Podľa štúdie väčšina hráčov preferuje singleplayer hry |
Síce tesne, ale predsa singleplayer hry dominujú s 53% obľúbenosťou medzi hráčmi. Preferujú ich hlavne staršie ročníky
Firma MIDiA Research zverejnila správu, v ktorej analyzovala preferencie hráčov podľa platformy a veku, motivátory pri skúšaní nových titulov a preferované témy v rôznych žánroch.
Správa ukazuje rozdiely medzi hrávanosťou singleplayer hier a multiplayerových, či už coop, pvp alebo pve. Každý hráč má iné preferencie a vidíme, že tie preferencie sa menia vekom. Aj keď je to len štúdia v určitých krajinách na 9000 hráčov a neukazuje celosvetovú obľúbenosť jednotlivých žánrov.
Výsledok ukazuje, že podľa záujmu majú singleplayerové hry svoje miesto, preferuje ich 53%. Predsa len, v tituloch pre jedného hráča je vždy možnosť byť tým najlepším, zatiaľ čo pri kompetitívnych hrách si človek môže pokaziť deň hneď po prvom zápase.
Starší hráči preferujú singleplayer
To, že ľudia vždy preferujú singleplayerové hry však taktiež nie je pravidlom. Na štatistike je vidno, že mladšia generácia hráčov do 24 rokov je stále viac zameraná na kompetitívne multiplayer hry, čo však asi nikoho neprekvapuje. Predsa len, strieľanie na Dust 2 alebo nočné predbiehanie sa v ranku dnes patrí medzi spoločenský život s kamarátmi a spolužiakmi. Nad 25 rokov, kedy sú už ľudia samostatnější (začínajú mať prácu, rodinu, menej času, menej priateľov), sa začínajú v tesnej väčšine prípadov venovať singleplayer hrám. Tento trend vekom iba narastá.
Multiplayerové hry majú veľký trh, nie vždy to vyjde
Štúdia však neukazuje zisky z jednotlivých žánrov hier, čo je pre firmy dôležitejšie. Preto stále viac firiem skúša live služby, ktoré môžu priniesť veľké zisky. Hlavne posledné roky množstvo AAA vývojárov sa už snažilo replikovať úspech hier ako Fortnite, League of Legends alebo Roblox. Dokonca aj tie firmy, ktoré sa preslávili singleplayer hrami, boli donútené vstúpiť do live-service vývoja, ktorý častokrát nevyšiel. Napríklad vývojári zo SEGA zrušili Hyenas od Creative Assembly. To isté sa dá povedať o The Last of Us Online od Naughty Dog, pričom Concord síce dotiahli do vydania, ale úplne im prepadol. Tam však zoznam nekončí, keďže medzi neúspešné projekty patria aj kooperačné tituly ako Marvel’s Avengers, Anthem, Suicide Squad, Babylon’s Fall alebo Redfall.
Presadiť sa na presýtenom live-service trhu je náročná vec, ktorú je potrebné veľmi dobre naplánovať a mať šťastie, že po dlhoročnom vývoji bude ešte tento žáner aktuálny.
Singleplayer potrebujú stále väčšie financie a stále viac času na vývoj
Aj naďalej teda platí, že singleplayerové hry majú svoj trh a vedia zarobiť. Predsa len, tituly ako Zelda, Spider-man, Hogwarts Legacy a Elden Ring boli viditeľné jednoducho všade. Naposledy rekordy na Steame trhali čínski vývojári s hrou Black Myth: Wukong.
Ale byť vývojárom singleplayerových hier tiež nie je finančne jednoduché. Dnes AAA tituly stoja stovky miliónov a najmä veľmi veľa času a rovnako je riziko, že nevyjdú alebo nedosiahnu požadované predaje. Mali sme tu Forspoken, Alone in the Dark, alebo najnovšie aj Star Wars Oulaws. Pre takéto riziko a aj snahu o zisky dostávajú AAA hry mikrotransakcie a expanzie, aby boli zisky vyššie, respektíve o pár rokov aj remaster aby z hry vytiahli ďalšie peniaze.
Na druhej strane, v porovnaní s multiplayerovými hrami však autori nemusia do vývoja po vydaní znova investovať peniaze, maximálne na DLC obsah, ale zároveň rátajú s tým, že zisky a predaje už len klesajú. Pri multiplayerových hrách sa titul dá držať aj desať alebo viac rokov, síce s pravidelnými nákladmi, ale ak sú zisky vyššie, firmám sa to oplatí (napríklad Genshing Impact stojí 200 miliónov ročne). Vidíme dlhoročné úspechy na GTA Online, PUBG, Counter Strike, Rainbow Six a na veľa ďalších veľkých onlineovkách.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 351
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 84
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67
- Stalker 2 naplánoval svoje zajtrajšie vydanie 75
- Filmová recenzia: Gladiátor II 46 zobraziť viac článkov >