Už názov Build a label dáva tušiť, že pôjde o viac ako o nekončene mlátenie pospájané krehkou nitkou pomsty či túžbou vyhrať nejaký turnaj. Vytvorenie postavy je prvým krokom k ovládnutiu hudobného biznisu. Xicht, oči, vlasy, výška, váha a ďalšie podobné parametre priamo súboje neovplyvňujú, vybraný bojový štýl však už áno. Každý zo štýlov má svoje silné stránky a slabiny, ale pri výbere medzi Ghetto Blaster, Black Panther, Muay Fly, Jah Break, Street Kwon Do a Beatboxer si nemusíte robiť zbytočné vrásky. Postupom času sa bude vaša vytvorená postava nie len zlepšovať vo svojom natívnom štýle, ale aj učiť nové typy bojových umení.
Príbeh singleplayer kampane je rozprávaný retrospektívnou formou, t.j. na začiatku sa dozviete, ako hlavný hrdina dopadne a potom sledujete jeho kroky až do tohto momentu. Všetko začína nešťastným incidentom a následnou bitkou na diskotéke, kde si nepopierateľné skilly mladého pouličného bitkára všimne producent hudobného štúdia, pán Carver. Ten sa rozhodne dať talentovanému chlapcovi šancu a zamestná ho. Najprv sa jedná len o malé prácičky typu „ochráň Ludacrisa pred doterným fanúšikom“ a podobne, neskôr sa ale z neznámeho bodyguarda bývajúceho v ghette stáva známa a rešpektovaná osoba zábavného priemyslu. Z roztrhaných rifiel a tielka sa (môže, ale nemusí) prezlečie do špičkových nohavíc, luxusného trička, bundy či saka, na hlavu si dá šiltovku, do uší pribudnú náušnice, na zuby grillz, telo vyzdobí tetovanie, hlavu nový účes, krk zaťažia poriadne hrubé reťaze a špinavý byt vystrieda luxusný apartmán. Všetko z vyššie menovaného sa dá kúpiť, ponuka obchodov je skutočne pestrá, treba však mať dostatok čipsov na účte. A keď príde na peniaze, nebudú stačiť len tvrdé päste a rýchle pohyby.
Každá jedna úloha, ktorú dostanete od Carvera, prípadne iného člena vašej crew, nie je ničím iným, než pozvánkou do ringu, takže v tomto smere je ICON „obyčajnou“ bojovkou. Zaujímavé je ale to, čo sa deje medzi zápasmi. K dispozícii dostanete počítač, na ktorom môžete čítať maily, odpoveďou Áno alebo Nie riešiť (zväčša finančné) potreby rapperov, pozerať si štatistiku svojho hudobného impéria, nakuknúť do rebríčka predajnosti singlov a čo je hlavné, manažovať po ekonomickej stráne biznis s hudbou. Samozrejme sa nejedná o žiadnu komplikovanú stratégiu, ale vždy poteší, keď sa vami vybraný singel, do ktorého ste vrazili peniaze (treba ich rozdeliť do reklamy, hranosti, darčekových predmetov a PR podujatí) prediera rebríčkom smerom na hor a vám na účet pribúdajú ďalšie milióniky.
Ako porastie vaša sláva, budú sa k vám hlásiť ďalšie a ďalšie hviezdy, niektoré bude treba vykúpiť (súboj) od znepriatelenej crew, iné zas zbaviť dotieravých policajtov (znova súboj). Pár rapperov dokonca bude priamo za vás bojovať a tak si pomimo vytvoreného charakteru vyskúšate aj kožu iných bitkárov. Váš život sa skomplikuje, keď sa stretnete s Troyom, odvekým Carverovým producentským rivalom, a aby toho nebolo málo, k slovu sa dostane aj láska k žene (resp. ženám :-)) a párik predajných policajtov, ktorí by vás najradšej videli kilometer za hranicami mesta alebo aspoň meter pod zemou.