FENOMÉN - EVERQUEST II - 2. ČASŤ

FENOMÉN - EVERQUEST II - 2. ČASŤ

V druhej časti článku venovanému EverQuest II sa pozrieme na konkurenciu a do budúcnosti.

Článok

V minulom článku sme si urobili krátky prierez históriu kultovej MMORPG od Sony Online Entertainment a dnes sa opäť vraciame k téme EverQuest II, aby sme si povedali o jej aktuálnej podobe a vyhliadkach do budúcnosti a zamyslíme sa aj nad konkurenciou. Prezradíme vám, čo sa zmenilo od počiatkov a aký je nasledujúci trend hry a prečo by ste mali, alebo naopak nemali odolať volaniu sveta Norrath.

EverQuest II v súčasnosti

EverQuest II sa neustále mení a vyvíja, takže napríklad aj hráčom, ktorí sa sem vrátia po niekoľkých mesiacoch, môžu mnohé veci pripadať nové a neznáme. Základ hry však ostáva nezmenený, hoci terajšia forma sa od originálu z roku 2004 v mnohom odlišuje. Mnohé sme už spomenuli pri charakteristikách expanzií, ale rozhodne nie všetko.

Väčšina krokov, ktoré tvorcovia podnikli, bola správna a viedla k zjednodušeniu procesov a zlepšeniu komfortu komunity. EQ II už neobsahuje výukový ostrov, ale hráči začínajú priamo v mestách Queynos a Freeport alebo novom Kelethine. Bojové povolania sa volia už pri tvorbe postavy a nie je nutné absolvovanie úloh na postup v profesii. Taktiež všetky zóny sú voľne prístupné, bez obmedzení, dostanete sa všade, ale nie všade dokážete prežiť. S dobrou partiou si však poradíte aj so silnými monštrami a pri nájazdoch, kde sa zgrupuje niekoľko skupiniek dobrodruhov zdoláte aj veľkolepé monštrá, ktoré by vás inak spálili jediným ohnivým dýchnutím. Nehovoriac o podpore vášho spoločenstva, ktoré teraz reprezentujete aj nosením odevov s emblémom. A ak náhodou nikam nepatríte a chceli by ste, nemusíte zúfalo oslovovať okoloidúcich, ale stačí si prečítať ponuky aktívnych spolkov, kde udávajú všetky potrebné podmienky a informácie. Pridať sa môžete ku spolkom hájacim záujmy jednotlivých miest alebo takzvaným vyhosteným spoločenstvám, čo sú vlastne neutrálne guildy s určitými výhodami aj nevýhodami.

Veľkým ústupkom tvorcov je aj zavedenie PvP serverov a už aj tak neľahké putovanie svetom plným nástrah je ešte nebezpečnejšie, lebo nikdy neviete, ktorý hráč „dobrák“ vám len tak z rozmaru odsekne hlavu. Našťastie tieto servery sú regulované a ak hráč s vysokou úrovňou napadne podstatne slabšieho protivníka, dostáva namiesto bodov cti postihy (no vašej skántrenej postave to už nepomôže).

Za zmienku stoja aj upravené modely postáv v duchu orientálnych MMO, vďaka čomu sa ešte viac zdokonalil vzhľad hrdinov. Tieto modely sa dajú aktivovať, alebo zrušiť vo veľmi obsiahlych nastaveniach, vďaka ktorým si hru upravíte naozaj do najmenších detailov podľa potreby a výkonu vášho PC. Hardvérové požiadavky hry v roku 2004 boli dosť náročné, ale čas a vývoj ide dopredu, takže momentálne by s hrou nemal mať problém prakticky žiadny záujemca. Totiž, určité grafické vylepšenia tu sú, ale predsa len pôvodný engine zostáva.

Fenomén - EverQuest II - 2. časť

Najlepšie sa bojuje v tíme, kde sa postavy dopĺňajú a súčasne sa kumulujú bojové bonusy.
Fenomén - EverQuest II - 2. časť

Tvorba postavy je precízna a vytvoríte tu hrdinov s unikátnym vzhľadom.
Fenomén - EverQuest II - 2. časť

Hrdina má mnoho kusov výstroje a vaky, ktoré rozširujú úložný priestor.

EverQuest II vs. konkurencia

V súčasnosti trh s MMO zaznamenáva veľký boom a objavujú sa stále nové a nové tituly, ktoré sa usilujú o priazeň hráčov. EverQuest II však neupadne do zabudnutia a bude mať svojich verných, ktorí ho nezradia. Má totiž stále čo ponúknuť. Toto sú základné piliere hry:

- obsahuje množstvo zón a lokalít s inteligentnými nepriateľmi
- ponúka tísíce bojových a pracovných úloh v rôznych kategóriách s premyslenou štruktúrou
- hráči majú veľmi silnú motiváciu, ktorá súvisí s nadobúdaním skúseností a zvyšovaním úrovní v štyroch rôznych odvetviach!!! (bojové povolania, pracovné povolania, výkonnostné úrovne, spoločenstvá)
- má stálu technickú podporu, tvorcovia neustále dbajú o bezproblémový chod hry a pružne reagujú na požiadavky hráčov, takzvaný „lag“ je tu veľmi ojedinelý jav, guildám sú poskytované vlastné stránky, verným hráčom zľavy a bonusové predmety.

Samozrejme, sú aj určité faktory, ktoré naopak hovoria v neprospech a sú to nasledovné:

- mesačné poplatky
- časté odstavenia serverov kvôli optimalizácii hry a vylepšeniam (obvykle to však trvá len cca 1 hodinu, no bohužiaľ v našich končinách je to práve uprostred dňa)
- problémy s dostupnosťou nových expanzií a podporou hry na Slovensku a v okolitých krajinách.

Ešte nedávno bola v podstate len jediná MMORPG, ktorá mohla konkurovať hre EverQuest II. Hovoríme o hite od Blizzardu World of Warcraft. (Základné rozdiely sú zmapované v prvej časti článku.) Hry sa dosť zásadne líšia svojou štruktúrou a hĺbkou, čomu v konečnom dôsledku zodpovedá aj členenie hráčov. Zatiaľ čo akčnejší a „rýchlejší“ World of Warcraft uprednostňujú predovšetkým mladší hráči a teenageri, vo veku 10 - 25 rokov, dômyselnejší a menej uponáhľaný EverQuest II často hrávajú dospelí konzumenti, medzi ktorými sú bežne tridsiatnici a štyridsiatnici. Zaujímavé je, že tu často narazíte na otcov rodín a ženy v domácnosti.

Rady konkurencie s postupom času rozšíril aj u nás nesmierne populárny Guild Wars. Síce sa dá polemizovať o jeho kvalitách, ale je nesporné, že dominuje medzi neplatenými MMO a nulové poplatky sú veľkým lákadlom najmä pre bežných smrteľníkov, ktorí si skrátka nemôžu dovoliť vyplácať (určite aspoň pre nás) značne vysoké pravidelné platby. V našich luhoch a hájoch môžeme za konkurenciu považovať aj MMO Lineage II, čo je vcelku solídna záležitosť, hoci „našské“ free servery sú neoficiálne a fungujú bez toľko potrebnej technickej podpory, ich kvalita je preto dosť nízka. Kto však hral EverQuest II, nad L2 iba mávne rukou.

Z najnovších, už vydaných titulov, by sme mohli spomenúť Vanguard: Saga of Heroes, no hra obsahuje množstvo technických závad a bugov, takže je dosť odpudivá a momentálne nepredstavuje vážnu hrozbu. Práve v týchto dňoch však SOE prevzala celý produkt, časť zamestnancov spoločnosti Sigil prepustila a časť prijala do svojich radov a teraz bude intenzívne pracovať na odstránení početných chýb hry. Vanguard sa tak časom zrejme predsa len stane vážnou konkurenciou, hoci paradoxne, bude pochádzať zo spoločnej stajne ako ťažný kôň EverQuest II.

Fenomén - EverQuest II - 2. časť

Pri takomto boji vám stačí malý tím, ale pri bitkách s extrémne silnými epickými príšerami potrebujete výpravu zloženú z niekoľkých tímov.
Fenomén - EverQuest II - 2. časť

Pomocou lode alebo zvonov na móle sa transportujete do vzdialenejších zón.
Fenomén - EverQuest II - 2. časť

Výprava vychádza z jedného z mnohých bludísk.

Veľmi silným protivníkom je čerstvý LOTR Online, ktorý síce zďaleka nedosahuje hĺbku ako má EverQuest II, ale svetu J.R.R Tolkiena v modernej a veľmi príťažlivej grafike mnohí neodolajú a chytia sa ako mucha na mucholapku. Tento titul kráča v stopách hitu World of Warcraft, zameriava sa na menej zložité úlohy a okrajovo sa venuje pracovným povolaniam. Postup je v súlade s kapitolami, v ktorých sa zúčastňujete bájnych príbehov Stredozeme. Za zmienku stoja boje v tíme, kde hráči v takzvanom spoločenstve získavajú špeciálne skupinové bonusy a zaujímavým nápadom je aj možnosť ženby alebo adopcie postavy, hoci tento prvok nemá zásadný vplyv na dej.

Z pripravovaných MMO je viac ako zdatným konkurentom Age of Conan, ktorý sľubuje prevratné novinky a opäť čerpá z výhod populárneho sveta, tentoraz z pera Roberta E. Howarda. Spoločenstvá budú môcť stavať mestá a dobýjať sídla iných klanov, zaujme napríklad aj opilecký súboj, kde hráči požívajú nápoje s rôznym negatívnym či pozitívnym účinkom a prednosťou hry zrejme bude aj veľmi vyspelá AI a interaktívne prostredie. Uvidíme, ako na tento fakt zareaguje SOE, ale je jasné, že veciam nenechá voľný priebeh a bude bojovať o svojich priaznivcov.

Blízka a vzdialená budúcnosť

A čo môžeme očakávať od EverQuestu v budúcnosti? Rozhodne naďalej veľkú podporu tvorcov a stále nové doplnky. Zrejme sa časom opäť zvýšia maximálne úrovne postáv a pribudnú aj nové územia, hoci už teraz je ich toľko, že na mnohé z nich sa ani nedostanete. Určite dôjde aj na inovácie, hoci sa môžeme len domnievať, či SOE vymyslí niečo svojské alebo odkuká námet od konkurencie. Pravdepodobnejšia je však prvá alternatíva, pretože tvorcovia hry sa zvyčajne spoliehajú na vlastné mozgy a „neopičia“ po konkurencii. Práve preto nenájdete hru, o ktorej by ste mohli povedať, že je taká, ako EverQuest II.

Ako už bolo prízvukované, EQ II sa stále vyvíja a nestojí na jednom mieste. Príkladom je nedávno aplikované bezplatné masívne vylepšenie s novým „mountom“ a inými doplnkami a príprava nasledujúceho, už 35 vylepšenia, ktoré sa očakáva (samozrejme zdarma) v nasledujúcich týždňoch. Vďaka tomu sa hráči už koncom mája dočkajú ďalšej novej rasy Arasai, nového štartovacieho mesta, ktoré je domovom temných elfov, zdokonaleného a rozšíreného obchodného systému a extra priestoru pre ďalšiu postavu.

Fenomén - EverQuest II - 2. časť

Tomuto sa hovorí tímová práca.
Fenomén - EverQuest II - 2. časť

Ďalší unikátny nepriateľ.
Fenomén - EverQuest II - 2. časť

Pracovné povolania umožňujú hráčom vytvoriť stovky rôznych predmetov rozličnej kvality.

SOE nedávnoohlásila v poradí už štvrtú plnohodnotnú expanziu, ktorá bude mať premiéru v novembri 2007. V EverQuest II: Rise of Kunark sa taktiež objaví nová rasa s dračím vzhľadom, pribudnú ďalšie zóny a úlohy, štartovné mesto, NPC postavy a bude možné osedlať si Kunarkianskeho nosorožca. Konanie hráčov ovplyvnia nové božstvá, vďaka ktorým získajú hráči nové schopnosti a zázraky. Maximálne úrovne bojových a pracovných povolaní, ako aj spoločenstiev, sa zvýšia na 80. úroveň. Takže o budúcnosť hry netreba mať obavy, báť sa snáď treba len toho, že v tej obrovskej a stále rastúcej ponuke nestihnete prejsť a spoznať všetko. Ale to sú skôr príjemné obavy spojené so zvedavosťou a objavovaním stále nového. Zrejme by však tvorcovia mohli prehodnotiť platby za hru, aby im fanúšikovia nepokukovali po kvázi bezplatných MMO v štýle Guild Wars, čo je pre mnohých pohodlnejšie, hoci herný zážitok nie je rovnocenný.

EverQuest II aj po dlhých mesiacoch od svojej premiéry a napriek novým MMO, ktoré sa množia ako huby po daždi, patrí k najlepším online hrám, aké boli kedy vytvorené. Ak uprednostňujete komplexný rozvoj postavy a plnenie nápaditých úloh pred rýchlou akciou a honbou za vyššími úrovňami a nemáte problém s mesačnými poplatkami, toto je hra práve pre vás. Navyše, momentálne je (bohužiaľ nie u nás) dostupné jedinečné balenie, ktoré obsahuje kompletnú hru EverQuest II so všetkými tromi expanziami a za veľmi výhodnú cenu (cca 40 dolárov) s 30-dňovým voľným prístupom pre všetkých nových hráčov.


napísal uni 29.5.2007
Páči sa mi!
FENOMÉN - EVERQUEST II - 2. ČASŤ


PC

Vývoj: Sony Online Entertainment / Sony Online Entertainment
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 9. november 2004
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Speňaženie youtube - privyrába... (0)
Zdar potreboval by som poradiť od niekoho, kto zar...
|Philips oled 818 - ktory mod? (3)
Caute, kedze sa v tom az tak nevyznam dosiel som s...
|Problém s batériou notebooku. (7)
Ahojte, pred nedávnom som si všimol, že sa mi o vý...
|Diagnostika/oprava rtx (3)
Zdravim, nie je tu niekto z ba, kto sa venuje diag...
|Chladenie pre amd 9950x - voda... (1)
V pondelok som zobral Ryzen 9950X - podla heureky ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (29304)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk