na záver rozhovoru.

Alfa verzia AI People vychádza 19. septembra na PC.

Marek Rosa o hre AI People založenej na umelej inteligencii


napísal AutorNeznámy 4.9.2024
Páči sa mi! (+2)
MAREK ROSA O HRE AI PEOPLE ZALOŽENEJ NA UMELEJ INTELIGENCII


Marek Rosa o hre AI People založenej na umelej inteligencii
PC

Vývoj: GoodAI / GoodAI
Dátum vydania: 19. september 2024
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Speňaženie youtube - privyrába... (0)
Zdar potreboval by som poradiť od niekoho, kto zar...
|Philips oled 818 - ktory mod? (3)
Caute, kedze sa v tom az tak nevyznam dosiel som s...
|Problém s batériou notebooku. (7)
Ahojte, pred nedávnom som si všimol, že sa mi o vý...
|Diagnostika/oprava rtx (3)
Zdravim, nie je tu niekto z ba, kto sa venuje diag...
|Chladenie pre amd 9950x - voda... (1)
V pondelok som zobral Ryzen 9950X - podla heureky ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (29337)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk