RAIL SIMULATOR |
RAIL SIMULATOR |
Hromada stlačenej pary že by sa dala krájať, iskry od kolies, ako pohon nafta či káble vysokého napätia, sprievodca, cestovné lístky, pokuta (ehm) a hvizd píšťalky sú pre niektorých ľudí splnenie snov o romantickej ceste do nepoznaných diaľav. Jeden takýto sen snívali aj v Kuju Entertainment, ktorý sa rozhodli o tento sen s nami podeliť.
V tomto sne sa dostanete do sveta vláčikov, do sveta ovplyvňujúc naše bežné životy, ale ktorého veľkú časť väčšina z nás vôbec nepozná. Budete mať možnosť ovplyvňovať životy elektronických obyvateľov v dokopy štyroch scenároch alebo si len tak voľne jazdiť po dopredu vytvorených trasách. Nemáte tu žiadny príbeh ani kampaň okoreňujúc inak v podstate bezcieľne jazdenie. Vaše rušňovodičské schopnosti vyzve jedine sada pätnástich misií odohrávajúcich sa v troch rôznych oblastiach Anglicka a jednej v Nemecku všetko v období od roku 1955 až po súčasnosť.
Tieto misie sú väčšinou klasické, kedy máte za úlohu splniť vopred daný cestovný plán bez akýchkoľvek zvláštností, ale niektoré sa autori snažili náležite okoreniť. Raz dostanete za úlohu vytvoriť rýchlostný limit, inokedy budete postavení pred náročnú úlohu dopraviť v stanovený čas vagóny na určené miesto s obmedzeným množstvom paliva, či neprebudiť svojou jazdou spiacich cestujúcich i klasické prepravné úlohy. Misie vám zaberú od niekoľkých desiatok minút až po hodinu, dve či viac času a tak sa vzhľadom na ich množstvo nemusíte báť o rýchle dostavenie nudy, prípadne si môžete stiahnuť kompletne nové misie z internetu.
Najťažšie je zvládnuť parnú lokomotívu.
|
Ďaleko od problémov strojvodcu.
|
Nastupovať!!!
|
Ak by vám to nestačilo, čo vám určite stačiť nebude, tak je pre vás pripravený pomerne jednoduchý a rýchlo zvládnuteľný editor tratí i celého prostredia. V ňom si môžete vytvoriť kompletný svet a trasu podľa svojich predstáv. Upraviť si môžete všetko od základných vecí, ako je terén, stromy, zvieratá, stavby, cesty, rafinérie, až po mestečká dychtivo čakajúce na príchod prvého vláčika. Nanešťastie toto je všetko, čo Rail Simulator ponúka a tak na on-linové preháňanie vláčikov po rozľahlých mapách zabudnite.
Trate sú celkovo štyri (plus nové na oficiálnej stránke) zasadené do štyroch rôznych časových období ladených nielen svojím vzhľadom, ale aj ponukou lokomotív, ktoré môžete na týchto tratiach stretnúť. Začínate v roku 1955, kde sa stretnete so staručkými, dnes už veľmi málo rozšírenými, parnými lokomotívami, presuniete sa do 70 a 90-tych rokov s dieselovými a elektrickými lokomotívami, až po súčasnosť s najmodernejším dostupným strojovým vybavením. Dostupné sú totiž len lokomotívy, ktoré aj reálne na daných tratiach jazdia alebo jazdili v danej dobe, čím je dodržaná nielen simulačná, ale aj historická autentickosť.
Vysokú autentickosť sa autori snažili dosiahnuť aj pri simulácii samotných rušňov a tak na vás v depe čaká desať detailne spracovaných kabín, fyzikálnych modelov a zvukových obrazov strojov (na oficiálnej stránke čakajú ďalšie lokomotívy). Každý rušeň má zvlášť spracovanú interaktívnu kabínu s trojrozmernými ovládacími prvkami, funkčnými ukazovateľmi, ktoré môžete ovládať buď cez klávesové skratky, alebo priamo myškou v kabíne. Aj keď tento spôsob by mohol byť dotiahnutý o niečo lepšie k dokonalosti, rozhodne prispieva k hlbšiemu zoznámeniu s prekrásnymi lokomotívami a tým aj k lepšej atmosfére.
Všetko funguje podľa svojich vlastných skutočných predlôh a tak ovládnutie niektorých strojov nebude pre začiatočníkov jednoduché. Hlavne pri parných lokomotívach bude mať nejeden rušňovodič problémy, keďže netreba ovládať len základné funkcie stroja, ale aj fungovanie parného kotla. Musíte dozerať na množstvo vody, uhlia, tlaku, jeho tvorby, úsporne hospodáriť, aby vám predčasne nedošlo palivo a mnohé iné. U modernejších strojov je ovládanie podstatne jednoduchšie a pre začiatočníkov jasná voľba, ale aj napriek tomu bude chvíľu trvať, kým sa vám dostane do krvi.
Takto sa to končí, ak to preženiete.
|
Elektrická lokomotíva s maximálkou 220 km/h.
|
Od parnej lokomotívy po super moderné vlaky.
|
Každá súprava má v závislosti od lokomotívy, zapojených vagónov a ich nákladu inú brzdnú dráhu, ktorá rozhodne nie je krátka. Ďalej každá súprava inak nielen brzdí, ale sa aj inak rozbieha, čo je pri snahe o dodržiavanie predpísaných časov ďalší faktor ovplyvňujúci prácu strojvodcu. K tomu si prirátajte, že je nutné dodržiavať rýchlosť na rôznych úsekoch, pokyny signalizácie, dávať prednosť iným vlakov a stále mať na pamäti deštrukčný model číhajúci na každú vašu chybu. Stačí, že zle prehodíte výhybku alebo v zákrute si to rúbete prirýchlo a rozhádžete vagóny i s nákladom po okolí.
Graficky pekne spracovaných vagónov je okolo pätnásť (nákladných i osobných rôzneho určenia). V osobných sa môžete dokonca pohodlne usadiť a vychutnávať si jazdu ako pasažier. V rôznych kupé nepocítite len grafické rozdiely, ale aj zvukové. Každé kupé inak znie a inak deformuje zvuk zvonku či otrasy samotného vagóna, vďaka čomu je úplne iný pocit viesť sa vo vagóne z roku 1955 alebo vo vagóne o päťdesiat rokov mladšom. Interiér je síce graficky celkom slušne vymodelovaný so žijúcimi ľuďmi, ale za interiérom kabín rušňov výrazne zaostávajú. Exteriéry i interiéry rušňov sú totiž vymodelované na vysokej úrovni a podobne ako u vagónov aj tu je zvuk zvonka i zvnútra spracovaný pre každý vlak samostatne. Každý zvuk motora, každé brzdenie, každé škrípanie kolies, svišťanie píšťalky či iné sprievodné zvukové efekty znejú inak v osobitých situáciách, čo prispieva k variabilite a lepšiemu ponoreniu sa do simulácie.
Na druhú stranu prostredie a okolie tratí za spracovaním vlakových súprav zaostáva nielen v samotnom technickom spracovaní, ale aj v jeho variabilite. Aj keď prostredie budete spoznávať aj v stave zahalené snehom či tmou, stále budete mať pocit jednotvárnosti, ktorá nie je spôsobená len tým, že sa takmer všetko odohráva v Anglicku a niečo v Nemecku, ale aj pomerne malým množstvom stále sa opakujúcim okolitých objektov (sťahovateľný obsah však môže veci zmeniť). Autori sa to snažili napraviť aspoň rôznymi druhmi prostredia, cez ktoré budete voziť svoj drahocenný náklad. Ten budete dopravovať ako do odľahlých malých dedín, tak aj do väčších miest s hustou premávkou či do rafinérií umiestnených hlboko v prírode. K tomu si prirátajte rôzne denné doby vášho putovania, rôzne ročné obdobia a môžete sa tešiť na tú správnu atmosféru vláčikového dobrodružstva.
Pozor treba dávať na výhybky.
|
Nájdete tu aj pohodlné kupé.
|
Využívať budete osobné i nákladné vagóny.
|
Či však budete chcieť prežiť toto nezvyčajné dobrodružstvo aj vy, záleží na tom, ako veľmi ste snívali o tom, byť strojvodcom, keď ste boli malí a na tom, ako veľmi ste trpezliví. Totiž simulácia, akou je Rail Simulator, rozhodne nie je pre každého a oceniť, či vychutnať ju budú vedieť hlavne tí, ktorí týmto svetom pary a oleja žijú. Iba tým ľudom nebude vadiť miestami horšie technické spracovanie, drobné chybičky, nebude im vadiť absencia kampane či desiatky minút strávených jazdou vo vlaku. Tí sa budú tešiť zo splneného detského sna o riadení vlaku, o pohľade na ubiehajúce okolie v okne, o romantickej ceste za dobrodružstvom a budú tento sen roznášať od jednej stanici k druhej.
Aj títo krásavci sú na výber.
|
Včasný príchod na stanicu.
|
Navštívite dedinky aj mestá.
|
RECENZIE HRÁČOV |
PC
Vývoj: EA / EA / Kuju Štýl: simulácia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|