BATTLEFALL: STATE OF CONFLICT

BATTLEFALL: STATE OF CONFLICT

Retro RTS so silnou rozbuškou

Dojmy

O vojnové stratégie máme stále núdzu, a preto sa uchyľujeme k starším osvedčeným RTS a tešíme sa z každého prírastku. A pokojne môže byť aj v retro štýle, hlavne nech je zábava a môžeme viesť do boja svoje vojenské oddiely. Battlefall bez ostychu napodobňuje strategické klenoty zo zlatej éry videohier a zdá sa, že osvedčené princípy stále spoľahlivo fungujú.

Základom hry je tutoriál a ťaženie. V hre budú celkovo tri frakcie, EFNET, SCRAPPERS a SEL a rovnaký počet ťažení. K tomu v menu nájdete offline skirmish, teda samostatné mapy pre maximálne osem zúčastnených. Čiže to budete vy a AI s rôznou vyspelosťou, vrátane trefne označenej Cheater AI. Zahrnutá je možnosť začlenenia do tímov. Nebude chýbať ani multiplayer, kde opäť môže byť zastúpená aj umelá inteligencia, ale predovšetkým si prizvete živých hráčov. Ponuku doplnia výtvory zo Steam workshopu a počíta sa s modmi.

Hrateľnosť má najbližšie k sérii Command & Conquer. Budete stavať základňu, ktorá má svoje centrum, kasárne na pechotu, ťažobnú rafinériu, odkiaľ vychádzajú vozidlá, ktoré z okolia privážajú suroviny. Pridáte ďalšie stavby na výrobu tankov a techniky, letectva a podobne, pristavíte nejaké obranné veže. A keď to začne fungovať, budete produkovať vojenské jednotky a posielať ich do boja.


Užívateľské rozhranie predstavuje záložka na pravej strane obrazovky, kde sa zobrazujú všetky dostupné budovy aj jednotky na vyprodukovanie, údaje o množstve kreditov a špeciálne schopnosti. Nad tým je ešte minimapa. Ak chcete niečo postaviť, kliknete na požadovanú ikonu a ukáže sa časomiera, ako dlho výstavba potrvá. Až potom môžete objekt umiestniť v blízkosti základne – tak ako v C&C. Na rovnakom mieste si naklikáte jednotky, ktoré chcete vytvoriť. Pritom si stanovíte ľubovoľný počet a miesto, kde sa majú zhromaždiť pri vychádzaní z produkčnej budovy.  Ak chcete väčšiu armádu, okrem myši použijete shift a počty sa tak budú zvyšovať po päť kusov. Praktické.

Armádu klasicky ovládate myšou, pričom si viete označiť skupiny aj si ich uložiť ako oddiely s číselným označením. Jednotky žiadne bližšie pokyny nemajú – jednoducho im určíte miesto, kam majú ísť a cieľ útoku.  Bez povelov držia pozíciu na poslednom určenom mieste, ale je fajn, že aspoň strieľajú po protivníkoch, ktorí sa priblížia.

Okrem toho získavate levely a s nimi možnosť využívania špeciálnych schopností. Tie aplikujete kdekoľvek na požadovanom mieste po zvolení ikony na vyvolanie špeciality. Môže to byť doliečenie vojakov hocikde v teréne,  zrýchlenie vojska, privolanie výsadku s parašutistami, extra kredity a podobne. S týmito možnosťami viete kalkulovať v misiách a boji.

Celkovo je hra veľmi rýchla. Ak si v úvode nezabezpečíte základňu a nezačnete okamžite s produkciou jednotiek, väčšinou vás zakrátko nepriatelia ubijú svojou silou. V neskoršej fáze už ale spravidla protivníci poľavujú a stávajú sa pomerne ľahkou korisťou. V každom prípade, nie je to hra pre úplných začiatočníkov. Jej princípy si síce osvojíte bez problémov, ale bez pohotových reakcií fatálne zlyháte.

Úvod kampane za EFNET sa začal zatiaľ (dúfajme, že naozaj len zatiaľ) symbolickou scénou, ktorá veľa neukázala a nedbalo naznačila nastávajúci konflikt. Prvým krokom bolo vyčistenie priestoru pechotou a spustenie výstavby základne na uvoľnenom mieste. Nasledovalo oslobodenie zajatcov a zlikvidovanie nepriateľskej základne na okraji mesta. Na rozbeh celkom fajn. V ďalších misiách bolo cieľom obsadenie a oprava radarov, vystavanie obrany pred inváziou zo vzduchu, prieskum oblasti sťažený búrkou s toxickými zdrojmi v okolí. Vcelku solídna kampaň. Ďalšie dve sú ešte v príprave.

EFNET je dobre vyvážená frakcia, ktorá má slušnú pechotu, tanky a rôzne pancierové vozidlá proti pozemným a leteckým silám a obranné budovy, pričom vežičky v blízkosti sa automaticky spoja múrmi. Dopĺňa to artiléria vo forme áut, ktoré na určenom mieste vysunú dlhý kanón. Letectvo zastupujú efektívne helikoptéry.

Skirmish umožnil vyskúšať si aj druhú frakciu, SCRAPPERS, ale zdá sa, že tá ešte nemá poriadne pripravenú štruktúru. Zatiaľ obsahuje len minimum budov, hoci sortiment jednotiek je už zrejme kompletný, no oproti prvej veľmoci dosť fádny a jednostranný. Z priemeru vyčnieva snáď len pechota, ktorá sa zakopáva do zeme. Celkovo momentálne SCRAPPERS nepôsobí tak vybalansovane a zaujímavo ako EFNET. Lákavá bude strana SEL, ktorá naznačuje robotický sortiment jednotiek. 

V súvislosti so samostatnými bitkami musím spomenúť kuriozitu pri testovaní mapy pre 8 účastníkov, kde som si vytvoril vlastný tím s AI spojencami a druhý s AI nepriateľmi. Hra všetkých rozmiestnila na štyroch bodoch, pričom pri každom začínal jeden člen z prvého a jeden z druhého tímu. Takže hneď pri štarte dochádzalo ku konfliktom, hoci základne ešte ani nemali vojenské budovy.


Grafika hry je silné retro, ktoré môže znervózňovať mladších hráčov, ale starší ju prijmú s nostalgickým zadosťučinením. Ale dizajn máp ako taký je celkom zaujímavý, s rôznym terénom, stromami, jazierkami, mestami a všetko si môžete priblížiť. Zvuky a hudba sú solídne. Pri tom všetkom ale prekvapí, ako dlho sa hra načítava v úvode a pri štarte misií. Čakať treba bežne aj desiatky sekúnd, čo pri  jednoduchom spracovaní naozaj trochu zarazí. Dúfajme, že je to len prechodný neduh pri rozpracovanej hre a po dokončení už sa o tento problém potkýnať nebudeme.

Minimalistický a nostalgiou zaváňajúci Battlefall neprináša do RTS žánru žiadne nové mechanizmy a vylepšenia, ale v tomto prípade to vôbec neprekáža. Číra a nekompromisná strategická hrateľnosť s dobrým dizajnom misií je veľmi návyková, hoci sa treba poriadne obracať, aby ste nezlyhali. Má to silu a potenciál.


napísal uni 11.3.2025
Páči sa mi! (+2)
BATTLEFALL: STATE OF CONFLICT


Battlefall: State of Conflict
PC

Vývoj: Microprose / Kyoto Video Game Concern
Štýl: Stratégia
Early Access od: 11. marca 2025
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Zvuk vo hrách (1)
ahojte,priatelia. mám otázku. vo hre zaklinač 3 al...
|Upgrade budget gpu (14)
Zdravím, chcel by som poradiť ohľadom novej grafik...
|Mfg+freesynch geek problém (5)
čus,mám Nvidiu s MFG a monitor s FreeSynch.Nastáva...
|Počítač z alzy (26)
Ahojte oplatí sa to za tu cenu? https://m.alza.sk...
|Zmena hw (mb, cpu, ram )a cras... (11)
Zdravim ludkovia, viete pls poradit. pred tyzdnom ...
|Screenshots (61941)
Vkladajte sem vaše zaujímavé screenshoty z hier. O...
|Sector hraje ... (124512)
:diskoška o HRACH, ktore prave hravate, ale aj o t...
|Pomoc. pevný internet v bratis... (4)
Ahojte, chcem sa spýtať ľudí tu na sectore, od koh...
|Playstation 5 (1831)
Playstation 5 fórum - Všetko týkajúc sa tejto plat...
|Filmy filmy filmy film... (47065)
O filmoch. Hádam chápete....
|Svet, ukrajina, vojny ... (36725)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2025 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk