Microsoft predstavil novú verziu DirectX Raytracing 1.2 |
Ray tracing sa posúva vpred s pridaním neurálneho renderingu.
Microsoft na GDC práve predstavil novú verziu rozhrania DirectX Raytracing (DXR) 1.2, významné aktualizácie diagnostického nástroja PIX a nové technológie neurálneho renderovania. Spolupracuje pritom s významnými hardvérovými partnermi ako NVIDIA, AMD, Intel, Qualcomm a herným štúdiom Remedy.
DirectX Raytracing 1.2 (DXR) prinesie výrazné zvýšenie výkonu
DXR 1.2 prináša dve nové technológie:
- Opacity Micromaps (OMM) – optimalizuje alfa-geometriu s až 2,3-násobným nárastom výkonu pri path tracingu, čím výrazne znižuje záťaž GPU bez kompromisov na kvalite obrazu.
- Shader Execution Reordering (SER) – zoskupuje spracovanie shaderov tak, že v niektorých scenároch dosahuje až 2-násobné zrýchlenie. Táto technológia umožňuje vyššiu snímkovú frekvenciu a efektívnejší raytracing.
Tieto novinky demonštrovalo štúdio Remedy v hre Alan Wake 2, kde bola prezentovaná až 40% úspora výkonu v komplexných scénach.
NVIDIA potvrdila podporu oboch technológií v ovládačoch pre grafické karty GeForce RTX. Aktívne sa pracuje na podpore u AMD, Intelu a Qualcommu.
Výrazné aktualizácie nástroja PIX
Diagnostický nástroj PIX získa podporu DXR 1.2 okamžite pri vydaní, spolu s týmito novinkami:
- PIX API Preview – nové API poskytujúce programátorský prístup k funkciám PIX cez rozhranie podobné D3D12, dostupné v C++, C# a Pythone (súkromný preview od apríla 2025).
- Vlastné vizualizátory – nové možnosti detailného zobrazovania bufferov, textúr a mesh dát priamo v UI nástroja PIX.
- Modernizované používateľské rozhranie PIX – zjednodušené a intuitívnejšie používateľské prostredie, podobné Visual Studiu, príde v apríli 2025.
Cooperative Vectors a neurálne renderovanie – cesta k realistickej grafike
Microsoft predstavil novú funkciu Cooperative Vectors v Shader Modeli 6.9, ktorá umožní efektívne integrácie neurálneho renderovania priamo v reálnom čase cez akceleráciu vektorových a maticových operácií. Medzi kľúčové technológie patria:
- Neural Block Texture Compression – významne šetrí pamäť pri zachovaní kvality obrazu, Intel uvádza až 10-násobné zrýchlenie inferencie.
- Neurálny supersampling a denoising – zvyšuje realizmus real-time path tracingu.
- NVIDIA uviedla Neural Shading SDK, podporujúce DirectX a Cooperative Vectors, ktoré výrazne uľahčí integráciu neurálnych renderovacích techník.
Novinky budú dostupné v rámci preview balíka Agility SDK koncom apríla 2025.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové zľavy v Alza dňoch 43
- RECENZIA: Commandos: Origins 57
- Mafia: The Old Country vyjde v auguste 52
- Grafických kariet je na skladoch stále viac, ceny sa zlepšujú 104
- Zabudnite na štvorkolky, Kawasaki posúva offroad mobilitu vpred 43
- PS6 portable vraj nebude taký výkonný ako PS5 63
- The Last of Us seriál už má odsúhlasenú tretiu sériu 123
- Dolár padá, zlepšia sa nám ceny hardvéru? 41
- PlayStation 5 Digital Edition stúpa cenou na 499 eur 137
- GeForce RTX 50: Technológie novej generácie predstavené na Half-Life 2 RTX Remix 28 zobraziť viac článkov >