Festival COMICS SALON na 37. ročníku privíta návštevníkov a cosplayerov |
Už tento víkend od piatku očakávajte bohatý program v žánroch anime, komiks, japonská kultúra, hry, sci-fi, fantasy, pop kultúra a KPOP.
Po mimoriadne upršaných dňoch sa pomaly vyjasňuje a už tento víkend si môžete oživiť návštevou obľúbeného podujatia COMICS SALON, ktoré sa začína v piatok 20.septembra a potrvá do nedele 22.septembra 2024. Uskutoční sa v DK Ružinov, Ružinovská 28 v Bratislave.
Festivalu sme sa venovali aj v našom aktuálnom podcaste:
Program bude bohatý a už tradične zahrňuje prednášky, filmy, hry, súťaže a workshopy, ktoré budú prebiehať počas všetkých troch dní a môžete sa tešiť aj na špeciálne súčasti.
Čo ste v podcaste nepočuli, je program v rámci vývojárskeho kútika, resp. SECTOR.sk / Indie zóny, ktorý bude prebiehať na PC zostavách NEXUS od spoločnosti DATACOMP a budete sa tu môcť zapojiť aj do ich súťaže o hernú sadu Marvo CM430 CZ/SK. Viac informácií nájdete počas festivalu na stánku.
Spolu so SECTOR.sk tu bude prebiehať aj súťaž o vstupenky do kina so spoločnosťou ITA film k blížiacemu sa filmu VENOM.
Ale hlavne počas celého festivalu si tu budete môcť vyskúšať nielen v Games Salone prezentované hry, ale aj sa stretnúť vo vybraných časoch s ich vývojármi, podebatovať, možno sa spýtať na možnosť práce alebo rady ako začať a tiež pomôcť testovať niektoré z hier. Časový harmonogram vidíte nižšie. Časy sa môžu aj prekrývať, keďže program bude bežať súbežne.
PIATOK (20.9.)
- 16.00 - 18:00 Post Apo Tycoon - Prototype Playtest (PowerPlay Studio, Branislav Cíbik)
- 18.00 - 19:00 Poradenstvo pre začínajúcich vývojárov - Ondrej Začka
- 18.00 - 20:00 GRAVELORD - Public Playtest & Q&A (Fatbot Games, Tibor Repta)
SOBOTA (21.9.)
- 13.00 - 14:00 Developer Talk & Gameplay Showcase (Solo developer, Šimon Čarný)
- 14.00 - 15:00 Fogpiercer - Developer Talk & Gameplay Showcase (Mad Cookies, Kryštof Kleštil)
- 15.00 - 16:00 Jotunnslayer - Developer Talk & Gameplay Showcase (Games Farm, Marek Hlavatý)
- 15.00 - 16:00 Grayton the Detective - Developer Talk & Gameplay Showcase (Incidental Minds, Boris Brnčal)
- 16.00 - 20:00 GRAVELORD - Public Playtest & Q&A (Fatbot Games, Tibor Repta)
- 17.00 - 18:00 The Thaumaturge - Developer Talk & Gameplay Showcase (Fool’s Theory, Robert Butkiewicz)
NEDEĽA (22.9.)
- 11.00 - 11:00 Happy Game - Developer Talk & Gameplay Showcase (Amanita Design, Lukáš Kunce)
- 15.00 - 16:00 Kvark - Developer Talk & Gameplay Showcase (Petr Pavlík, Radovan Šťastný)
Celý tento priestor a aj herné prednášky mohli vzniknúť aj vďaka Fondu na podporu umenia, ktorý aktívne podporuje začínajúcich, ale aj skúsených nielen herných vývojárov a vytvára im podmienky pre ich rozvoj a pod. Za čo ďakujeme, a keď budeme vedieť a rozmýšľate nad niečím, tak sa vás pokúsime nasmerovať na správnych ľudí.
Čo sa herných prednášok týka, tak aj keď boli spomenuté v podcaste, tak si harmonogram neodpustíme ani tu a tie hlavné dáme aj s anotáciou.
PIATOK - Games Salon
- 14:00 - Séria Mobile Suit Gundam a jej herné adaptácie - Marek Miškolci
- 15:00 - Overwatch "Nostalgia" a jeho vývoj - Jana Hodáňová
- 16:00 - Fogpiercer: Jak vymyslet nápad s vlakem, který má šanci obstát na trhu - Kryštof Kleštil
- 17:00 - Keď menej je viac - alebo ako sme dizajnovali Preserve - Alex Buzgó
Minimalistický slovenský simulátor budovania prírody Preserve vstúpil 8. augusta do predbežného prístupu na Steame. O tom, ako hru vyvíjali, čo všetko z nej museli (v záujme zachovania emócie) vyhodiť, ako sa hre v predbežnom prístupe darí a čo do nej ešte plánujú pridať príde porozprávať dizajnér Alex Buzgó. - 18:00 - AI Hacking, Spyware Pegasus a Y2K24 - Michal Korchaník
Tentokrát si ukážeme, ako hacknuť AI a ako sa dajú prakticky obísť zabudované limitácie AI modelov a prinútiť ich vykonať aj to, čo nemôžu. V posledných dňoch opäť rezonuje médiami aj aféra spywareu Pegasus, pomocou ktorého je možné plne kompromitovať aj Váš telefón a vytvoriť z neho takmer dokonalú plošticu bez toho, aby ste si čokoľvek všimli. Pegasus je plný otázníkov a neznáma a aktuálne právom nadobúda status “Colombovej ženy”. Skráťme to → Chcete ho vidieť? Ukážeme a zosumarizujeme si, čo všetko za tie roky uniklo o Pegase von. V roku 2024 sme tiež zažili aj najväčší globálny výpadok v histórií ľudstva. Čo sa v skutočnosti stalo a ako sa dá tomu predísť? Čelíme čoraz väčšiemu riziku digitálnej apokalypsy? - 19:00 - Top 10 omylov pri dizajnovaní hier - Rastislav Jelínek
- 20:00 - Sex a erotika v digitálnych hrách dvadsiateho storočia - Michal Kabát
SOBOTA - Games Salon
- 10:00 - Naša komiksová cesta: Ako sme sa dostali k tvorbe komiksov o svetovoznámych futbalistoch - Zuzka a Ivka Jančová
Porozprávame o tom, ako sa zmenili naše komiksy od roku 2018 a aké kroky sme podnikli na našej komiksovej ceste, aby sme dostali šancu vytvárať komiksy pre zahraničie. Čo všetko sme museli obetovať a ako nás osud zaviedol k nášmu ďalšiemu cieľu vytvárať komiksy o futbalistoch, ako sú Mbappé, Ronaldo či Messi. Predstavíme vám naše najnovšie futbalové diela, na ktorých pracujeme a ukážeme, v čom všetkom sú naše komiksy teraz iné. - 11:00 - Ako som z nudy počas strednej školy vydal hru na Steame - Šimon Čarný
- 12:00 - Why Translations Are Broken and How to Fix Them - Anton Mukhataev (Nine Rocks Games)
People love playing games in their native language so much that they often put up with misleading or plain wrong translations. This talk gives you a behind-the-scenes scoop on why the localization industry is broken and which steps Nine Rocks Games has been taking with Way of the Hunter to damage control translating the game into 15 languages. - 13:00 - Počítačové hry v Československu 80-te a 90te roky - Stanislav Hrda
- 14:00 - Rychlokurz character designu - Jana "Yuffie" Kilianová
- 15:00 - Nukleus je tu! - Martin Jurík a Martin "Cuco" Luciak
- 16:00 - How The Thaumaturge Brought a Razed City to Life - Robert Butkiewicz (Fool's Theory)
Representing real locations in video games faithfully is hard work, but what about representing a city that no longer exists? Join me in this talk as we explore how the Fool's Theory design team worked when researching and creating in-game renditions of pre-World War Warsaw, including locations which no longer exist. - 17:00 - TT RPG: Kampane vs. One-shoty - Alexander Schneider, Eduard Horský
- 18:00 - Jotunnslayer - Prečo miešať Diablo s Vampire Survivors - Marek Hlavatý
Ako sa produkuje hra z nuly na 100 za pol roka. - 19:00 - Ako indie médiá ovládli internet - Sandra Ďurčányová
20:00 - Neformálne stretnutie herných vývojárov - SECTOR.sk (Myslíš si, že sem patríš? Tak nám napíš)
NEDEĽA - Games Salon
- 10:00 - Progres vo freemium hrách; ako vývojári využívajú grind? - Martin Schön
- 11:00 - Veselé kreslenie na živo - epický Michal Ivan
Tvorí pre Riot Games, Blizzard Entertainment a ďalších. Napriek tomu si nájde čas, aby nám predviedol tvorbu comicsovej postavy. Umožní ti nahliadnuť do procesu kreslenia a navrhovania charakterov v reálnom čase, čím ponúkne jedinečný pohľad do sveta profesionálnej ilustrácie. - 12:00 - Love and Deepspace - Lucia Brezovská
- 13:00 - Happy Game: Veselý život neveselej hry - Lukáš Kunce (AmanitaDesign)
"Upozornenie: Happy Game nie je veselá hra,“ píše sa na obrazovke s upozornením. Ako sa stalo, že Amanita Design, tvorcovia Botanicula, Machinarium alebo Creaks, naplno obsiahli žáner psychedelického hororu? Lukáš Kunce zo štúdia predstaví samotnú hru, čo jej predchádzalo, a podelí sa o niekoľko zaujímavostí z produkčnej, marketingovej a vydavateľskej stránky veci. Napriek prítomnosti mnohých smajlíkov a farebných zajačikov táto prezentácia nemusí byť vhodná pre deti. - 14:00 - Jak (ne)dělat hru při střední škole - Petr Pavlík, Radovan Šťastný (Kvark)
- 15:00 - Aké bude pokračovanie už kultovej hry Vivat Slovakia? - Dominik Lopušný, Jakub Greksa
- 16:00 - Herný kvíz - Tomáš Sláma (SECTOR.sk)
Programu je veľa, takže tu všetko ani nespomenieme, ale určite za zmienku stojí aj nový stan, kde sa budú konať turnaje v Pokemónoch, prípadne vás naučia hrať nielen túto hru. Táto nová sekcia sa volá POKÉMÁNIA.
Koncert: SHIROKU
V piatok večer je pripravený koncert speváčky Shiroku, ktorý bude prebiehať v hlavnej sále po slávnostnom otvorení o 20:00. Shiroku spieva Jpop covery a pesničky z Anime a od roku 2006 mala koncerty na 450 pódiách v 18 krajinách sveta, fanúšikov má od Japonska po Mexiko.
Cosplay stánok - účastníci
PIATOK:
- 13:30 - 15:30 - Marty Masar
- 15:30 - 17:30 - Lex Rose, Hange, Sushi-hime, Nana.ribbon.cosplay, Aetherlune
- 17:30 - 19:30 - Kasame Katiak, Hermy Hanakin, Kaminari_cosplay, Caca Cosart
- 19:30 - 21:30 - Naty, Kitsu
SOBOTA:
- 11:30 - 13:30 - Naty, Kitsu, Alithea, Julianet, Lex Rose
- 13:30 - 15:30 - Winter_404, Kristý, Kaminari_cosplay, Emi, Nori
- 17:30 - 19:30 - Riku, Aetherlune
- 19:30 - 21:30 - Toshiro Kisaragi, Sasaki, Kasame Katiak, Yokotoru Nanao
NEDEĽA:
- 09:30 - 11:00 - Riku, Aetherlune, Hange, Yokotoru Nanao
- 11:30 - 13:30 - Naty, Kitsu
- 13:30 - 15:30 - Adri, Lian Liastrai, Toshiro Kisaragi, Sasaki
Sprievodný program
- Cosplay a slovenská kvalifikácia medzinárodnej kostýmovej súťaže Cosplay Champions, kde kvalifikovaný postupuje do európskeho finále.
- Cosplay divadlo, súťaž, kde účastníci v kostýmoch zahrajú vtipnú scénku, ktorá pobaví publikum.
- Karaoke, amatérska spevácka súťaž pre tých, čo spievať vedia a tých čo nemajú dostatok sebakritiky.
- KPOP World Festival, slovenská kvalifikácia medzinárodnej tanečno-speváckej súťaže v kórejskom POPe, kde tanečníci a speváci predvádzajú tanec a spev na choreografiu z existujúceho hudobného video klipu danej KPOPovej skupiny alebo speváka.
- KPOP Showcase, tanečná show v Korejskom POPe, kde tanečníci predvádzajú tanec na vlastnú alebo existujúcu kombináciu choreografii z hudobných video klipov.
- Kostýmová súťaž, kde sa účastníci predvádzajú vo vlastných kostýmoch ušitých na základe vlastného nápadu, alebo kombinácie hrdinov v novej podobe.
- AMV- anime Music Video, súťaž animovaných hudobných klipov, kde cieľom je postrihať jeden alebo viacero animovaných filmov tak, aby dávali spolu s hudbou zmysel.
- FanART & Original Art, ilustrátorske súťaže pre maliarov. V prvej kategórii FanArt je povolené použiť existujúce dielo v novom obrázku, v druhej kategórii OriginalArt musi ísť o komplet vlastný nápad.
- Literárna súťaž IstroCONu o najlepšiu poviedku v rámci dopredu stanovených kategórií. Hodnotí na 2 kolá odborná porota.
- PhotoCon, súťaž pre fotografov o najkrajšiu fotku cosplayu. Súťažiaci posielajú svoje fotky, ktoré môžu a nemusia byť s úpravami a novým pozadím.
- ActionPlay, fotografická súťaž pre milovníkov akčných figúrok. Súťažiaci posielajú svoje fotky akčných figúrok naaranžovaných do rôznych prostredí a scénok.
Celý program aj s anotáciami si môžete pozrieť na oficiálnej stránke festivalu alebo na Facebooku.
Mapa festivalu
Pohodlnú navigáciu po festivale zvládnete vďaka aktualizovanej mape, ktorú nájdete na webe podujatia, ako aj v aplikácii pre mobily alebo v priestoroch festivalu na štyroch info paneloch.
Lístky budú aj na mieste
Predpredaj cez web sa skončil, ale na mieste budú lístky v predaji od piatka 20.9 Aj jednodenné, trojdenné alebo rodinné.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 323
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 81
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >