Shawn Layden: Nepotrebujeme rýchlejšie konzoly, treba sa zamerať na obsah

Bývalý šéf Sony štúdií sa vyjadril k aktuálnemu stavu herného biznisu.

pridal saver 19.10.2024 o 20:51 pod hry
Shawn Layden: Nepotrebujeme rýchlejšie konzoly, treba sa zamerať na obsah

HRY > NOVINKY >

Na Gamescom Asia bol rozhovor s bývalým šéfom Sony štúdií Shawnom Laydenom a povedal k niečo k aktuálnemu stavu herného biznisu.

AAA tituly dnes

Hovorí, že AA tituly sú preč a je to ohrozenie pre celý ekosystém, rozpráva aj o zmene prístupu k titulom:

"V minulosti sme pri vydávaní titulov strávili oveľa viac času pozeraním sa na samotné hry a nepýtali sme sa 'aká je vaša schéma speňaženia', 'aký je váš plán pravidelných príjmov', alebo 'aký je váš vzorec predplatného'? Položili sme si jednoduchú otázku: je to zábava? Je to dobré? Ak by ste na tieto otázky odpovedali áno, zvyčajne by ste dostali zelenú. Nestarali ste sa toľko o dodatočné príjmy, v dobrom aj zlom. Samozrejme, vtedy ste nerobili hru za milióny dolárov. Takže tolerancia rizika bola pomerne vysoká."

Samozrejme, niekedy sa hry robili veľmi rýchlo, boli lacné a dobre zarábali, aj keď predali menej kusov. Dnes je to iné:

"Dnes sú vstupné náklady na vytvorenie AAA hry v trojciferných miliónoch. Myslím si, že tolerancia rizika prirodzene klesá. A pozeráte sa na pokračovania, pozeráte sa na napodobeniny, pretože finančníci, ktorí robia čiaru, hovoria: "No, ak Fortnite zarobil toľko peňazí za tento čas, môj Fortnite knockoff to môže urobiť za taký čas." Dnes preto vidíme kolaps kreativity v hrách s konsolidáciou štúdií a vysokými nákladmi na produkciu."

Hovorí aj to, že nespotrebujeme rýchlejšie konzoly: 

"Bojujeme o teraflopy a to nie je miesto, kde by sme mali byť. Musíme súťažiť v obsahu. V zdvihaní špecifikácií konzol si myslím, že sme dosiahli strop."

 

AA tituly

Hovoril aj o tom, že menšie AA tituly môžu trh zachraňovať podobne ako pri filmoch, aj keď pri filmoch to pekne zastúpili streamovacie služby, pri hrách to zatiaľ také rozšírené nie je:

"Viete, rovnaký fenomén sme videli vo filmovom priemysle, však? Narazili sme na miesto, kde je všetko trhák, Marvel Cinematic Universe alebo uchádzač o cenu Sundance. A potom v strede, tá stredná časť, ktorou bývali Tom Hanks a Meryl Streep vo Vermonte... Mohli ste natočiť taký film. Ľudia na to chodili do kín. Teraz už nie, ale tieto filmy a tento druh obsahu si našli miesto. Išli na Netflix, na Amazon, na Apple Plus, všetky rôzne streamovacie služby. Mali kam ísť.

V hernom biznise máte Call of Duty, Grand Theft Auto, indie veci. Ale potom ten stredný kúsok, tá stredná vrstva, ktorá bývala miestom, kde Interplay, Gremlin, Ocean, THQ a všetky tie spoločnosti zarábali svoje peniaze... Ten stredný priestor je preč. Ak môžete robiť AAA, prežijete, alebo ak robíte niečo zaujímavé v nezávislom priestore, môžete to robiť. Ale AA je preč. Myslím si, že je to hrozba pre ekosystém. Takže sa pozerám na indie veci... S príchodom technológií, ako je najnovší Unreal Engine alebo to, čo vám môže poskytnúť Unity, si myslím, že všetci môžeme povedať, že štandardná kvalita videohier je teraz v porovnaní s obdobím pred desiatimi rokmi dosť vysoká."

Teraz sme radi, ak dokážeme v tejto strednej získať trochu viac záujmu, vzrušenia a expozície pre tieto hry, ale aj pre super kreatívne a super nezvyčajné typy hier... Rád by som toho videl viac. Pretože ak sa budeme spoliehať len na trháky, ktoré nás dostanú cez trháky, myslím si, že je to rozsudok smrti."

Ako riešenie Layden hovorí, že AA nemôžu prinášať napríklad God of War z Wishu. Musia priniesť niečo nové, čo zaujme, zároveň niečo, čo vyvinú rýchlo za 2-3 roky. Nemôžu robiť GTA ,ktoré potrebuje 1500 vývojárov. Dôležité je hľadať jedinečné nápady a nehľadieť na monetizáciu:

"Ak mi ponúkate svoju AA hru a na prvých dvoch stranách prezentácie je vaša monetizácia a príjmy, schéma predplatného, mňa to už nezaujíma. Vaša prvá stránka musí byť "Táto hra musí byť vytvorená a tu je dôvod".

Chcem vidieť ten zápal, nechcem vidieť 'tu je hlavný účtovník v tíme, ktorý vám vysvetlí speňaženie hry"

AI

Vyjadril sa aj k AI, ktorá nie je niečo magické, ale je to vec, ktorá môže pomôcť urýchliť vývoj a aplikovať sa aj v samotnej hre:

"Umelá inteligencia je v hrách takmer od prvej alebo druhej hry, aká bola kedy vyrobená," pripomenul publiku. "Takže všetko toto vzrušenie z umelej inteligencie považujem za trochu vtipné. Vidím jej uplatnenie na určitých miestach pre určité veci. Ale je to len nástroj, nie je to záchranca. Je to nástroj tak, ako je nástrojom Excel. Len vám to pomôže urýchliť vaše úlohy."

"Myslím si, že to pomáha pri nápadoch," dodal. "Pomocou AI môžete rýchlo urobiť naozaj dobrý pitch."





Páči sa mi! (+1)






Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Smart home pomoc (7)
Cim viac na to pozeram tym som zmetenejsi. Napise...
|Problém s hdr (1)
Dobrý deň, čo urobiť v prípade ak mi PS5 dáva for...
|Streaming handheld (ps portal ... (13)
Ahojte, viac krát som na fóre písal, že by som ...
|Mikrofón + stereo repráky - pr... (3)
Čaute! Nedávno som si po dlhých rokoch kúpil PC zo...
|Cyberpunk 2077 (3)
ahoj nevie niekto náhodou prečo keď niečo zoberiem...
|Svet, ukrajina, vojny ... (27765)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk