CORE KEEPER

CORE KEEPER

9.0

Zábavné putovanie v podzemí

Recenzia na PC verziu

Uchopte svoje ťažobné náradie! Je čas vydať sa na nezabudnuteľné podzemné dobrodružstvo. A je prekvapivo chytľavé. Hoci koncept hry nevyzeral už od začiatku zle, z Core Keeper sa stal priam hit. Ľahko a radi mu podľahnete.

Byť uväznený v krutom nebezpečnom podzemí je väčšia zábava, keď je plné nadprirodzených stvorení, a je to obohatené príjemnou pixelovou grafikou a chytľavou relaxačnou hudbou. Kým ale skočíte priamo do hry, vyhráte sa trochu pri tvorbe postavy. Nie príliš komplexnej, ale neurazí. Následne si vyberiete triedu, ktorej dopad pocítite hlavne v prvých pár hodinách hry.

HUD je veľmi prehľadný a vizuálne pasuje do atmosféry hry. Inventár si postupne zväčšujete naprieč hrou. Predmety v inventári si viete zorganizovať kliknutím jedného tlačidla, čo je užitočné vždy, keď si triedite svoje predmety do rôznych truhiel, alebo ak sa len snažíte nájsť v rýchlosti niečo konkrétne.

Ťažba a výroba budú pravdepodobne vaše najbežnejšie aktivity v Core Keeper. Prvú z nich si viete vždy urýchliť lepším krompáčom, kladivom alebo napríklad mortarom a bombami. Prakticky každá kocka, a je jedno či kamenná, hlinená, alebo len kocka piesku, má v hre nejaké využitie, ako napokon skoro každý predmet, ktorý vám padne do inventára. Buď ich využijete pri výrobe, alebo skrátka predáte obchodníkovi a kúpite si plán na novú zbraň alebo len suroviny ako kov alebo zlato. Prinajhoršom vec z inventára skrátka vyhodíte položením do slotu s ikonkou koša naľavo od inventára. Trochu mi vadilo, že som takto nemohol zlikvidovať viac vecí naraz.


Predmety tu vyrábate u dedikovaných stolov, pričom každý stôl slúži na výrobu iného setu predmetov – niektoré slúžia len na dekorácie, niekde vyrábate zbrane, inde zas všemožné odvary. Tieto stoly si odomykáte postupne viac-menej podľa toho, ktorý stôl potrebujete v ktorej časti hry. Napríklad stôl na výrobu lodí sa vám odomkne až v druhej polke hry, aby ste mohli preplávať jednu časť mapy, ktorá je zväčša tvorená morom. Tento postupný progres dával zmysel asi u všetkých stolov - okrem stola na vylepšovanie výbavy, ten by som ocenil trochu skôr.

Súboje sú tiež veľkou súčasťou hry. Samotný súbojový systém nie je nijako komplikovaný – len sekáte, strieľate alebo vrháte kúzla. Zaujímavým ho robí rozmanitý dizajn nepriateľov a ich útokov. Trochu hĺbky pridáva aj rozmanitý arzenál zbraní, ktoré majú vlastné špeciálne útoky alebo zaujímavé atribúty. Hra sa môže pýšiť aj bossami, ktorí sú všetci unikátni a prinášajú zaujímavé mechaniky.

Hráč si môže zo svojej postavy spraviť „tanka", svižného asasína, možno lukostrelca, prípadne mága. Na začiatku si síce vyberáte triedu, ale naprieč hrou si môžete vybrať výbavu, akú len chcete. Hĺbku poskytujú aj rôzne prstene a zbroje, náhrdelníky, ktoré pridávajú pasívne bonusy a rôzne atribúty a, samozrejme, celé sety pridávajú ďalšie bonusy. Dalo by sa to ale predsa len dotiahnuť ešte trochu ďalej, napríklad ak by hráč mohol časť zbroje posilniť nejakým drahokamom, alebo ak by štatistiky niektorých predmetov boli do nejakej miery náhodné.

Core Keeper

Máte kopec možností dekorácie vlastnej základne – na výber máte z rôznych stien a podláh, ktoré môžete premaľovať, môžete si vystaviť po celom domčeku svoje nálezy a poklady, zasadiť rôzne stromčeky a kríčky, a podobne. Je tu naozaj veľa možností a viete sa s tým vyhrať podľa seba. A keď už sme u tých pekných vecí, graficky je Core Keeper vydarený. Jednoduchá pixelová grafika, nič špeciálne, ale ten dizajn prostredí, postáv, a tá pestrá paleta farieb, fauny a flóry a prostredí robí svoje.

Prieskum v Core Keeper je pravdepodobne môj najobľúbenejší aspekt hry. Za každým rohom sa schováva niečo zaujímavé, či už je to nové zvieratko alebo rastlinka, opustené koľajnice alebo opustený dom preživších, ktorí tu boli pred vami. Alebo kemp miestnych jaskynných tvorov, ktorý hráčovi dáva peknú predstavu o ich kultúre a živote. Čo, mimochodom, dáva hre aj celkom veľký potenciál na zaujímavý príbeh a stavbu sveta, no to, žiaľ, Core Keeper veľmi nevyužíva. Občas si u predmetu prečítate nejaké zaujímavé poznámky, ktoré naznačia spojitosť medzi niektorými postavami, ale to je tak všetko.

Hra je ozvučená výborne, či už sa bavíme o nazúrenom reve niektorých nepriateľov, alebo zúfalom zastonaní kravy po tom, čo ju zabijete. Má aj veľmi príjemnú hudbu, ktorá často dobre dopĺňala pocit buď strachu, alebo dobrodružstva. Atmosféra by sa koľkokrát dala krájať. Nezabudnem na to, keď som prvýkrát vstúpil do kráľovstva lariev a z vajíčka ich na mňa vyletelo hneď niekoľko, hneď som panikáril. Alebo keď som prvýkrát v tme zbadal červené oči jedného z lovcov. Oči sa zrazu začali hýbať, rozbehli sa, onedlho ich boli desiatky a ja som vedel, že je po mne. Na druhej strane bol výborný pocit, keď som sa po nejakom čase vrátil do rovnakej lokácie s lepšou výbavou a lovci si už ani neškrtli.


Poďme sa pobaviť aj o grinde. Ten je u takejto hry relatívne očakávaný. Na začiatku nie je taký hrozný, myslím si ale, že v druhej polovici hry vám potrvá veľmi dlho, kým vyťažíte a nájdete všetky potrebné materiály na nové pracovné stoly a výbavu. Niektorých ľudí by to mohlo odradiť od toho, aby pokračovali v hraní a dostali sa postupne k ďalším pokladom, lokáciám a bossom.

Celkovo ma Core Keeper veľmi bavil. Má chytľavú hrateľnosť, dobrú obťažnosť a vždy sa snaží hráča prekvapiť niečím novým. Má veľmi jednoduchú štruktúru, ale poskytuje veľa variácií pri vytváraní pre vás ideálnej postavy a vašej základne. Množstvom obsahu a kvalitou mechaník rozhodne stojí za kúpu, i keď niekedy sa možno až príliš nakopete, kým sa dostanete k ďalšiemu súboju s bossom.


napísal Sammy 24.9.2024
Páči sa mi! (+2)
9.0
Vo svete
8.5
Ohodnotiť
CORE KEEPER
+ príjemná grafika, zvuky a hudba
+ zaujímaví bossovia
+ rozmanitá výbava
+ skvelé preskúmavanie
+ výroba
+ veľa možností pri tvorbe domova
+ dobrý HUD
+ atmosféra
- grind je občas trochu otravný
- nevyužitý potenciál na podrobnejšie skladanie buildu
- premrhaný potenciál na zaujímavejšie zakomponované tradície
- výbavu si hráč môže vylepšovať až podstatne neskôr v hre


RECENZIE HRÁČOV
PC
PS4
Xbox One
Xbox Series X|S
PS5
Switch

Vývoj: Sold Out / Pugstorm
Štýl: Akcia / Adventúra
Dátum vydania: 27. august 2024
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Alienware / nový notebook (0)
Ahojte chcem si kúpiť herný notebook ktorý by som ...
|Nové pc (0)
Ahojte! Asi po 16 rokoch sa chcem vrátiť k PC, (...
|Predám pc | rtx 4070 | i5 1270... (0)
Predám PC s nasledujúcimi parametrami: GPU: Nvi...
|Hype momenty pre hry (e3 revea... (5)
Som si tak spomenul na hype z roznych (dnes uz sta...
|Lotr:return to moria - môj rev... (13)
Mám už cez 100 hodín odohraného času a tak si hovo...
|Svet, ukrajina, vojny ... (26891)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk