Phil Spencer: Držanie hier mimo iných platforiem nie je pre nás cesta

Hovorí, že každá hra môže prísť na iné platformy, ale aj to, že Xbox Series S im poskytol výhodu pri vývoji hier pre handeldy.

pridal saver 27.1.2025 o 17:37 pod hry
Phil Spencer: Držanie hier mimo iných platforiem nie je pre nás cesta

HRY > NOVINKY >

Phil Spencer, šéf Xboxu, priniesol ďalšie interview, v ktorom porozprával o rôznych témach Xboxu vrátane exkluzivít. Tu tiež zdôraznil, že multiplatformová stratégia Xboxu bude pokračovať, pričom viac hier od Xboxu bude vydaných aj na PlayStation a Nintendo platformách.

Spencer uviedol, že vydávanie hier na viacerých platformách posilňuje Xbox, čo im umožňuje investovať do hardvéru a organizovať prezentácie. Tento prístup priniesol rast, najmä na ázijských trhoch, kde sa zvýšil počet hráčov a ich aktivita v oblasti cloudového hrania. Rovno hovorí, že držať hry mimo ostatných platforiem pre nich nie je cesta.

Spencer sa tiež vyjadril k Xbox Series S, pričom vyzdvihol jeho úlohu pri príprave vývojárov na prenosné počítače a zariadenia s rôznymi hardvérovými schopnosťami, ako je napríklad pripravovaný Nintendo Switch 2. Podľa neho Xbox Series S, napriek niektorým výzvam pre vývojárov, poskytuje na trhu výhodu vďaka škálovateľnosti moderných herných enginov.

Z ostatných vecí spomínal napríklad:

  • Expanzia na nové trhy – Veľký dôraz Phil kladie na rast v Ázii, najmä prostredníctvom PC Game Passu a cloudového hrania. Pracujú na tom, aby sa hráči mohli stať súčasťou Xbox komunity aj bez nutnosti kúpiť si konzolu.
  • Budúcnosť herného priemyslu – Komentuje aj trend, že najväčšie a najziskovejšie hry sú tie, ktoré sú dostupné na čo najviac platformách (napr. Fortnite, Roblox, Minecraft). Jednoznačne sa ukazuje posun smerom k hrám ako službám, ktoré sú flexibilné a prístupné.
  • AA a indie hry – Plánujú pokračovať v podpore menších vývojárov a dvojitého A segmentu, ktorý je dôležitý pre rozmanitosť hernej ponuky.
  • Hardvérová stránka – Spomína sa snaha inovovať Xbox hardvér, aby bol výkonný a atraktívny, no zároveň sú otvorený k rôznym zariadeniam tretích strán, ako Steam Deck alebo ROG Ally).
  • Investície do Game Pass: Xbox venoval značnú časť svojho vývojového rozpočtu do Game Passu. Spencer zdôraznil dôležitosť tejto platformy, ktorá pomáha ukázať veľké aj menšie, alebo indie hry širšiemu publiku.
  • Vyváženie portfólia: Spencer hovoril o potrebe rôznorodého portfólia hier, ktoré zahŕňa nielen AAA tituly, ale aj menšie projekty (často označované ako "double A" alebo indie). Tento mix pomáha zabezpečiť, že všetci hráči si na platforme nájdu niečo, čo ich zaujme, či už ide o simulátory lietania, RPG alebo akčné hry.
  • Objavovanie hier a marketing: Spencer tiež spomenul, ako sa Xbox zameriava na lepšie marketingové nástroje a objavovanie hier, najmä indie titulov, aby tieto hry dostali šancu vyniknúť, bez ohľadu na veľkosť tímu, ktorý ich vytvoril.





Páči sa mi! (+4)






Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Biosector (1)
Ahojte .. len sa chcem opýtať či ešte niekedy bude...
|Ako permanentne vypnúť windows... (18)
Zdar stále mám Windows 10 a nedávno mi začalo inšt...
|Upgrade mb+cpu (12)
čaute, povedal som si, že upgrade až po novom roku...
|Nhl 24 (1)
Zdravim mohli by ste mi prosím poradiť ako mám pos...
|Moje posledné herné pc (help) (14)
Zdravím všetkých! Trošku clickbajtovo by som chce...
|Svet, ukrajina, vojny ... (33597)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2025 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk