HERETIC KINGDOMS: RELUCTANT HERO |
HERETIC KINGDOMS: RELUCTANT HERO |
Môžeme ísť na to? Teraz sa nepýtam Petra Nagya na začiatku rozhovoru o spirituálnom nasledovníkovi (u nás) “kultového” RPG KULT, ale vás. Môžeme ísť na to? Ste pripravení prežiť svoj život vo fantasy svete podľa vašich predstáv? Skutočne to chcete?
Máte iba jeden život, ako ho prežijete?
Košičanov 3D People nebudeme siahodlho predstavovať, ostatne sme to už spravili v Profile. Náš hľadáčik tentoraz zaostril na ich (po tichu ohlásený) nový projekt Heretic Kingdoms: Reluctant Hero (RH). Nepriame pokračovanie KULTu, odhrávajúce sa v rovnakom svete, patrí do tej kategórie hier, ktoré vzbudia pozornosť a vo svetle reflektorov sa vývojári poriadne zviditeľnia. 3D People sa netají tým, že na takýto titul ešte len čakajú. Ambície v prípade RH sú skutočne vysoké. Hra vás nechá prežiť svoj vlastný život vo fantasy svete Heretic Kingdoms a dovolí vám v ňom robiť prakticky čokoľvek.
Zapálene-skromný tím 3D People už pri Kulte dokázal, že keď sa chce, tak sa skutočne dá aj v relatívne šibeničnom termíne vytvoriť pôsobivý výsledok. Samozrejme, bez externého dizajnu pod taktovkou britského International Hobo by nebol KULT taký kultový ako je dnes. iHobo má opäť prsty aj v RH. „V Kultovi sa nám podarilo spraviť prve krôčky pri ich realizácii (snov), teraz ich chceme potiahnuť vyššie.“
Nový rozmer dobrodružstva v známom svete
Reluctant Hero bude zdieľať s prvotinou 3D People herný svet Heretic Kingdoms. Nebudú to iba kulisy, ale aj niektoré prvky (charakteristické pre KULT, o nich si povieme neskôr). Tu sa bude odohrávať život hrdinu, teda váš virtuálny život. A ako sa ním budete pretĺkať, je len na vás. „Koncept je taký, že by to malo závisieť od hráča. Chceme, aby sa naozaj vcítil do svojej postavy tak, ako to zatiaľ žiadne RPG neumožnilo. Našim cieľom je vytvoriť RPG, ktoré bude možné dokončiť bez zdvihnutia zbrane (aj keď to nebude triviálne), na druhú stranu môže byť predsa len (občas) meč silnejší pera (smiech).“
Herný svet sa vo svojej komplexicite musí ale držať v určitých limitoch. Na uzde sa musia držať aj niektoré nápady. Teraz nehovorím o nápadoch autorov, pre nich je momentálne najdôležitejší gameplay, ale o mne, keď som si trošku do Petra zarýpal známym snom Molyneuxa o rastúcich stromoch. „Je to marketingový blud (smiech).“ A keď už tie stromy nebudú rásť ani v RH, bude ich možné zasadiť? „Zase nepreháňajme.“ odpovedá Peter, ale podobným ideám je otvorený. „Takúto šľahačku na tortičku si môžme nechať na finále, ak bude čas a možnosti.“
Všetky prvky musia podliehať gameplayu a čo s ním priamo nesúvisí, alebo ho neovplyvňuje, má v tomto momente smolu (sem patrí aj zmena rázu krajiny). Inými slovami "absolútne všetko" je veľmi relatívne vzhľadom na veľkosť a možnosti sveta, obrábanie záhradky však nečakajte. „V porovnaní s ostatnými RPG na trhu budú možnosti dosť široké. Bude možné vlastniť majetok, zveľaďovať ho atď.“ A teraz niečo bonznem, možno si založíte aj rodinu a nakoniec zasadíte aj ten strom, chá!
Čas nezastavíš
Systém questov a sloboda rozhodovania boli témy, o ktorých Peter nemohol hovoriť do podrobností. „Pre nás je dôležité, aby bola hra zábavná a mala aj spád,“ čomu bude musieť podliehať aj všemocný čas. „Čas je určite najdôležitejším faktorom, ale zase nesmie redukovať hrateľnosť. Do istej miery budú aj časovo limitované veci. Ak je niekto na smrteľnej posteli a čaká na váš príchod, tak isto si nepožije ešte ďalších 45 rokov a nebude čakať, kedy si na neho spomeniete. Ale nemal by sa [čas] stať limitujúcim faktorom zábavy.“
Nato, aby ste stali majstrami v jednej schopnosti, potrebujete okolo 25 rokov života (virtuálneho)! „Takže teoreticky by si mohol za život zvládnuť dve schopnosti na majstrovskej úrovni (bez magického predĺženia života).“ A teraz si predstavte, aká veľká bude znovuhrateľnosť Reluctant Hero. Nejde to, že? Hra vás nútiť nebude, aby ste boli majstrami napríklad v útočnej mágii, univerzálnosť však tiež nie je výhrou, hlavne ak na majstrov čakajú majstrovské výzvy. Aby ste lepšie pochopili, ako je previazaný rast skúseností skillu s časom, dáme si fiktívny príklad. Čo sa stane, ak budem rúbať dve hodiny do stromu? „No, za dve hodiny rúbania do stromu by sa ti malo pridať 120 hodín v drevorubačstve.“ Pozn. drevorubačstvo v hre nie je. Okrem bodov do tohto skillu je ovplyvnený aj rozvoj fyzickej a psychickej stránky vybraného hrdinu, objasňuje Peter. Pomer skutočného času a toho v hre je 1:60 (jedna minúta=jedna hodina v hre).
Okrem skillov budú v RH aj attunementy, známe to vylepšováky z KULTu. „Sú rozšírené, zjednodušené a trošku skomplikované,“ Počkať, neboli už predtým trochu komplikované? „Boli, preto boli zjednodušené (smiech). V žiadnom prípade nie sú attunementy tým, čím bývali kedysi v Kultovi.“ Dobré idei budú znova použité v obmenenej forme a ako hovorí Peter, určite sa je na čo tešiť. Fanúšikov KULTa poteší cynický humor a napríklad Svet snov, ktorého potenciál chcú autori v RH rozvinúť.
V RH sa objaví hrdina vo svojich 20-tich rokoch života. Je prizvaný spolu so svojou sestrou k smrteľnej posteli, na ktorej leží otec. Deťom sa s ťažkým srdcom zdôverí, že ľutuje svoj dobrodružný život a zaprisaháva ich, aby sa nevydali po tej istej ceste s cieľom stať sa legendou sveta Heretic Kingdoms. Hlavná úloha v hre je teda jasná; zaistiť si večnú slávu a nesmrteľné meno. Nedalo mi nespýtať sa, prečo bolo useknuté hrdinovi detstvo. „Zaháňať kačičky by sa hráčom asi nechcelo. Nejakú históriu hráč bude mať, predsa len musí sa nejako jeho existencia vzťahovať k udalostiam v hernom svete... ale detské roky neprežije.“ Každá rozprávka musí raz skončiť a tá v RH končí smrťou, smrťou hrdinu. Čakanie na zubatú si môže predĺžiť namixovaním nápoja mladosti, alebo si dni spočítať u veštkyne. Raz to musí prísť na každého.
Jedna cesta životom vydá na desiatky hodín hracieho času. Podľa Petra tá najdlhšia trvá približne 50 hodín, čo už je slušná porcia dobrodružstva. Z prvej ruky máme prisľúbené, že v hre sa isto nudiť nebudeme a že sloboda rozhodovania nebude stáť v ceste príbehu a ten zase v slobode rozhodovania, ktorá je ale preferovaná. Slovo na záver, Peter? „Myslím, že ak to dočítali až sem [RPG pozitívni], tak im RH môžem len odporučiť... a isto si už urobili vlastný názor.“