MARVEL RIVALS |
MARVEL RIVALS |
Online akcie pre komunitu hráčov sú stále pre ambicióznych vydavateľov zaujímavé. Skúšajú to opakovane a niekedy s nevalným výsledkom. Mohol by som vymenovať hneď niekoľko prírastkov z poslednej doby. Za všetky príklady Xdefiant zo stajne Ubisoftu alebo veľmi neúspešný Concord od Sony. Naopak, Marvel Rivals od menej známeho vydavateľa NetEase Games má nakročené k väčšiemu úspechu – uvidíme.
Titul je free-to- play s tým, že do herného zážitku vstupujete bez väčšieho a dlhšieho učenia. Každá postava, ktorú má možnosť hráč ovládať, je ľahko zrozumiteľná a pochopiteľná. Autori rátajú s tým, že hráč bude poznať hrdinov a bude si ich vyberať podľa sympatií. Prevažná väčšina zvolených hrdinov vychádza z úspešných trhákov na veľkom plátne. Máme tu tak Spidermana, Venoma, Thora, Lokiho, ale aj postavy zo Strážcov galaxie a nemôžu chýbať ani zástupcovia úžasných X-menov a ďalší. Ale treba dodať, že sa kategorizujú do tried – útok, tank, podpora a podobne. Tak ako to pri iných F2P hrách býva.
Pri tomto titule môže nastať jav, ktorý sa stal mne, že som obetoval pohodu pri hraní a namiesto ľahšej postavy, ktorú som ale nemal veľmi rád, som hral za mne po hernej stránke menej vyhovujúcu, ktorá mi však bola sympatická. Pre účely recenzie som však vyskúšal všetky dostupné.
Treba povedať, že v diverzite je titul naozaj pôsobivý a to, čo očakávate od danej postavy, celkom spĺňa. Mnoho postáv budete poznať aj z iných hier - síce sa budú ovládať mierne inak a zjednodušene, ale v podstate robia, čo sa od nich čaká. Napríklad taký Spiderman - mimochodom, je to postava, ktorá je práve z tých menej zábavných. Veď úprimne, ako si taký Peter Parker vyrovná účty povedzme s nadpozemsky schopným Magnetom alebo rovno severským bohom Thorom?
Tu môžeme rovno prejsť k vyváženiu. Autori to celkom dobre zvládli. Ale treba dodať, že sme recenzentskú verziu mali k dispozícií v prístupe iba s hráčmi, ktorí titul taktiež testovali, a teda sa správali zodpovednejšie a tímovejšie, než očakávam v nápore ostatných ľudí. Pri tomto titule totiž ostanete dlhšie nažive, len ak spolupracujete. Niektoré postavy dokonca vyslovene na seba nadväzujú. Napríklad Rocket (medvedík čistotný) s Grootom k sebe veľmi pasujú a dopĺňajú sa. Takisto je dôležitý zdroj liečiteľov a ich postoj k ochrane nielen vlastného zdravia, ale najmä toho vášho.
Vyváženosť má krehké nohy v hre s umelou inteligenciou - teda botmi. Na ľahšej a strednej obťažnosti priveľa šancí proti šikovnému živému hráčovi nemajú, ale na ťažšej obťažnosť už vedia poriadne zavariť. Nie je to len môj pocit, ale ťažký protivník je príliš ťažký a stredný zas priľahký – autori by to mohli opraviť. Rovnako spolupráca s nimi nie je taká dokonalá, ako som zažil pri hre s ľuďmi.
Kde hra stráca body a dôvod prečo považujem napr. zrušený Concord za lepší, je prehľadnosť v boji. Marvel Rivals je chaotickou hrou. Pôsobí v mnohom tak, akoby šla na čínsky trh, kde sa takéto veci dajú tolerovať. Chápem, že je to ťažšie spraviť, aby to bola viac než len bezbrehá zábava, ale naozaj som veľakrát ani nevedel, prečo ešte žijem, či naopak prečo umieram. Virvar zľava- sprava. No skrátka a dobre – často ani zďaleka nezáleží na vašej taktike alebo šikovných prstoch.
Máp je na začiatok dostatok a titul ponúka tri herné módy, kde jeden nadväzuje na Overwatch (konvoj), ďalší s názvom Corvengence (variácia na konvoj) a klasická dominancia s obsadzovaním určitých bodov. Chýba mi obyčajný team deathmatch. Hra vám svojím prejavom pripomenie Unreal Tournament (hlášky ako Double-Kill a pod.). Marvel Rivals je tak skĺbením moderných prvkov a vďaka za to, že nejde o dlhé roky zneužívaný koncept vychádzajúci z princípov Battle Royale.
Hoci je teda gro módov bez väčšej fantázie, osobne myslím, že práve zakomponovanie značky Marvel pomôže udržať túto hru dlho na výslní. Cítil som to z komunikácie s ostatnými hráčmi, s ktorými sme testovali. Mnohí majú ambíciu sa k hre opakovane vracať. Mne osobne sú sympatickejšie odvážnejšie akcie, ako napr. minulý rok vydaná The Finals, kde bola väčšia deštrukcia sveta a nápadité prvky hrateľnosti. Mimochodom, aj v Marvel Rivals je možné mierne ničiť prostredie – oproti ostatným hrám výrazný posun. Niet nad to, keď s Hulkom povalíte stĺp alebo lavičku.
Grafické spracovanie je komiksové (ako inak), čiže sa mu dá všeličo odpustiť, na zadok sa z neho rozhodne neposadíte a môže za to, že je často hra málo prehľadná. Technické spracovanie je však bezchybné a na žiadne bugy som nenarazil. Pri takejto precízne spracovanej hre si to viem aj tak len ťažko predstaviť. Tu je oveľa dôležitejšie to, ako sa hra hýbe, než koľko pixelov má daná postava – a hýbe sa to dobre. Len jednoducho dnes to už v tomto smere nemá šancu urobiť dieru do sveta.
Zvuk a dabing obstojí. Testoval som hru aj na slúchadlách a aj na reproduktoroch 5.1. - nie je to také atmosférické ako hry pre jedného hráča, ale ozvučenie spĺňa svoju funkciu. Len je to také nemastné-neslané a ani dabing postáv nie je vyslovene „vau!" Takže skrátka tu sa mohlo spraviť viac, keby sa chcelo. Aj tak poteší, keď po tisíci raz počujete „I am Groot“ alebo iné hlášky hrdinov. Privádza ma to do detstva, keď sme sa my, už odrastení, hrali s figúrkami superhrdinov a kričali nahlas „Spiderman!“.
Marvel Rivals nie je dokonalou hrou, neprináša novoty a inovácie na hernom poli. Jednoducho šikovne využíva značku a hrať za obľúbené postavy je zábavné. Majorite to bohato stačí a hĺbavejším hráčom hľadajúcim čosi viac aj tak radosť spraví maximálne len na chvíľu. Veľkou výhodou tohto produktu je, že ide von rovno ako F2P, takže masívnu porciu hráčov má zaručenú. Už len si ich udržať. Tu pomôžu balíčky a doplnky, môžete mať iné obleky pre hrdinov a podobné veci. Takisto nie všetky postavy budú hrateľné zadarmo a príkladom je najobľúbenejšia postava v hre - Wolverine.
RECENZIE HRÁČOV |
PC
Xbox Series X|S PS5 Vývoj: NetEase / NetEase Štýl: Akcia / Multiplayer
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|