Slnko nemilosrdne praží na už poriadne rozžeravený asfalt trate a jazdci sa pripravujú na zahrievacie kolo (warm up). Dlhonohé a sporo odeté krásky stoja pri ich výkonných jednostopých strojoch, aby chránili jazdcov slnečníkmi. Tí si zahrievajú motorky v objatí nôh krátkym plynom, no otáčky motora i tak dravo lietajú do červených výšín. Spálený benzín si razí cestu z výfukov a rozosieva všade naokolo svoju pútavú nebezpečnú vôňu. Hostesky dostali pokyn opustiť štartovaciu dráhu. Pretekári zborovo pritisli prsia na nádrž, zaradili jednotku a pootočili rukoväťou. Držia plyn v natrénovanej polohe k čo najlepšiemu štartu a čakajú na signál, aby už konečne mohli uvoľniť spojku. Svetelná signalizácia nabehla, červené svetlá sa už rozsvietili všetky... ZHASLI!
Tempo v realistickej MotoGP je závratne rýchle a neúprosné, plné adrenalínovej jazdy a vône nedokonalo spálenej pohonnej látky najvyššej akosti. Každá chybička sa tu trestá pádom alebo v tom lepšom prípade stratou drahocenných sekúnd. Súperi sú nekompromisní a nedarujú si ani meter trate naviac bez patričného boja. Smrť tu číha na každej zákrute a čaká, či niekto spadne do jej náručia. Kto sa odváži zariskovať, má cieľ o kúsok bližšie a kto naopak risk odkladá bokom, ten si moc stupienok víťazov nevychutná. A to je to, po čom muži túžia. Rýchlosť, adrenalín, krásne ženy. Toto všetko v seriáli Moto GP nájdete a i to je dôvod, prečo žne úspech po celom svete.
Spoločnosť Namco Bandai o tom veľmi dobre vie a preto nám servíruje handheldový diel svojej racingovky. Simulátor kráľovskej kubatúry približujúci sa skôr simulácii než arkáde, no samozrejme v medziach primeranej hrateľnosti. Zábava je vždy na prvom mieste a v tomto prípade v jej prospech hovorí kvalitné spracovanie a licencia (i ked z roku 2005), no nájde sa tu aj pár štrbín, čo kazia dojem z celkového úsmevu, a ktoré autori mohli zablombovať pár šikovnými ťahmi. Takže poďme sa tomu všetkému detailnejšie pozrieť na zúbky.
Let´s race!
MotoGP vám po spustení ponúkne bežné menu s nie príliš veľa položkami, no nie je ich ani málo. Arcade, Season, Multiplayer, Time Trial, Rewards a One on One sú tak akurát. Zatiaľ čo v Arcade si môžete voľne pretekať na ktorejkoľvek trati (treba však upozorniť, že tratí je tu iba 8) s ľubovolným odomknutým jazdcom, v Season položke už ide o viac. Klasicky sa snažíte postupne získať čo najviac bodov za dosiahnuté výsledky, aby ste sa na konci stali Majstrom sveta. Pred začatím novej sezóny je veľmi dôležité, akú obtiažnosť (easy, normal, hard) a koľko kôl (2, 5, full) si nastavíte. Na normal obtiažnosti pri 2 kolách dosiahnete titul s trochou praxe behom pár hodín. Môžete si teda domyslieť, koľko času sa pri tom dá stráviť (len pre porovnanie, španielsky Jerez s full 27 kolami mi trval cca 3/4 hod len 1 závod).
Každú trať je dobré si prebehnúť najskôr vo Free Practice, na zoznámenie sa s ňou. Získate tak istotu do ruky a vryjete si do pamäti dôležité a náročné šikany. Qualifying Practice odporúčam ako povinnosť, pokiaľ v ostrých pretekoch nechcete štartovať z poslednej pozície. K ostrému štartu by ste mali pristupovať už s istotou a najlepšie z pole position. Ak vám nebude niečo vyhovovať na nastavení motorky, kľudne sa môžte zahrať na mechanika a upraviť jej základné atribúty. Ale pozor, vždy sa vám niečo vylepší na úkor čohosi iného.
Multiplayer je tu zbytočné predstavovať, iba dodám, že cez Wi-Fi môže hrať spolu až 8 hráčov a One on One mód je pochopiteľne duel medzi dvoma jazdcami (odomkne sa až pri vyhratí každej trate v Arcade Mode; škoda, že je to iba vs. cpu). Poviem vám, riadny zabiják času. Ďalší v poradí, Time Trial, je o dosahovaní najlepších časov na jednotlivých tratiach, za čo sa vám, podobne ako za úspechy z Arcade a Season, dostane sladkej odmeny v podobe bonusov (reálni jazdci so svojimi motorkami, zostrihané videá a artworky). Všetky si ich môžete donekonečna prehliadať v položke Rewards a keď zatúžite dať si nejaký obrázok ako theme na vaše PSP, nie je nič ľahšie. Dokopy je všetkých bonusov 50 a na to, že ich získate s 3 prstami v oboch nosných dierkach, zabudnite! Budete sa musieť poriadne nadrieť, aby ste sa dostali k všetkému a keby ste chceli nedajbože všetky rewardy v zlate (t.j. na hard obtiažnosti), pripravte sa na niekoľko desiatok hodín tvrdej driny. A aj tak nie je isté, či sa vám to podarí.
Skoré brzdenie pred šikanou neprospieva časomiere.
|
Tu taktiež vidíme nie príliš vydarený prejazd zákrutou.
|
Tento sa zdá byť tiež nevydarený, ale je to len súčasť taktiky.
|
Grafické spracovanie je pôvabné, modely postáv a motoriek vyzerajú pekne. Prostredia sú na tom už o trochu horšie kvôli vyváženiu plynulosti hry. V tej rýchlosti si však nevšimnete ani len skutočné reklamy, nie to ešte horšieho spracovania trate. I keď na druhej strane, s 20 AI protivníkmi počas závodov k určitému poklesu fps dochádza. Našťastie sa nejedná o nič zásadné. Loadingy sú síce mierne dlhšie (pri tréningoch trvajú podstatne menej), no súpiska poradia ho dokonale a rafinovane maskuje, zvyšuje dojem z reálnych pretekov a pritom zbytočne nezdržuje od jazdy. Čo trošku zamrzí, je počasie. Ako naschvál vždy v deň pretekov krásne svieti slnko a trať je dokonalé suchá. Občas by taká zmena v podobe dažďa či hmly nebola na škodu. Takisto by spestrilo jazdu trochu agresívnejšie nastavenie AI protivníkov. Tí odštartujú a držia si stále to svojé miestečko, nekoná sa medzi nimi žiadne predbiehanie a vami nezapríčinené pády sú naozaj len výnimkou.
Finish!
Na záver už len dodám, že som pri MotoGP strávil desiatky hodín plnej zábavy a napätia, i napriek jej menším nedostatkom. Veľa krát sa stalo, že som zaspával so sladkým pocitom víťazstva až o šiestej ráno a po prebudení som bral PSP znova do ruky. I keď sa zdá v neskorších fázach hry, že hráte stále dokola to isté (spôsobené malým počtom tratí, absenciou zmeny počasia a pasívnou AI), materiály v podobe bonusov vás budú dostatočne hnať k napredovaniu. Ak si vo svojom okolí nájdete partiu, vaša predstavivosť sa môže prejaviť a môžete si spraviť vlastný lokálny turnaj, vlastné majstrovstvá. Ak teda tiež patríte medzi motorkárskych nadšencov, táto hra je pre vás povinnosťou (+10 % k hodnoteniu). Tým ostatným môžem túto hru iba vrelo doporučiť. Veď nie každý deň sa vám naskytne možnosť stať sa jedným
tlačítkom profesionálnym dvojkolesovým závodníkom kdekoľvek a kedykoľvek chcete s takou oku lahodiacou grafikou.
Máme tu nábeh do poslednej zákruty pred finišom, vážení diváci!
|
Prejazd zatiaľ vynikajúci. Rossi si udrží pozíciu, zdá sa.
|
A už prechádza cieľovou čiarou! Titul má istý aj tento rok.
|