Gamescom 2024: MIO: Memories in Orbit bude metroidvania, ktorá chce chytiť za srdce |
Hra zaujme už na prvý pohľad, ale krásny vizuál je doplnený aj zaujímavou hrateľnosťou a príbehom.
Metroidvania subžáner zažíva v posledných rokoch renesanciu a je úžasné, že si tieto komplexné a nápadité hry získavajú nových fanúšikov. A aj nových tvorcov. Potom vznikajú ďalšie nápadité hry, ako napríklad novinka MIO: Memories in Orbit od francúzskeho štúdia Douze Dixièmes, pričom hru budúci rok vydá Focus. My sme si ju však mohli vyskúšať na Gamescome a to v poctivom hodinovom deme.
To bolo dosť ťažké, koniec koncov je z pasáže, ktorá sa odohráva tak 4-5 hodín po začiatku hry. Síce tam pre účely dema boli zakomponované tutoriály, ale aj tak demo vedelo dať poriadne zabrať, keďže už obsahovalo viac mechaník, silnejších nepriateľov a poriadne rozvetvenú časť sveta. V štandardnej hre dostanete nejaký tutoriál len pri zisku novej schopnosti. Trochu to pripomína nového Prince of Persia ako bojmi, tak aj možnosťami pohybu. Hra je totiž o sekaní, skákaní a využívaní háku na to, aby ste sa dostali na nedostupné miesta. Hák sa ale potrebuje nabíjať, nedokážete ho použiť nepretržite. Prípadne si uprostred skoku zoberiete energetický power-up, aby vám dobil jeho energiu. S hákom sa však trochu ťažkopádne mieri a neraz vás to stojí život. Minimálne sa to počas hodinového dema nedalo tak dobre osvojiť.
To aj z platformingu robí slušnú výzvu, ale sú to hlavne nepriatelia, ktorí vám dajú zabrať. Od bežných cez rôznych lietajúcich až po bossov (tých bude v plnej hre až 15). Paleta bola v deme pestrá a hlavne jeden z bossov dal poriadne zabrať. Musíte sa naučiť jeho schémy útokov a prispôsobiť tomu svoju stratégiu. Taktiež si musíte zvyknúť, že tu dash funguje trošku inak ako v podobných hrách. Treba si to vyskúšať a osvojiť, bez toho bossov porazíte len ťažko, zvlášť v ich konečných fázach. Zomierať tu tak budete pomerne často a autori razia cestu menšieho počtu checkpointov, ale zas viacerých skratiek. Tie si ale najskôr musíte otvoriť. Neskôr nechýba ani fast travel medzi checkpointami.
Na svojej púti týmto netradičným svetom narazíte na kopu postavičiek, ale mnoho z nich je mŕtvych. Ak máte dostatok zdrojov, môžete ich skúsiť oživiť, za čo sa vám následne odmenia tým, že niečo dostanete. Taktiež do toho celého hrateľnostného mixu vstupujú modifikátory, aby ste si hrateľnosť dokázali aj trochu prispôsobiť. Okrem toho je to klasická metroidvania s rozľahlým svetom, ktorý má mnoho cestičiek, kam sa nedostanete, kým na to nemáte tú správnu schopnosť, takže beháte po celom svete, aby ste ich všetky nazbierali a posunuli sa ďalej.
Ak MIO niečím zaujme, hneď na prvý pohľad je to vizuálne spracovanie, ktoré vyráža dych. Vidíte v ňom vodovky, vidíte v ňom ceruzkové skice. Pôsobí to naozaj krásne a pre mnohých možno práve toto bude lákadlo, aby sa do hry pustili. Ale spravíte dobre, keďže potom odhalíte zaujímavý príbeh aj hrateľnosť. Vizuálne spracovanie je navyše skvele doplnené synthwave hudbou, ktorá k téme krásne sadne a navyše pôsobí veľmi nenápadne a jemne, no atmosféricky.
A o čom teda MIO bude? Budete hrať za rovnomenného androida, kde skúmate obrovskú Archu, loď, ktorá pláva vesmírom, no stroje na nej sa pokazili a stali nepriateľskými. Teraz musíte vyriešiť, čo sa vlastne stalo. Je to príbeh, ktorý vás chce chytiť za srdce a bude tak hrať aj na emočnú strunu. Na rôznych miestach lode je 5 jadier, do ktorých sa musíte dostať, aby ste zachránili srdce lode. Každé z jadier má pre vás pripravenú vlastnú scénu a sú naozaj krásne spracované. Minimálne teda tá jednu, ktorú som na konci dema mohol vidieť. A teším sa, keď toho z hry uvidíme viac.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 292
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 97
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 80
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >
PC
Switch Xbox Series X|S PS5 Vývoj: Focus Entertainment / Douze Dixièmes Štýl: Akčná Adventúra
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|