PRINCE OF PERSIA CLASSIC |
PRINCE OF PERSIA CLASSIC |
Prince of Persia je veľmi obľúbená a úspešná platforomovka, ktorej vznik sa ráta do 80-tych rokov, kde sa prvý krát objavila na Apple II, aby následne prešla všetkými možnými platformami a vrátila sa späť, na next-gen konzolu Xbox360. Nová hra ale nie je pokračovaním aktuálnej trilógie Prince of Persia: Sands of Time, ktorá bola veľmi dobrá a určite prispela k tomu, aby sa princ znovu vrátil do povedomia ľudí a dotiahol to až k plánovanému filmu. Nie je to ani začiatok novej next-gen trilógie. Prince of Persia Classic je next-gen verziou úplne prvého princa, teda 2D plošinovky s rozdelenými obrazovkami, skákaním, pascami, nebezpečnými strážami a elixírmi doplňujúcimi, alebo uberajúcimi energiu.
Princove prvé dobrodružstvo bolo jednoduché, dostal hodinu, aby zachránil princeznú z drápov zlého vezíra, ktorý si ju chce vziať a prebrať tak kontrolu nad krajinou. Vy mu, ale toto potešenie nechcete dopriať a vydávate sa na cestu za jej záchranou; krížom cez sériu levelov, desiatky stráží a stovky pascí.
Oproti pôvodnej hre dostal nový princ v Xbox Live edícii 3D engine so zachovaným 2D pohľadom, grafický štýl pripomínajúci prostredia a postavy zo Sands of Time. Princ sa za tých 18 rokov absencie naučil základy parkouru a v bojoch, získal nové možnosti úderov. Toto všetko autori prepracovali so starostlivo zachovaným pôvodným dizajnom levelov, hodinovým limitom na záchranu princeznej a všetkými pascami, ku ktorým pár nových pribudlo. Zahráte si vlastne pôvodného princa v modernej grafike a modernom štýle.
Vezír sa vrátil spolu s princom...
Systém hry ostal z pôvodnej hry, teda budete s princom utekať, skákať cez prekážky, opatrne prechádzať pomedzi bodáky, vyhýbať sa sekacím pascám, prechádzať po tlačidlách, ktoré otvárajú a zatvárajú brány, popritom sa budete pokúšať nespadnúť do hlbokých jám, na dne ktorých číhajú smrtiace pasce, a nakoniec aby to nebolo také jednoduché, budete bojovať proti armáde vytrénovaných stráží. K tomu všetkému... čas beží.
Z hlavných vylepšení si všimnete zmenu bojov, kde už len jednoducho nesekáte, ale máte niekoľko možností úderov a obranu aj so spomaleným časom. Trochu škoda, že napriek tomuto detialnejšiemu prepracovaniu si v bojoch nikdy nebudete istí, či naozaj vyhráte a či protivník nezasadí úder, ktorý nezastavíte. Vďaka tomu sú súboje najdepresívnejšou časťou hry a práve tie mierne sťahujú finálne hodnotenie hry dole.
Až na nešťastné súboje, je ovládanie veľmi dobré a rýchlo sa vžijete do skákania, zachytávania sa okrajov priepastí v poslednej sekunde, a aj pomalého pohybu pomedzi ostré čepele číhajúce zo zeme. Budete prevádzať kotrmelce, saltá vzad, rozbehnutia sa oproti stene so zachytením sa výčnelku na druhej strane. Lahoda pre oko a aj pre prsty, ktoré si pri týchto extrémnostiach nedolámete.
Princ sa naučil parkour a nič ho nemôže zastaviť...
Klasika síce prišla síce len v malom 50 MB balíku, ale textúry, objekty a animácie postáv sú naozaj na vysokej úrovni a jediné s čím sa ešte autori z Gameloftu mohli pohrať, sú prestrihové animácie, kde by nebolo zlé pridať hlasy postáv. Pre klasikov ešte bude chýbať pôvodná verzia hry s originálnou grafikou, ktorá je často pridávaná k podobným remakom na Live. Trochu škoda, ale inak hre nie je čo vytknúť. Momentálne ide o jednu z najlepších platformoviek na Live Arcade.
Hru si môžete zahrať v troch módov, základnom - klasickom, druhom časovom a treťom survival móde. Ak prejdete všetky úspešne, získate plný počet 200 achievmentov (budú to naozaj tvrdo zarobené achievmenty). Majstri parkouru a šermovania prejdú aj survival hru, tam totiž máte jeden život na celú hru. Mimochodom rekordy na prejdenie celej hry sú okolo 15 minút, bežnému hráčovi to môže trvať aj niekoľko hodín.
Keď si to celé spočítame, hra je veľmi dobrou investíciou. Za 800 pointov (cca 400 sk) máte zábavku na dosť dlhý čas. Perfektná grafika, animácie, slušná hrateľnosť, ťažké boje. Škoda, že autori nepridali exkluzivity s využitím Live, napríklad duel alebo kooperačnú hru. Jediné, čo si môžete s priateľmi v tejto hre porovnávať je výsledné skóre a čas prejdenia hry.