Microsoft chce skombinovať to najlepšie z Xboxu a Windowsu pre handheldy |
Jason Ronald z Xboxu hovoril o zmenách pre Windows handheldy, ktoré by mali prísť už tento rok.
Hardvérový guru a viceprezident novej generácie Xboxu Jason Ronald, na CES hovoril o zmenách pre Windows handheldy, ktoré by mali prísť už tento rok. Pri predstavení novej konzole Lenovo Go S naznačil, že chce preniesť herný zážitok Xboxu na Windows, nie opačne.
Ronald sa na panelovej diskusii AMD a Lenovo eventu vyjadril takto:
„V konzolovom priestore sme skutočne inovovali už dlho a keďže sme partnermi v celom odvetví, je to teraz naozaj o tom, ako tie inovácie, ktoré sme inkubovali a vyvinuli v priestore konzol, priniesť na PC a aj do handheldového herného priestoru.“
Zmeny tak plánujú priniesť po systémovej stránke do Windows handheld skôr, ako vytvoria vlastný Xbox handheld, čo ešte možno potrvá niekoľko rokov. Ďalej Ronald spomínal celkový ekosystém Windowsu:
„Povedal by som, že spája to najlepšie z Xboxu a Windowsu, pretože posledných 20 rokov sme strávili budovaním prvotriedneho operačného systému, no ten je skutočne viazaný na konzolu. To, čo robíme, je, že sa skutočne zameriavame na to, ako tieto skúsenosti hráčom aj vývojárom preniesť do širšieho ekosystému Windows,“ pokračuje Ronald: „Neskôr v tomto roku vám prinesieme veľa informácií. Myslím si, že to bude dlhá cesta a postupom času uvidíte veľa investícií, ktoré už začínate vidieť, ale neskôr v tomto roku budem môcť priniesť oveľa viac informácií."
Herný zážitok Xboxu musí byť v popredí
Microsoft už vykonal niekoľko zmien, ktoré robia Xbox aplikáciu kompaktnejšou pre handheldy. To však nemení veľa na tom, aký je celkový zážitok z používania Windowsu na handhelde a uvidíme, ako si poradí s týmto problémom. Chcú to vylepšiť, ale Ronald hovorí, že dôležité je dať herný zážitok Xboxu do popredia, a nie Windows vo forme, akú už máme:
„V systéme Windows sú určité veci, ktoré neboli pre navrhnuté na používanie bez klávesnice a myši, ako je thumbstick alebo joypad podpora a podobne. Existujú základné modely interakcie, na ktorých pracujeme, aby sme zaistili, že bez ohľadu na detaily operačného systému to bude veľmi prirodzené ako zariadenie zamerané na hry a herný zážitok.
Zameriavame sa na to, aby sme to celé skutočne zjednodušili a urobili z toho oveľa viac konzolový zážitok."
Môžeme tak čakať, výraznejšie možnosti Xbox aplikácie a menšiu potrebu riešiť veci v samotnom systéme. Viac sa dozvieme tento rok.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nvidia predstavila RTX 5070, RTX 5070ti, RTX 5080 a RTX 5090 grafické karty 378
- Mega zľavy začínajú 39
- Alza spustila nové zľavy 8
- Objavil sa záber z preview verzie GTA VI priamo z kancelárií Rockstaru 23
- Spotreba RTX 5080 a RTX 5090 upresnená 196
- Fanúšikovský NFS Underground 2 remake na Unreal engine 5 dostal demo 46
- Filmy a seriály v roku 2025 44
- Čínska firma predstavila dosku s 1500W 50-pinom, aby PC nepotrebovalo žiadne káblo 33
- Prvý pohľad na RTX 5090 grafickú kartu 124
- Prvá cenovka RTX 5080 grafiky z obchodov ukazuje cenu a naznačuje DLSS4 212 zobraziť viac článkov >