Microsoft predstavil novú verziu DirectX Raytracing 1.2 |
Ray tracing sa posúva vpred s pridaním neurálneho renderingu.
Microsoft na GDC práve predstavil novú verziu rozhrania DirectX Raytracing (DXR) 1.2, významné aktualizácie diagnostického nástroja PIX a nové technológie neurálneho renderovania. Spolupracuje pritom s významnými hardvérovými partnermi ako NVIDIA, AMD, Intel, Qualcomm a herným štúdiom Remedy.
DirectX Raytracing 1.2 (DXR) prinesie výrazné zvýšenie výkonu
DXR 1.2 prináša dve nové technológie:
- Opacity Micromaps (OMM) – optimalizuje alfa-geometriu s až 2,3-násobným nárastom výkonu pri path tracingu, čím výrazne znižuje záťaž GPU bez kompromisov na kvalite obrazu.
- Shader Execution Reordering (SER) – zoskupuje spracovanie shaderov tak, že v niektorých scenároch dosahuje až 2-násobné zrýchlenie. Táto technológia umožňuje vyššiu snímkovú frekvenciu a efektívnejší raytracing.
Tieto novinky demonštrovalo štúdio Remedy v hre Alan Wake 2, kde bola prezentovaná až 40% úspora výkonu v komplexných scénach.
NVIDIA potvrdila podporu oboch technológií v ovládačoch pre grafické karty GeForce RTX. Aktívne sa pracuje na podpore u AMD, Intelu a Qualcommu.
Výrazné aktualizácie nástroja PIX
Diagnostický nástroj PIX získa podporu DXR 1.2 okamžite pri vydaní, spolu s týmito novinkami:
- PIX API Preview – nové API poskytujúce programátorský prístup k funkciám PIX cez rozhranie podobné D3D12, dostupné v C++, C# a Pythone (súkromný preview od apríla 2025).
- Vlastné vizualizátory – nové možnosti detailného zobrazovania bufferov, textúr a mesh dát priamo v UI nástroja PIX.
- Modernizované používateľské rozhranie PIX – zjednodušené a intuitívnejšie používateľské prostredie, podobné Visual Studiu, príde v apríli 2025.
Cooperative Vectors a neurálne renderovanie – cesta k realistickej grafike
Microsoft predstavil novú funkciu Cooperative Vectors v Shader Modeli 6.9, ktorá umožní efektívne integrácie neurálneho renderovania priamo v reálnom čase cez akceleráciu vektorových a maticových operácií. Medzi kľúčové technológie patria:
- Neural Block Texture Compression – významne šetrí pamäť pri zachovaní kvality obrazu, Intel uvádza až 10-násobné zrýchlenie inferencie.
- Neurálny supersampling a denoising – zvyšuje realizmus real-time path tracingu.
- NVIDIA uviedla Neural Shading SDK, podporujúce DirectX a Cooperative Vectors, ktoré výrazne uľahčí integráciu neurálnych renderovacích techník.
Novinky budú dostupné v rámci preview balíka Agility SDK koncom apríla 2025.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Assassin's Creed Shadows 140
- Assassin's Creed Shadows dostáva recenzie 62
- Prvé zábery z filmu Mortal Kombat 2 odhalené 30
- God of War Ragnarök dostane budúci týždeň Dark Odyssey Collection update 29
- DOJMY: Titan Quest II 20
- RECENZIA: Monster Hunter Wilds 38
- Ako si nainštalovať AI chat bot lokálne? Ktorý z nich má aj dobrú slovenčinu? 18
- Čeština pre Assassin's Creed Shadows je už dostupná na stiahnutie 40
- Stalker 2 dostal patch 1.3 37
- Nový Starship Troopers film už má režiséra, bude ním Neill Blomkamp 41 zobraziť viac článkov >