GOD HAND |
GOD HAND |
Kráľ je mŕtvy a s posledným výdychom stihol ešte vyvrhnúť svojho posledného potomka. Je to smutné, ale po doprogramovaní God Hand (GH) bolo štúdio Clover zrušené. Zomrela legenda. Legenda, ktorá nám dala Viewtiful Joe alebo Okami. Ale utrime slzu z oka a pozrime sa, ako to dopadlo s ich posledným potomkom.
Gene je 23-ročný chlapík a pri zachraňovaní nevinnosti dedinskej dievky prišiel o svoju pravú pažu. Do života mu znenazdania vstúpila Olívia a ponúkla mu miesto ruky artefakt zvaný God Hand. Takáto príležitosť sa neodmieta. Hneď po "inštalácii“ Gene zistil, že s novou rukou prichádzajú aj nové povinnosti a hlavne, čo mu Olívia zabudla prezradiť, že boží artefakt je len jedným z páru. Druhú ruku vlastní zlý Azel a keďže len pár tvorí celok, chce druhú ruku pre seba. Ak ju získa, stane sa neporaziteľným.
Easy to play, hard to master
GH patrí (ak ste to z obrázkov nepochopili) medzi mlátičky, v ktorých je Capcom preborník. Čo je však najpríznačnejšie pre túto firmu, je nastavovaná latka obtiažnosti. Väčšina ich hier má nenormálne ťažkú obtiažnosť a dohrajú ju (ako som to spomínal v recenzii na DMC3) len fanatici alebo 11-roční Japonci. Ó áno, GH patrí medzi takéto ťažké hry. Kam sa hrabe DMC, toto je to pravé orechové pre masochistov.
Moje fázy pri hraní by sa dali rozdeliť do nasledovných štádií: neznalosť, učenie, prekvapenie, depresia, znechutenie, vytrvanie a Božská ruka. Hneď na začiatku ste hodení do vody a plávajte. Nikto veľmi nevysvetľuje, ako sa čo ovláda, nastáva učenie za behu. Vtedy ma už asi tretí protivník zdolal. Nasledovala fáza učenia pohybov a hmatov. Horko ťažko sa dostávam z prvého levelu. Prichádza prekvapenie, keď ďalšia úroveň je o triedu obtiažnejšia. Pomaly prichádza fáza depresie. Akútny nedostatok úspešných zásahov a counter-atackov vyvoláva depresiu. Ježiš, toto sa nedá prejsť! Nepriatelia sú silní a útočia minimálne po dvoch. Zatiaľ čo si jedného podávate, druhý už je pripravený vás zastaviť. Hádžem ovládač na druhú stranu postele. Znechutenie.
Malý hlások v hlave sa mi začal vtieravo prihovárať. Skús to ešte. Ono sa to dá. Dostal si sa ďalej než naposledy. Už len po ďalší save a potom pôjdeš spať. Tak som ten hlas počúvol a pomaly som sa dostával ďalej a ďalej. Ovládač mi začal prirastať k rukám. Fáza vytrvania sa oplatila. Pohyboval som sa automaticky, nerozmýšľal som, aký ťah spravím a ktorou kombináciou tlačítok sa to robí. Ruky hrali za mňa. Mozog išiel do stand-by módu a oči si len užívali božské akcie na obrazovke. Bol som Božia ruka, presne tak ako Gene. Nič ma nemohlo zastaviť. Nemali šancu.
Posledné, čo videl bola topánka veľkosti 13.
|
Ruleta v akcii.
|
Útoku som sa úspešne vyhol.
|
Návykovú hrateľnosť vytvárajú hlavne kombá a techniky. Zakúpením jednotlivých techník ich je možné ukladať do slotov pre kombá. Sloty je pritom možné rozšíriť až na šesť. Kúzlo spočíva v tom, že k sebe treba linkovať tie správne techniky. Keď prídete na tú vysnívanú a jedinú, nepriatelia si ani neškrtnú. Situácia. Útočia traja silnejší nepriatelia naraz. Začneme podkopnutím o 360°, nepriatelia sa zvalia na zem a keď sa prvý začne stavať, použijeme techniku half moon kick, kedy je nepriateľ znova podkopnutý a následne vymrštený do vzduchu. Pri voľnom páde je bezbranný a my pokračujeme sériou rýchlych výpadov ukončených otočkou. Vtedy na 90 % nasadí protivník blok, na čo sme ale pripravení a nasleduje úder s vlastnosťou block breaker a po ňom technika so skillom launch enemy. Než zasa stihne dopadnúť, tak stíhame nabiť ďalšiu techniku v kombe, ktorá má ničivú silu a ako finále použijeme útok, ktorý odhodí nepriateľa dobrých dvadsať metrov dozadu a ak ho nezabijete, tak kým dobehne opäť k vám, zabavíte sa podobne aj s jeho kamarátmi. Celý opísaný postup je maximálne dynamický a trvá asi 3 sekundy a čo je hlavné, krásne sa na to pozerá.
Gene má samozrejme k dispozícii aj Božiu ruku. Keď sa nabije z útokov na nepriateľov, rozpúta peklo 2x rýchlejšie a 2x ničivejšie. Ak je najhoršie alebo stojíte proti bossovi, dá sa situácia zachrániť pomocou rulety. Túto vlastnosť si môžete predstaviť ako obdobu limit breakov z FF. Po jej použití vykoná Gene nejaký zvlášť efektný a ničiaci trik. Jej použitie je limitované počtom orbov, ktoré sa spolu so zdravím nachádzajú rôzne po úrovniach. Žlté rulety sú slabšie, ale spotrebujú len jeden orb, naopak červené potrebujú až tri orby, ale robia najväčšiu paseku.
Keď už som spomenul tých bossov. Stretávate ich samozrejme vždy na konci každej z ôsmych úrovní a sú obzvlášť tuhí a nechutne ťažkí. Výnimkou nie sú dvojité alebo až trojité súboje, poprípade sú pred nimi nejaký dvaja či traja minibossovia a podobne.
...a teraz je rad na mne.
|
Zelená karta pridáva jeden orb.
|
Tento God Stomp si zapamätá do smrti. Čo bude vlastne len pár sekúnd.
|
Money, money, money
Ekonomika hýbe svetom. Tak isto to platí aj v GH. Bez peňazí do obchodu nelez a preto si treba niekde privyrobiť. V tomto prípade je tu kasíno. Po skončení misie doň môžete vliezť a zarobiť tak nejaké chechtáky. A radím vám, aby ste rýchlo oprášili znalosti Blackjacku a Pokru, budete ich totiž potrebovať ako soľ. Blackjack sa po slovensky volá Oko. Hráč bližšie k číslu 21 vyhráva. Každý to pozná. Na výber je 500-kový až 2000-kový stôl. Čím vyššie stávky, tým viac pritiahnutá možnosť výhry. A hra ešte k tomu svinsky podvádza, grrr. Možno ale budete mať viac šťastia. Poker je tiež veľa o šťastí, ale dá sa na ňom najrýchlejšie zbohatnúť. Na malé stávky sa rovno vykašlite a prejdite na 1000-kový poker. Mne sa takto podarilo cca za dve hodiny nahrať niečo cez 600 000, čo bolo dosť na zvyšok celej hry.
Ešte nám tu zostali klasické výherné automaty alias jednoruký bandita. Pravdepodobnosť výhry je síce mizerná, ale dajú sa tu, ako v jedinej hre vyhrať tickety, ktoré sa dajú vymeniť v hre Mačka vo vreci, teda vyberiete si jednu z troch škatúľ a získate buď nové kombo, alebo len 20 litrov prázdneho vzduchu. Po prejdení prvej úrovne získate prístup k Chiuaua race, čo sú dostihy malých potkanov, tiež prezývaných psov. Stavíte si na svojho žrebca (krysu) a už sa len pozeráte ako prehráva. Nič moc sa v závodoch vyhrať nedá, skôr slúžia ako malé spestrenie.
What ya buying? Známa to veta z Resiho. Ani Božia ruka si v boji neporadí bez priekupníka s novým tovarom. Techniky, power-upy a roulette, to všetko kúpite tu. Techník je niečo cez stovku a roulette rovných 29. Bez powerov, ako zvýšenie počtu maximálnych orbov, upgrade zdravia a GH merača ani neuvažujte o tom, že uspejete vo vyšších úrovniach.
Explozívny pozdrav.
|
Napravovanie chrbtice.
|
K slovu sa dostanú aj zápasnícke chvaty.
|
Final stage
Zo začiatku som nemal z GH veľmi dobré pocity. Motion capture je síce na dobrej úrovni, ale grafický kabát sa blíži skorej k launch titulom PS2, čo znamená, že prostredie je strohé a jednoduché. Málo interaktívnych objektov a nízke rozlíšenie textúr bez špeciálnych efektov. Navyše je od začiatku hra ťažká ako šľak. Niektoré pasáže síce pôjdete 5x, 10x, možno 20x, vždy sa ale dostanete o kúsok ďalej a zistíte, že sa to dá prejsť. 16 hodín čistého času pokladám za dnes už nadpriemernú hraciu dobu, tým lepšie, že sa jedná o akčnú mlátičku. Ak prekonáte úvodný odpor, prekvapí vás návykovou hrateľnosťou a ak ste DMC pozitívni, tak nemáte čo riešiť.
RECENZIE HRÁČOV |
PS2
Vývoj: Capcom / Clover Studio Štýl: Bojovka
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|