Minecraftu s premiérou filmu poskočili hráči o 30% |
Filmy hrám pomáhajú v raste, ale nie až tak ako seriály.
Premiéra Minecraft filmu spôsobila citeľný nárast záujmu o samotnú hru. Už víkend pred uvedením do kín vzrástol počet denných aktívnych používateľov Minecraftu o 25% v sobotu a o 14% v nedeľu, oproti predchádzajúcemu týždňu
Tento rast súvisel s marketingovými aktivitami štúdia Mojang, ktoré vopred pripravilo bezplatné DLC s filmovou tematikou. Po premiére sa trend ešte zvýšil – v sobotu po vydaní filmu bol nárast 9% a v nedeľu 17%, čo predstavuje druhý po sebe nasledujúci víkend s dvojciferným rastom v hráčskej základni. Je dôležité poznamenať, že ide o hru s už veľmi vysokým počtom hráčov – približne 170 miliónov mesačne aktívnych používateľov – takže aj relatívne malé percentá znamenajú obrovské objemy hráčov.
Okrem nárastu hráčskej aktivity stúpli aj predaje samotnej hry. Podľa dát Nielsen/GfK sa predaje verzie pre Nintendo Switch zvýšili o 25% v týždni pred premiérou a následne ešte o ďalších 8% po nej. To naznačuje, že film dokázal efektívne osloviť nielen existujúcich fanúšikov, ale aj úplne nových hráčov – pravdepodobne mladšie publikum alebo rodiny, ktoré film oslovil. Tento prípad potvrdzuje, že správne načasovaná filmová adaptácia v kombinácii s hernými aktivitami dokáže aj pri dlhodobo populárnom titule priniesť nové impulzy pre rast používateľskej bázy a tržieb.
Keď si to zhrnieme, tak filmy výrazne zvyšujú záujem o hry:
- Minecraft: Po premiére filmu narástli denné aktívne používateľské počty o viac než 30 % počas dvoch víkendov. Predaje hry na Switchi stúpli o 25 % pred premiérou a následne ešte o 8 % po nej. Tento rast podporili aj marketingové akcie ako bezplatné DLC viazané na film.
- Sonic the Hedgehog 3: Hra Sonic X Shadow Generations mala po vydaní filmu 46 % nárast používateľov, predaje vzrástli o 47 %.
- Gran Turismo: Po filme hráčska základňa GT7 stúpla o 20 %, predaje vzrástli o 78 %.
- Borderlands: Aj keď film prepadol, vďaka zľave 90 % stúpli predaje Borderlands 3 až o 418 %.
- Five Nights at Freddy’s: Denní hráči prvej hry narástli z 10 000 na 50 000 počas premiérového týždňa filmu.
- Super Mario Bros Movie: Počas kampane pred a po filme zaznamenali viaceré Mario hry výrazné nárasty predaja, napr. Odyssey až o 94 %.
TV seriály majú oproti tomu dlhší a výraznejší efekt:
- Fallout (Amazon Prime): 100 miliónov divákov, silná promo kampaň. Fallout 4 mal nárast používateľov na 10,5 milióna (z ~1,5M) a predaje stúpli o 345 %. Zvýšená aktivita pretrvávala niekoľko mesiacov.
- The Last of Us (HBO): Najsledovanejší debut HBO, priemer 32 miliónov divákov na epizódu. Predaje hier narástli najprv o 38 %, potom o ďalších 75 %. Last of Us Remastered narástol o 1000 % v MAUs, Part II o 440 %. Vysoké čísla sa udržali až do leta.
- Halo (Paramount+): Séria 1: Predaje stúpli o 1090 %. Séria 2: hráčska aktivita narástla o 300 %.
Zdá sa, že herné a filmové štúdia konečne prišli na to ako robiť konverzie, či už do filmov, alebo seriálov a môžeme toho čakať stále viac.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové zľavy v Alza dňoch 43
- RECENZIA: Commandos: Origins 57
- Mafia: The Old Country vyjde v auguste 52
- Grafických kariet je na skladoch stále viac, ceny sa zlepšujú 99
- Zabudnite na štvorkolky, Kawasaki posúva offroad mobilitu vpred 40
- The Last of Us seriál už má odsúhlasenú tretiu sériu 123
- Dolár padá, zlepšia sa nám ceny hardvéru? 41
- GeForce RTX 50: Technológie novej generácie predstavené na Half-Life 2 RTX Remix 28
- Warner plánuje pokračovanie Matrixu, Gremlinov a Goonies 30
- Článok: Xiaomi 15 Ultra 56 zobraziť viac článkov >