Microsoft predstavil novú verziu DirectX Raytracing 1.2

Ray tracing sa posúva vpred s pridaním neurálneho renderingu.

pridal saver 21.3.2025 o 9:56 pod hry
Microsoft predstavil novú verziu Directx raytracing 1.2

HRY > NOVINKY >

Microsoft na GDC práve predstavil novú verziu rozhrania DirectX Raytracing (DXR) 1.2, významné aktualizácie diagnostického nástroja PIX a nové technológie neurálneho renderovania. Spolupracuje pritom s významnými hardvérovými partnermi ako NVIDIA, AMD, Intel, Qualcomm a herným štúdiom Remedy.

Microsoft predstavil novú verziu Directx raytracing 1.2

DirectX Raytracing 1.2 (DXR) prinesie výrazné zvýšenie výkonu

DXR 1.2 prináša dve nové technológie:

  • Opacity Micromaps (OMM) – optimalizuje alfa-geometriu s až 2,3-násobným nárastom výkonu pri path tracingu, čím výrazne znižuje záťaž GPU bez kompromisov na kvalite obrazu.
  • Shader Execution Reordering (SER) – zoskupuje spracovanie shaderov tak, že v niektorých scenároch dosahuje až 2-násobné zrýchlenie. Táto technológia umožňuje vyššiu snímkovú frekvenciu a efektívnejší raytracing.

Tieto novinky demonštrovalo štúdio Remedy v hre Alan Wake 2, kde bola prezentovaná až 40% úspora výkonu v komplexných scénach.

NVIDIA potvrdila podporu oboch technológií v ovládačoch pre grafické karty GeForce RTX. Aktívne sa pracuje na podpore u AMD, Intelu a Qualcommu.

Microsoft predstavil novú verziu Directx raytracing 1.2

Výrazné aktualizácie nástroja PIX

Diagnostický nástroj PIX získa podporu DXR 1.2 okamžite pri vydaní, spolu s týmito novinkami:

  • PIX API Preview – nové API poskytujúce programátorský prístup k funkciám PIX cez rozhranie podobné D3D12, dostupné v C++, C# a Pythone (súkromný preview od apríla 2025).
  • Vlastné vizualizátory – nové možnosti detailného zobrazovania bufferov, textúr a mesh dát priamo v UI nástroja PIX.
  • Modernizované používateľské rozhranie PIX – zjednodušené a intuitívnejšie používateľské prostredie, podobné Visual Studiu, príde v apríli 2025.

Cooperative Vectors a neurálne renderovanie – cesta k realistickej grafike

Microsoft predstavil novú funkciu Cooperative Vectors v Shader Modeli 6.9, ktorá umožní efektívne integrácie neurálneho renderovania priamo v reálnom čase cez akceleráciu vektorových a maticových operácií. Medzi kľúčové technológie patria:

  • Neural Block Texture Compression – významne šetrí pamäť pri zachovaní kvality obrazu, Intel uvádza až 10-násobné zrýchlenie inferencie.
  • Neurálny supersampling a denoising – zvyšuje realizmus real-time path tracingu.
  • NVIDIA uviedla Neural Shading SDK, podporujúce DirectX a Cooperative Vectors, ktoré výrazne uľahčí integráciu neurálnych renderovacích techník.

Novinky budú dostupné v rámci preview balíka Agility SDK koncom apríla 2025.





Páči sa mi! (+4)






Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Zvuk vo hrách (4)
ahojte,priatelia. mám otázku. vo hre zaklinač 3 al...
|Upgrade budget gpu (14)
Zdravím, chcel by som poradiť ohľadom novej grafik...
|Mfg+freesynch geek problém (5)
čus,mám Nvidiu s MFG a monitor s FreeSynch.Nastáva...
|Počítač z alzy (26)
Ahojte oplatí sa to za tu cenu? https://m.alza.sk...
|Zmena hw (mb, cpu, ram )a cras... (11)
Zdravim ludkovia, viete pls poradit. pred tyzdnom ...
|Pochváľte sa svojím herným str... (279)
Ako hardwareového nadšenca ma napadlo vytvoriť vlá...
|Hlavná diskusia (32)
O všetkom, respektíve ak máte nejaké otázky alebo ...
|Diskusia k hlasovaniu (sector) (10965)
Tu môžete rozviesť svoje zahlasovanie v sector hla...
|Sector hraje ... (124638)
:diskoška o HRACH, ktore prave hravate, ale aj o t...
|Čo ma dnes potešilo ... (43190)
Sem mozte pisat co vas dnes potesio , co ste prije...
|Svet, ukrajina, vojny ... (36993)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2025 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk