Mafia: The Old Country nechce konkurovať GTA 6, bude primárne príbehová |
Autori sa snažia čo najviac vyhýbať porovnaniam s GTA 6.
Spolu s bližším ohlásením Mafia: The Old Country prichádzajú aj prvé interview s autormi, ktoré naznačujú, čo od hry máme čakať. Trailer nám už časť ukázal a teda Sicíliu, kone, prvé autá a začiatky mafie.
Zároveň však autori upozorňujú, že to bude primárne príbehová hra, nebude to GTA 6, od ktorého sa chcú odlíšiť. Bude štruktúrou podobná Mafii 1 a 2 a teda lineárny príbeh a minimum činností okolo. Autori už od začiatku upozorňujú, že to nemá byť posudzované ako open-world sandboxová hra, nemá taký rozsah a možnosti. Mafia to nikdy nemala, teda až na Mafiu 3, kde to skúšali, ale nedotiahli to poriadne, tak od toho radšej už teraz upustili.
Rozdiel oproti GTA 6:
- Mafia: The Old Country nie je openworld, ale „lineárna, naratívne riadená“ hra.
- Zameriava sa na „cinematický zážitok“ a porovnáva sa skôr s prvými dvoma dielmi série Mafia než s Mafia 3.
Protagonista Enzo:
- Enzo začína svoj príbeh v ťažkých podmienkach sírnych baní na Sicílii.
- Pridáva sa k mafiánskej rodine Torrisi a prechádza „od rags to riches“ (z chudoby k bohatstvu).
- Enzova cesta je unikátna v porovnaní s predchádzajúcimi protagonistami série Mafia. Začína ako úplne opustené dieťa bez rodiny a v mafii nájde svoju „novú rodinu“. Jeho príbeh je sviežim pohľadom na klasickú tému vzostupu z dna na vrchol.
Návrat do minulosti a Sicília:
- Hra je zasadená do začiatku 20. storočia na Sicílii, čo prináša originálny pohľad na vznik mafie.
- Rozhodnutie vrátiť sa späť v čase umožnilo preskúmať nové obdobie s unikátnymi technologickými a kultúrnymi prvkami (jazda na koňoch, tradičné zbrane).
K tomuto povedali:
Chceli sme začať novú éru Mafie a prechod na Unreal Engine nám poskytol príležitosť vytvoriť niečo unikátne. Sicília má v mafiánskej histórii veľký význam – je to „Starý svet“, známy z filmov ako Krstný otec, ale v hrách sme ho doteraz nepreskúmali. Okrem toho, začiatok 20. storočia nám umožňuje preskúmať obdobie na rozhraní 19. a 20. storočia, keď moderný svet ešte len vznikal.
Autenticita prostredia:
- Vývojári spolupracovali s lokálnymi expertmi zo Sicílie, vrátane historikov a remeselníkov (napr. odborníkov na sicílske nože).
- Sicília bola podrobne preskúmaná, aby zachytila jej vzhľad a atmosféru začiatku 20. storočia.
Lineárny dizajn s otvoreným prostredím:
- Hráči môžu preskúmavať svet, no hra ich vedie cez hlavnú príbehovú líniu.
- Jazda na koňoch, autách a pešo je súčasťou sveta, ktorý je skôr kulisou príbehu než plne otvoreným sandboxom.
Spojenie s predchádzajúcimi hrami:
- Hra nie je reboot, ale je zasadená do rovnakého univerza ako ostatné diely.
- Obsahuje odkazy na predošlé hry, no funguje aj ako samostatný príbeh pre nových hráčov. Nebudeme tak pracovať priamo pre známe rodiny, ale možno ich stretneme.
Odlišnosť od otvorených svetov:
- Vývojári zdôraznili, že Mafia vždy kládla dôraz na príbeh oproti sandbox mechanikám, ktoré dominujú hrám ako GTA.
- Hra má veľkosť a voľnosť podobnú Mafia 1 a 2, nie však rozsah typického otvoreného sveta. Svet je krásne spracovaný a môžete ho preskúmať, ale hlavný dôraz je na príbeh. Detaily o veľkosti mapy odhalia neskôr.
Hru čakáme budúce leto.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Alza spustila nové zľavy 29
- Elon Musk podvádzal v Path of Exile 2 hre, a keď ho Asmongold odhalil, reagoval ak 95
- Prvý pohľad na Nintendo Switch 2 153
- Aké sú vylepšenia výkonu RTX50 grafík oproti RTX40 generácii bez frame generation? 179
- Dizajn PS6 čipu je vraj už hotový 181
- TikTok bol v USA vypnutý 201
- RTX 5080 karty sa už objavujú v zoznamoch eshopov 107
- Článok: Najlepšie hry roka 2024 40
- AMD RX 9070 a RX 9070 XT karty sa objavili v ďalšom obchode aj s cenami 42
- DOJMY: Sid Meier’s Civilization VII 21 zobraziť viac článkov >
PC
Xbox Series X|S PS5 Vývoj: Take Two / Hangar 13 Štýl: Akčná Adventúra
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|